IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz отрече водната система на BMW

Според Томас Вебер двигателят с директно впръскване на вода не е достатъчно ефективен (видео)

Mercedes-Benz отрече водната система на BMW

Mercedes-Benz няма намерение да инвестира в технология за директно впръскване на вода в колектора, става ясно от изказване на Томас Вебер, шеф на отдела за изследвания в Daimler, пред Мotoring.

Снимка: BMW

Мениджърът разкри, че компанията му вече е проучила технологията и е на мнение, че инвестицията в подобна система не е оправдана.

"Да, системата редуцира температурата в цилиндрите, но от гледна точка на ефективността това не е най-оптималният начин", заяви Томас Вебер. И уточни, че предимствата, предоставени от тази технология, не са съизмерими с необходимите инвестиции за разработването й.

В същото време от BMW твърдят точно обратното. И дори го доказаха със своя прототип на базата на 1-Series. При него 1,5-литровият двигател с такава система за охлаждане развива 218 к.с., което представлява оптимизация с около 10%.

В BMW дори подготвят сериен автомобил със система за директно впръскване на вода. Той най-вероятно ще получи името M4 GTS, като ще разчита на двигателя от М3/М4. Благодарение на технологията мощността на агрегата ще нарасне от стандартните 431 к.с. до около 500 к.с., заявиха от BMW.

Ето как работи технологията

 

0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "Добре а впръскването на вода не пречи ли на запалвянето на горивната смес чрез гасене на искрата подадена от запалителната свещ?"Не, в цилиндрите водата е в газово състояние, т.е. свободни молекули, не е течна или наситена пара (ситни водни капчици). Всъщност, след изгарянето водата е в пъти повече, защото е продукт на горенето, но въпреки това кондензира чак в гърнето и то само ако колата е студена.
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    "А в хладно или дъждовно време понякога не мога да я позная."В хладно - да, но в дъждовно едва ли има разлика. За да охлади въздуха водата трябва да се изпари в него, а при дъждовния въздух тя идва вече изпарена.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    Нужда от резервоар с вода има, да. Въпреки че вода не се впръсква постоянно, предполагам че само над определено натоварване. А не се впръсква само кислород, защото той не е течен при стайна температура и трябва да се държи в бутилки под налягане. Подобна идея е нитрото (азотен диоксид), то е N2O, т.е. 1/3 кислород и 2/3 азот, но се пренася много по-лесно от чистия кислород.
  • #9
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 8 години )
    При впръскване на вода, тя се изпарява при което охлажда въздуха във вмукателния колектор. По-студения въздух е по-плътен, и съдържа повече кислород в единица обем, въпреки че %-ното съдържание на кислород не се променя. Така имаме повече кислород в цилиндрите, който може да се смеси с повече бензинови пари и това води до по-висок въртящ момент на коляновия вал и съответно по-висока мощност. Разбира се, за сметка на по-голям разход на бензин.
  • #8
    14 rate up comment 1 rate down comment
    vel_co ( преди 8 години )
    По принцип турбото като нагнети, вдига температурата на засмукания въздух. Затова се монтират интеркулери. Т.е.не е добре за мощността да се засмуква топъл въздух. С тази система се охлажда входящият въздух. Изглежда просто. И моята кола в жегите я усещам, че не върви, особено в ниските обороти. А в хладно или дъждовно време понякога не мога да я позная.
  • #7
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Добре де защо просто не впръскват кислород.Ще има горенето...
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Кой превежда не знам, но степенуване като "най-оптимален" не съществува!
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Така пише ( преди 8 години )
    Той е казал ,че инвестицията не е оправдана,не че не е добра.
  • #4
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Ами впръсква се като гледам над определена температура, за да охлади горивната смес и въздуха от тубрината. Попринцип във въздух, който е по-влажен има повече кислород, както и в такъв, който е по-студен в еденица обем, така че това са най-вероятно двата параграфа, които играят главната роля, за да има смисъл от подобна система.Само че това значи ли, че трябва да имаш и резервоар за вода :)
  • #3
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Systematic ( преди 8 години )
    Аз пък виждам едните да разработват, а другите да чакат на готово... и да дават мнение, че видиш ли, технологията не струвала. Пак ще си говорим, скоро при това ! А бях фен на Мерцедес преди доооста време ...