IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Микс от страх, вълнение и радост

Изпробвахме новия Nissan 370Z Nismo

Микс от страх, вълнение и радост

Многофункционален автомобил. Това е днешната мода, която до голяма степен обезличи понятието "спортна кола". А именно сурова машина, която те респектира, вълнува и има едно единствено предназначение - да генерира адреналин. За радост на феновете, на пазара все още присъстват истински спортни автомобили. Един от тях е Nissan 370Z Nismo, който екипът ни имаше възможност да изпробва.
Суров спортист, който респектира
Версията Nismo е най-новата и най-брутална модификация на обновения Nissan 370Z. При нея ударението пада върху спорта, като той доминира както външния вид и интериора, така и задвижването, шасито и пътното поведение.

Екстериорът на 370Z Nismo е оборудван с цялостен бодикит, включващ допълнителни спойлери, дифузьор и компоненти в контрастиращ цвят. Интериорът е изработен в същия стил, като предлага спортни седалки Recaro Sportster, алуминиеви педали, допълнителни уреди и тапицерия от кожа и алкантара, с която са облечени повечето неща в салона, включително воланът, седалките, конзолата и таблото.
Суров спортист, който респектира
Nissan 370Z Nismo се задвижва от познатия 3,7-литров V6 двигател, който в случая е оптимизиран да развива 344 к.с. и 371 Нм. Той се съчетава единствено с ръчна скоростна кутия с 6 степени и задвижва задните колела.

Двигателят е изключително попадение, тъй като е сред малкото от "старата школа". Той не е хибриден или с намален обем, а разчита на доброто старо атмосферно пълнене. Тъй като няма турбини, агрегатът предлага плътно и сурово разгръщане на мощността в целия работен диапазон. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5,2 секунди, а максималната скорост на движение достига 250 км/час.
Суров спортист, който респектира
Динамичните характеристики вероятно изглеждат посредствени, особено като се има предвид, че човек може да си купи функционален SUV или хечбек с по-добро ускорение от 0 до 100 км/час. Тези цифри обаче биха имали смисъл за някой драг състезател. За обикновения любител по-важно е онова, което ти дава колата.

А Nissan 370Z Nismo дава много, много спорт. Още с приближаването към автомобила на очи се набиват широките арки на калниците, аеродинамичното купе, спойлерите, двойната изпускателна система и огромните джанти, зад които са скрити впечатляващи спирачни апарати. Интериорът пък посреща с вдъхновени от спорта седалки, волан и уреди. Следва стартирането на мотора, което затвърждава първоначалното впечатление. При натискането на старт-бутона цялото купе затреперва, а звукът доставя микс от страх, притеснение и радост.
Суров спортист, който респектира
Интериорът е спортен, но е изработен с луксозни материали и предлага дори камера за движение на заден ход

Тази смесица от усещания продължава и с натискането съединителя - той е твърд и рязък, досущ като на състезателна кола. Скоростната кутия е създадена в унисон - с кратък ход и метално усещане при превключване на предавките. Осен това има режим, който автоматично вдига оборотите на мотора (подава междинна газ), когато шофьорът поставя по-ниска предавка.  
Суров спортист, който респектира
На пътя най-спортният 370Z е истински болид. Возията е изключително твърда, управлението е директно, а ходът на педала на газта - къс. Звукът от мотора и трансмисията обаче са още по-впечатляващи - щракане, припукване, ръмжене. Все едно си в състезателен болид.

Шофирането дори с ниска скорост изисква пълна концентрация и отдаване. А изключването на системата ESP препоръчваме само на най-опитните, тъй като огромните задни гуми започват да буксуват при най-ниски обороти. Дори с включена система за контрол на сцеплението обаче тежащият малко над 1500 кг. автомобил позволява контролирано поднасяне.
Суров спортист, който респектира
Да, първата среща с Nissan 370Z Nismo е определено запомняща се - едновременно стряскаща и приятна. Изумително е какво са успели да направят конструкторите на този автомобил. Шофирал съм няколко пъти флагмана GT-R, но 370Z Nismo ме респектира повече. Да, GT-R е адски бърз, но и лесен за каране. По-малкият спортен модел на Nismo е далеч от динамичните възможности на Годзила, но е способен да достави дори по-сурова доза адреналин.

Не се заблуждавайте, Nissan 370Z Nismo не е типичната спортна кола за всеки ден. Той не е особено комфортен, има малък багажник (235 л) и вози твърдо. Но е адски стабилен, директен и бърз, което го превръща в отлична машина за свободното време. Една от малкото на пазара, които все още залагат на добрата стара рецепта - високооборотен атмосферен мотор, две места, ръчна кутия, задно предаване и перфектно разпределение на тежестта.

Що се отнася до цената на модела, за България тя е точно 101 600 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: nissan 370z nismo
0 от 500
  • #9
    16 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    До НисмоЦеново и като характеристики са идентични (АУДИ е леко надолу и в двете отношения), организацията на интериора е от инфинити.С какво да го сравнявам?Имах в предвид предишния модел - от 2008 г. ако не се лъжа.С настоящото ТТ (което съм виждал само на снимки) и дума не може да става за равнение.
  • #8
    20 rate up comment 2 rate down comment
    до: Wickedsixd ( преди 8 години )
    Карал съм веднъж 370Z, но не беше нисмо. Може би само там е има тази модификация, защото не усетих подобно нещо при смъкване на по-ниска предавка. Може и аз да съм в грешка, защото колата е карах само няколко десетки км. Иначе този модел е пълна лудница. Кефа е страхотен. Изобщо моделите с принудително пълнене нищо не струват пред класическия атмосферен агрегат, който се разгръща плавно, а не нервно. по-добро от атмосферен двигател няма, когато говорим за доставяне на удоволствие от шофирането.
  • #7
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    то, ако говорим за пътищата в Бг е по-добре да си джип. Между другото, ако караш по правилата и спазваш горе-долу ограниченията и не ги надвишаваш с повече от 20 не виждам как и къде ще се пребиеш. А между другото на бабуните по магистралите, колите с меки окачвания са най-опасните. Просто те изхвърля, като трамплин и приземяването не е от най-приятните. При твърдото окачване губиш бързо сцепление, но още по-бързо го възстановяваш.
  • #6
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Wickedsixd ( преди 8 години )
    Много добро представяне и статия Автомедия, интересно беше.Само тази система за "подаване на междинна газ" не ми е ясна какво представлява, може някой да обясни от колегите ако знае.
  • #5
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Нисмо ( преди 8 години )
    Това е кола от 2009 г. Я е сравни с тогавашните модели да видиш дали не е добре. Още повече, че сравняваш масовата марка Нисан с премиума Ауди. Да, зная, че немските премиуми могат да се сравняват само с японските масовки, но не мислех, че фен на ВАГ ще си го признае!
  • #4
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Коли с такива твърди окачвания не са за българските пътища. Първата бабуна на магистралата и ще загуби сцепление и ще се пребиеш.
  • #3
    12 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Хайде сега който говореше за качествените и красиви японски интериори да ходи да се гръмне.Хайде погледнете някое AUDI TTS и сравнете
  • #2
    27 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    чудесен автомобил!
  • #1
    12 rate up comment 27 rate down comment
    Wow ( преди 8 години )
    Ebati i evtinata plastmasa!