IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Микс от страх, вълнение и радост

Изпробвахме новия Nissan 370Z Nismo

Микс от страх, вълнение и радост

Многофункционален автомобил. Това е днешната мода, която до голяма степен обезличи понятието "спортна кола". А именно сурова машина, която те респектира, вълнува и има едно единствено предназначение - да генерира адреналин. За радост на феновете, на пазара все още присъстват истински спортни автомобили. Един от тях е Nissan 370Z Nismo, който екипът ни имаше възможност да изпробва.
Суров спортист, който респектира
Версията Nismo е най-новата и най-брутална модификация на обновения Nissan 370Z. При нея ударението пада върху спорта, като той доминира както външния вид и интериора, така и задвижването, шасито и пътното поведение.

Екстериорът на 370Z Nismo е оборудван с цялостен бодикит, включващ допълнителни спойлери, дифузьор и компоненти в контрастиращ цвят. Интериорът е изработен в същия стил, като предлага спортни седалки Recaro Sportster, алуминиеви педали, допълнителни уреди и тапицерия от кожа и алкантара, с която са облечени повечето неща в салона, включително воланът, седалките, конзолата и таблото.
Суров спортист, който респектира
Nissan 370Z Nismo се задвижва от познатия 3,7-литров V6 двигател, който в случая е оптимизиран да развива 344 к.с. и 371 Нм. Той се съчетава единствено с ръчна скоростна кутия с 6 степени и задвижва задните колела.

Двигателят е изключително попадение, тъй като е сред малкото от "старата школа". Той не е хибриден или с намален обем, а разчита на доброто старо атмосферно пълнене. Тъй като няма турбини, агрегатът предлага плътно и сурово разгръщане на мощността в целия работен диапазон. Ускорението от място до 100 км/час отнема 5,2 секунди, а максималната скорост на движение достига 250 км/час.
Суров спортист, който респектира
Динамичните характеристики вероятно изглеждат посредствени, особено като се има предвид, че човек може да си купи функционален SUV или хечбек с по-добро ускорение от 0 до 100 км/час. Тези цифри обаче биха имали смисъл за някой драг състезател. За обикновения любител по-важно е онова, което ти дава колата.

А Nissan 370Z Nismo дава много, много спорт. Още с приближаването към автомобила на очи се набиват широките арки на калниците, аеродинамичното купе, спойлерите, двойната изпускателна система и огромните джанти, зад които са скрити впечатляващи спирачни апарати. Интериорът пък посреща с вдъхновени от спорта седалки, волан и уреди. Следва стартирането на мотора, което затвърждава първоначалното впечатление. При натискането на старт-бутона цялото купе затреперва, а звукът доставя микс от страх, притеснение и радост.
Суров спортист, който респектира
Интериорът е спортен, но е изработен с луксозни материали и предлага дори камера за движение на заден ход

Тази смесица от усещания продължава и с натискането съединителя - той е твърд и рязък, досущ като на състезателна кола. Скоростната кутия е създадена в унисон - с кратък ход и метално усещане при превключване на предавките. Осен това има режим, който автоматично вдига оборотите на мотора (подава междинна газ), когато шофьорът поставя по-ниска предавка.  
Суров спортист, който респектира
На пътя най-спортният 370Z е истински болид. Возията е изключително твърда, управлението е директно, а ходът на педала на газта - къс. Звукът от мотора и трансмисията обаче са още по-впечатляващи - щракане, припукване, ръмжене. Все едно си в състезателен болид.

Шофирането дори с ниска скорост изисква пълна концентрация и отдаване. А изключването на системата ESP препоръчваме само на най-опитните, тъй като огромните задни гуми започват да буксуват при най-ниски обороти. Дори с включена система за контрол на сцеплението обаче тежащият малко над 1500 кг. автомобил позволява контролирано поднасяне.
Суров спортист, който респектира
Да, първата среща с Nissan 370Z Nismo е определено запомняща се - едновременно стряскаща и приятна. Изумително е какво са успели да направят конструкторите на този автомобил. Шофирал съм няколко пъти флагмана GT-R, но 370Z Nismo ме респектира повече. Да, GT-R е адски бърз, но и лесен за каране. По-малкият спортен модел на Nismo е далеч от динамичните възможности на Годзила, но е способен да достави дори по-сурова доза адреналин.

Не се заблуждавайте, Nissan 370Z Nismo не е типичната спортна кола за всеки ден. Той не е особено комфортен, има малък багажник (235 л) и вози твърдо. Но е адски стабилен, директен и бърз, което го превръща в отлична машина за свободното време. Една от малкото на пазара, които все още залагат на добрата стара рецепта - високооборотен атмосферен мотор, две места, ръчна кутия, задно предаване и перфектно разпределение на тежестта.

Що се отнася до цената на модела, за България тя е точно 101 600 лв. с ДДС.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: nissan 370z nismo
0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 16 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Toz legen moga da go unija,kadeto si poiskam s moeto S3
  • #28
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Запомнете че ( преди 8 години )
    Нисан Дрисмо колкото и жълтурските фенове да го лигавят никога няма да стигне спортните модели на БМВ и АУДИ! Да не говорим за върховите спортни коли на ВАГ като Бугати, Ламборджини Авентадор и Хуракан!
  • #27
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Убитите немски дърводелци пак се *** от страх пред това чудовище.
  • #26
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    GERMAN POWER няма има ГЕРМАН ПЪРДЕЛ НАПИТ.
  • #25
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Само не мога да разбера, защо "разбирачите" тука си мислят, че Nissan са новобранци в правенето на спортни автомобили?Интериора, следва този на легендата Datsun 240Z, както и всички останали модели от Z серията като изключим 300ZX от 90-те!Карал съм няколко пъти обикновения вариант и всичко си е както се очаква от спортно купе на Nissan. Директно управление, отзивчив мотор, достатъчна мощност за да си правиш кефа и най-вече, обича да си сурка дупето по завоите, като всеки Nissan със задно. :)
  • #24
    3 rate up comment 17 rate down comment
    RRE S3 ( преди 8 години )
    Diaria na kub
  • #23
    20 rate up comment 2 rate down comment
    nikito_blend ( преди 8 години )
    Страхотен дзвер, истински спортен автомобил.
  • #22
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Заден въртигъзник ( преди 8 години )
    Некъв, вероятно на тати пубера го караше тва на околовръстното - южната дъга. Като излезе от детелината на Бояна така поднесе, че замалко щеше да направи карамбол от поне 5 коли. После де с поднасяне де със свирене на гуми опита тетрис м/у колите, но всичко това му донесе само задружен клаксон от останалите участници, примесен с "благословии" ...
  • #21
    23 rate up comment 0 rate down comment
    Жоро ( преди 8 години )
    Това е спортен режим, с който е оборудвана скоростната кутия (макар че е ръчна), активиращ се от бутон до скоростния лост. И прави точно това, което е описано - действа като междинна газ при преминаване на по-ниска предавка, като така не позволява загуба на обороти или забиване от двигателната спирачка. Най-общо казано освен, че подобрява динамиката при по-спортно каране, съхранява скоростната кутия и съединителя от "ашлашка" употреба.
  • #20
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Немците му правиха тест.Колата само си подава междинна газ при включване на по ниска предавка.Тъкмо това ги беше впечатлило.Направено е с цел някой слаб водач да не се пребие в завой да му поднесат задните движещи колела.