IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota разкри агрегата на новия Prius

Хибридният модел е с 18% по-икономичен от предшественика си

Toyota разкри агрегата на новия Prius

Новата генерация на Toyota Prius бе разкрита миналия месец, но едва сега компанията производител съобщи подробности за хибридния агрегат на модела.
Toyota разкри агрегата на новия Prius
Автомобилът разчита на комбинация от 1,8-литров бензинов двигател с мощност 97 к.с. и 142 Нм въртящ момент, и електромотор, развиващ 73 к.с. Този агрегат е с 18% по-икономичен от системата на предишното поколение Prius.

Само при бензиновия мотор икономията на гориво е повишена с 10%, а топлинната ефективност е повишена с цели 40%. В двигателя е използвана нова система за охлаждане, други цилиндри и масло с "по-тънко" масло, което намалява триенето между отделните компоненти.

Хибридният модел е получил още нова спирачната система и модернизирана функция за рекуперация на кинетичната енергия. Освен това Prius е снабден с нови и по-компактни никел-метал хидридни батерии, поставени под задните седалки, което е позволило обемът на багажника да се увеличи от 445 на 502 литра.

Четвъртото поколение на модела е първата серийна Toyota, изградена на новата модулна платформа Toyota New Global Arcitecture (TNGA), чиято твърдост е с 60% висока от тази на предишната генерация и позволява снижаване на центъра на тежестта при модела.

Европейските продажби на хибрида започват в началото на 2016 г., като се очаква той да бъде предлаган на цени от около 30 000 евро.

Снимки: Toyota
 

Тагове: toyota prius
0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    тези смъртни случаи не могат да бъдат измерени точно - това е твърдение на някой си.. а спестените пари могат точно да се измерят. и не си мисли, че аз съм за печки - напротив, одавна казвам да се забранят. но икономиката явно е с предимство на сцената.
  • #16
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Голяма далавера, няма що - 1 трилион евро и 430 000 смъртни случая годишно и сигурно 10 трилиона евро за допълнително здравеопазване. Ама нали, викаш парите се въртят в Европа.. И няма да са Варта, Самсунг или LG ще са. Европейците изпуснаха влака на технологиите, сега могат само да ги купуват от дръпнатите.
  • #15
    9 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 8 години )
    икономичните дизеловите коли спестиха на европа 1 трилион евро - тези пари щяха да са у арабите сега. но ВАГ пре*аха нещата. сега вече е време за хибриди. нема лошо. ще са по скъпи за клиента, но поне парите ще се въртят в европа - при сименс, варта, бош... и т.н.
  • #14
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    СО2 не е точно замърсяване, с него се хранят растенията. Ако беше, значи замърсяваме когато издишваме.
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Швабен зи каскен , съгласен съм но не мислиш ли че и аз съм прав? Има ли горене на нефтени продукти има и замърсяване.
  • #12
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "двигател с вътрешно горене няма с почети нулеви емисии ако ще и с 80% ефективност да е."Има съществена разлика между емисии (СО2) и вредни емисии (азотни и серни окиси, финни частици, въглеводороди).
  • #11
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Разликата е че Тойота правят дизели за там където има смисъл - тежкотоварни машини. При автомобилите дизела е напълно безсмислен при всеки нормален стандарт за вредни емисии.
  • #10
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Швабен зи каскен , двигател с вътрешно горене няма с почети нулеви емисии ако ще и с 80% ефективност да е.
  • #9
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Тойота не могат да правят дизели, защото няма смисъл. "Напротив, Тойота могат да правят дизели, и още как. Първия дизел с комън рейл е на Хино, марка камиони на Тойота. Последния им дизел е с 44% ефективност - абсолютен рекорд.
  • #8
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    LEX като няма смисъл от дизели защо не правят камионите на бензин или корабите или някой от локомотивите и хайде да не изреждам ???