IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Революцията е под капака

Изпробвахме новия Opel Corsa 1,0 turbo

Революцията е под капака

Бензин или дизел, комфортен или компактен, мощен или икономичен? Да, изборът на нов автомобил не е лесен и обикновено изисква компромиси. Има обаче машини, които успяват да съчетаят привидно несъчетаеми качества. Именно такава е новата Opel Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo, която екипът ни изпита.
Революцията е под капака
Новата генерация на популярната малка кола е наследила много от добрите черти на своя предшественик, като е подобрена и допълнена с напълно нови качества. Corsa E демонстрира далеч по-модерен дизайн, по-високо оборудване и значително по-комфортни интериор и возия. Най-голямо внимание обаче инженерите са отделили на гамата мотори, в която изпъква компактният 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра.

Агрегатът е напълно нов, изграден от нулата и съчетава в себе си редица авангардни технологии, които го правят пъргав, но икономичен. Той е наличен във версии с 90 или 115 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 170 Нм.

Екипът ни изпробва по-слабата версия, съчетана с новата ръчна трансмисия с 6 предавки. Тестът стартира с магистрално шофиране, където искахме да проверим динамичните възможности на мотора.
Революцията е под капака
Изненадите започнаха още при ускоряването след София, при което малкото моторче показа мъжки характер. Благодарение на турбокомпресора максималният въртящ момент на мотора е на разположение при едва 1800 об./мин, като остава наличен чак до 4700 об./мин. Казано иначе, моторът разполага с максималната си тяга още при най-ниска скорост и продължава да я поддържа в почти целия работен диапазон.

С лекота новият Opel Corsa достигна позволената скорост от 140 км/час и също с лекота продължи да я поддържа на 6-та предавка дори по нагорнищата след София. Любопитното е, че при подаване на газ двигателят ускорява осезаемо дори при подобна скорост. А има само три цилиндъра.

Всъщност, трицилиндровият двигател има редица предимства пред четирицилиндровите. Той е по-лек и с по-малко вътрешно триене от четирицилиндров аналог, като освен това липсва застъпване във фазите на отваряне на изпускателните клапани и работата на турбината е по-ефективна.
Революцията е под капака
За оптимизиране на ефективността е предвидена и система, която "подсказва" кога е оптималният момент за смяна на предавката с по-висока. Обикновено това става преди достигането на 2000 об/мин, благодарение на което разходът на гориво остава нисък. Толкова нисък, че буквално изненадва. При движение със скорост от 140 км/час, новата Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo показа средно потребление от само 6,0 л/100 км. А като намалихме скоростта до 110-120 км/час, разходът падна до под 5,5 л/100 км.

Най-икономична новата Corsa е по стандартните извънградски шосета, където разходът е малко над четири на сто. А в гарда съвсем спокойно се постига потребление от около 6,0 л/100 км.
Революцията е под капака
Тъй като се предполага, че именно градът ще бъде най-честото местообитание на модела, инженерите са подсигурили на колата специален градски режим. Той се активира с бутон от таблото и прави волана още по-лек. Също с цел по-лесно придвижване из града е предназначена системата за автоматизирано паркиране, а по-разсеяните могат да си поръчат и технология, която разпознава пътните знаци и ги извежда на дисплея на арматурното табло. Сред технологиите за безопасност са включени също така системите за предупреждение при смяна на лентата на движение и при опасност от сблъсък с движещото се отпред превозно средство.

Въпреки че си е спечелила имидж на способен градски модел, 1,0-литровата Corsa е добър спътник и при по-дълги пътувания. При новия модел очакването има по-комфортна настройка и не уморява, като поведението на автомобила остава стабилно и предвидимо.
Революцията е под капака
За доброто настроение на пътуващите в колата се грижи и изяло новият интериор. Той е изработен с по-качествени материали, демонстрира осезаемо подобрена изолация от външния шум и доста комфортни за толкова малка кола седалки. В оборудването пък са въведени екстри от по-високия клас автомобили - подгрев на волана, мултимедийна система с достъп до интернет и др.

Екстериорът също е значително променен, като е изпълнен според новия дизайнерски език на Opel. Стилът е модерен и технологичен, с подчертано динамични форми.
Революцията е под капака
С новата Corsa германската марката е заложила на еволюцията. Инженерите са подобрили доказаната платформа на предходното поколение и са подсигурили нов, по-модерен интериорен и екстериорен дизайн. Истинска революция обаче е направена под капака. Новият 1,0-литров двигател дава на Corsa напълно нови качества. Той е икономичен като дизел и демонстрира изненадващо добри динамика и еластичност. С него Corsa е готова всеки път, независимо в града или извън него.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: opel corsa
0 от 500
  • #8
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Той точно така няма книжка, няма кола и пише ей така наизуст, каквото е чул от батковците. Тук се прави на оборотен, но много бързо бива разкрит, че е ВАГенското фенче. Всъщност може и да е прав, че няма знашение дали е бензин или дизел колата и работи на 1800 оборота, но само ако колатае от групата на ВАГ. Там такива аномалии са напълно нормални.
  • #7
    22 rate up comment 1 rate down comment
    няма значение ( преди 8 години )
    до коментара на (точно така) не съм съгласен с това което твърдиш,че бензинов двигател и на студен и на топъл двигател работи на 1800 оборота това може да е само ако автомобила е нещо над 15-20 години и не е обслужван а един не обслужен автомобил говори много за собственика
  • #6
    15 rate up comment 5 rate down comment
    до 7 ( преди 8 години )
    аз пък не мисля така, много коли съм имал и борд.компютъра показва почти същото с измерването споменато от по-долния коментар
  • #5
    7 rate up comment 24 rate down comment
    точно така ( преди 8 години )
    нафтата си е нафта,като запалиш само бензиновия мотор и започва да работи на студено, че и на топло на 1800 оборота на празен ход, а дизела си работи на студено на 900 оборота...
  • #4
    26 rate up comment 4 rate down comment
    7.0 ( преди 8 години )
    Разход се измерва единствено на празен>>пълен>>празен резервоар, показанията на борд компютъра са пълна лъжа.
  • #3
    19 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Нафтата си е нафта
  • #2
    12 rate up comment 3 rate down comment
    zoom in ( преди 8 години )
    Дайте и някакви цифри за теглото.
  • #1
    8 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Имам кола в по-горния клас, на Голф, комби, дизел 115 к.с. и при 140 км/ч показва 4.8/100.