Новата генерация на Toyota Prius бе разкрита миналия месец, но едва сега компанията производител съобщи подробности за хибридния агрегат на модела.
Автомобилът разчита на комбинация от 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с. Този агрегат е с 18% по-икономичен от системата на предишното поколение Prius.
Само при бензиновия мотор икономията на гориво е повишена с 10%, а топлинната ефективност е повишена с цели 40%. В двигателя е използвана нова система за охлаждане, други цилиндри и масло с "по-тънко" масло, което намалява триенето между отделните компоненти.
Хибридният модел е получил още нова спирачната система и модернизирана функция за рекуперация на кинетичната енергия. Освен това Prius е снабден с нови и по-компактни никел-метал хидридни батерии, поставени под задните седалки, което е позволило обемът на багажника да се увеличи от 445 на 502 литра.
Четвъртото поколение на модела е първата серийна Toyota, изградена на новата модулна платформа Toyota New Global Arcitecture (TNGA), чиято твърдост е с 60% висока от тази на предишната генерация и позволява снижаване на центъра на тежестта при модела.
Европейските продажби на хибрида започват в началото на 2016 г., като се очаква той да бъде предлаган на цени от около 30 000 евро.
Снимки: Toyota