IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda се отказа от Takata

Производителят на въздушни възглавници бе глобен в САЩ с общо 270 млн. долара

Honda се отказа от Takata

Пореден удар за производителя на въздушни възглавници Takata. След обвиненията, че доставчикът е подправял или е представял некоректно тестовите данни за свои продукти, сега се оказва, че Honda се отказва от доставките на Takata.
Honda се отказа от Takata
Щандът на Takata на Автосалон Франкфурт 2015. Снимка: Automedia.bg

Досега японският автомобилен концерн бе най-големият клиент на производителя на еърбеци, който попадна под прожекторите заради сериозна сервизна акция на коли, в които са вградени неговите устройства, предава Dow Jones.

Във вторник американските власти в лицето на Националното управление на САЩ за безопасност на движението по пътищата (NHTSA), глобиха концерна с 200 млн. долара заради липсата на сътрудничество при изясняването на случая. Междувременно японският производител потвърди, че е постигнал извънсъдебно споразумение с Управлението на САЩ по пътна безопасност. Компанията е приела да плати глоба от 70 млн. долара (8,5 милиарда йени) и 130 млн. долара допълнително, ако не изпълни определени ангажименти, уточнява AFP.

Дефектните въздушни възглавници, които може да експлодират, когато се активират, разпръсвайки метални частици към шофьора и пътниците, причиниха смъртта на най-малко седем души и раниха поне 98. Милиони превозни средства бяха изтеглени от пазара в резултат на проблема, припомня агенцията. От изтеглянето са засегнати около десет автомобилостроителни компании.

„Години наред Takata е произвеждала и продавала дефектни продукти, отказваше да признае за дефекта и не предостави пълна информация на Националното управление за безопасност на движението по пътищата, на клиентите си или обществото", заяви американският министър на транспорта Антъни Фокс.

"Резултатът от това бавене и отричане навреди на множество потребители и доведе до най-голямото и най-сложно в историята изтегляне, свързано с безопасността", подчерта министърът.

Според анализаторите проблемите с въздушните възглавници тормозят Takata от поне десетилетие, и то много преди Honda да направи подобно изтегляне през 2008 г. Провалът на Takata да действа достатъчно бързо и навреме доведе до огромни вреди, а за тяхното преодоляване ще бъдат нужни години и милиарди долари.

„Мисля, че още в началото Takata подцени ситуацията... и досега не сме видели нито един от топ мениджърите им да направи публично изказване“, казва Коджи Ендо, управляващ директор в Advanced Research, фирма, специализирана в анализ на японски акции.

Според изчисления на Ендо разходите за поправка на въздушните възглавници ще достигнат около 2 млрд. долара. Това може да отнеме години, тъй като дори на пълен капацитет Takata може да поправи само около 7 млн. въздушни възглавници на година.

Още икономически новини с автомобилна тематика четете в Investor.bg

Тагове: takata
0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    yaroslav_stanchev ( преди 8 години )
    Що са ти бе Дошо???Ще го целуваш по......ръчичката ли???Не пиши такива двусмислени коментари,хората почват да си мислят,че си.....
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо до долния ( преди 8 години )
    Дай си трите имена и адреса!
  • #5
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Официалната оценка на завишениете емисии на ВАГ в щатите е 60-100 смъртни случая. И това за 500 000 коли. Представям си какво е в Европа при 10-милиона продадени канцерогенни вагонетки... И това без да броим постоянното им лобиране за отлагане на затягането на стандартите за вредни емисии. Няма по-големи убийци от ВАГ.
  • #4
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Това тук бреко засяга сигурноста в автомобила, т.т са умирали хора от тази лъжа и са се договорили със агенцията в САЩ да за заплатят 70 млн долара. А за ВАГ глоба от 18 млн доалра за инсталиране на манипулативен софтуер, който нико не показа как точно лъже и с кои точно редове в кода се задейства тестовия режим на двигателя. ВАГ
  • #3
    12 rate up comment 3 rate down comment
    до VAG фена ( преди 8 години )
    Я пак! Признали си веднага били...Как по-точно ще отрекат като има 15 милиона коли с инсталиран софтуер, чието съществуване може да се докаже на секундата? Не оправдавам японците.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    По добре да си карам стария чупелник...
  • #1
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    и тия мошенници като vw, подправят и лъжат, всичко за пари а ние потърпевши.