IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota разкри агрегата на новия Prius

Хибридният модел е с 18% по-икономичен от предшественика си

Toyota разкри агрегата на новия Prius

Новата генерация на Toyota Prius бе разкрита миналия месец, но едва сега компанията производител съобщи подробности за хибридния агрегат на модела.
Toyota разкри агрегата на новия Prius
Автомобилът разчита на комбинация от 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с. Този агрегат е с 18% по-икономичен от системата на предишното поколение Prius.

Само при бензиновия мотор икономията на гориво е повишена с 10%, а топлинната ефективност е повишена с цели 40%. В двигателя е използвана нова система за охлаждане, други цилиндри и масло с "по-тънко" масло, което намалява триенето между отделните компоненти.

Хибридният модел е получил още нова спирачната система и модернизирана функция за рекуперация на кинетичната енергия. Освен това Prius е снабден с нови и по-компактни никел-метал хидридни батерии, поставени под задните седалки, което е позволило обемът на багажника да се увеличи от 445 на 502 литра.

Четвъртото поколение на модела е първата серийна Toyota, изградена на новата модулна платформа Toyota New Global Arcitecture (TNGA), чиято твърдост е с 60% висока от тази на предишната генерация и позволява снижаване на центъра на тежестта при модела.

Европейските продажби на хибрида започват в началото на 2016 г., като се очаква той да бъде предлаган на цени от около 30 000 евро.

Снимки: Toyota
 

Тагове: toyota prius
0 от 500
  • #27
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Nev ( преди 8 години )
    Тойота имат програма, да спрат напълно производство на дизелови и бензинови автомобили до 2050 година. Т.е, това са технологии, които ще получават все по-малко средства и ресурси за развитие и производство в бъдеще. През това време, дано Германците най-нкарая след 120 г се научат как се прави наистина чист дизел.
  • #26
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Той баварчето мисли с трибуквието на което седи. То няма с какво друго между другото, защото целият е едно голямо трибуквие. А понеже много ги знае нещата да каже и колко милиарди гEйропа се е набутала за здравеопазване, за да лекува разболелите се от канцерогеницити! А да, той горкичкия се кефи, че парите се въртят из ойропата нали! *** си фенче на летните коли. Айде зазимявай и твоята, ако още не си го направил, че стана студено!
  • #25
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ако дадеш, поне един линк за продадена радиоактивна кола от Фукушима ще ти изпълня 3 желания!Виж за канцерогениците от трошВаген има хиляди линкове. Там е истината, а твоята партенка може да е интересна само в кръчмата на село с пусната касетка на Азис на мах.
  • #24
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Аз не разбрах само тая *** теория, че дизела спестила пари на европа от къде я измисли ? След като хибрид харчи по-малко от дизел и замърсява в пъти по-малко, кое спестява пари? Дизела ли? Ами по тая логика ако го сравняваме с бензина то тия спестени пари са отишли в джобовете на сервизите и скапаните компании дето ни пробутват дизели, защото поддръжката им е доста по-солена.Баварче, за пореден път се излагаш, като кифладжия - май вече ти стана навик? За мислене трябва акъл, иначе си трай.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    ***, да ви имам цензурата..
  • #22
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Баварец, 430 000 годишно са по официални данни на ЕК. Напиши в Гугъл:"През 2011 г., около 430000 случая на преждевременна смърт вЕС
  • #21
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до: бавареца ( преди 8 години )
    Гледам, че и от финанси разбираш.икономичните дизеловите коли спестиха на европа 1 трилион евро - тези пари щяха да са у арабите сегаПо-голяма малоумщина от това здраве му кажи.Да те светна, че петролните кладенци се поддържат и нефта се вади предимно от западни компании. Рафинериите също. Много малка част от цената на петрола остава при арабите.Значи излиза,точно обратното на твоето твърдение.По-малко пари са се въртели в гEйропа заради дизелите.Личи си че си много бос по всяка тема.
  • #20
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до; бавареца ( преди 8 години )
    Отдавна съм забелязал, че си цар на малоущините. Ето я и поредната твоя:тези смъртни случаи не могат да бъдат измерени точновикаш умрелите могат да възкръснат и после да ги броят за живи и няма как точно да се разбере кой умрял и кой не! Най-простия метод(не чак толкова ***, че да го разбереш) е да се сравнят смъртните случай от рак на белите дробове и респираторни заболявания в 2 или повече точки на света. В гEйропа и другаде, където не се карат нафтови печки.Разликата е огромна да знайш
  • #19
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Баварец, Тойота спести на планетата стотици хиляди тонове C02 с хибридите си.
  • #18
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо ( преди 8 години )
    Много важно, Ауди ще правят дизелова А5Дизелова А5 има отдавна.Дори има и 2.0TDI!