IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota разкри агрегата на новия Prius

Хибридният модел е с 18% по-икономичен от предшественика си

Toyota разкри агрегата на новия Prius

Новата генерация на Toyota Prius бе разкрита миналия месец, но едва сега компанията производител съобщи подробности за хибридния агрегат на модела.
Toyota разкри агрегата на новия Prius
Автомобилът разчита на комбинация от 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с. Този агрегат е с 18% по-икономичен от системата на предишното поколение Prius.

Само при бензиновия мотор икономията на гориво е повишена с 10%, а топлинната ефективност е повишена с цели 40%. В двигателя е използвана нова система за охлаждане, други цилиндри и масло с "по-тънко" масло, което намалява триенето между отделните компоненти.

Хибридният модел е получил още нова спирачната система и модернизирана функция за рекуперация на кинетичната енергия. Освен това Prius е снабден с нови и по-компактни никел-метал хидридни батерии, поставени под задните седалки, което е позволило обемът на багажника да се увеличи от 445 на 502 литра.

Четвъртото поколение на модела е първата серийна Toyota, изградена на новата модулна платформа Toyota New Global Arcitecture (TNGA), чиято твърдост е с 60% висока от тази на предишната генерация и позволява снижаване на центъра на тежестта при модела.

Европейските продажби на хибрида започват в началото на 2016 г., като се очаква той да бъде предлаган на цени от около 30 000 евро.

Снимки: Toyota
 

Тагове: toyota prius
0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "еее тия от 1.8 само 97кс ли "вадят", ти да видиш Алфа през 92-ра каквъ моториимаше"А дали е бил с 40% ефективност и почти нулеви вредни емисии?
  • #6
    18 rate up comment 3 rate down comment
    LEX ( преди 8 години )
    Тойота не могат да правят дизели, защото няма смисъл. Дизелът е агрегат без бъдеще, който все повече страни искат да ограничат и налагат по-високи такси за коли с такива мотори. Защо им на Тойота да инвестират в нещо, което ще бъде забранено в бедещето, защо да не инвестират в самото бъдеще?
  • #5
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    като ще се умира от скука - поне да е с малко разход на гориво :-) но ми е по интересно къде е сега оня фен на Алфа да каже - еее тия от 1.8 само 97кс ли "вадят", ти да видиш Алфа през 92-ра каквъ моториимаше
  • #4
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Автомедия, термодинамичната ефективност Е 40%. На предишния Приус беше 38.5%. Повишението е около 4%.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Близо 20 процента икономия не е никак малко. За който кара мнооого ще е добър вариант!
  • #2
    7 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Toyota защо не могат да правят дизели ?!?!
  • #1
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Много важно, Ауди ще правят дизелова А5