IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Революцията е под капака

Изпробвахме новия Opel Corsa 1,0 turbo

Революцията е под капака

Бензин или дизел, комфортен или компактен, мощен или икономичен? Да, изборът на нов автомобил не е лесен и обикновено изисква компромиси. Има обаче машини, които успяват да съчетаят привидно несъчетаеми качества. Именно такава е новата Opel Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo, която екипът ни изпита.
Революцията е под капака
Новата генерация на популярната малка кола е наследила много от добрите черти на своя предшественик, като е подобрена и допълнена с напълно нови качества. Corsa E демонстрира далеч по-модерен дизайн, по-високо оборудване и значително по-комфортни интериор и возия. Най-голямо внимание обаче инженерите са отделили на гамата мотори, в която изпъква компактният 1,0-литров бензинов двигател с три цилиндъра.

Агрегатът е напълно нов, изграден от нулата и съчетава в себе си редица авангардни технологии, които го правят пъргав, но икономичен. Той е наличен във версии с 90 или 115 к.с., като и в двата случая въртящият момент е 170 Нм.

Екипът ни изпробва по-слабата версия, съчетана с новата ръчна трансмисия с 6 предавки. Тестът стартира с магистрално шофиране, където искахме да проверим динамичните възможности на мотора.
Революцията е под капака
Изненадите започнаха още при ускоряването след София, при което малкото моторче показа мъжки характер. Благодарение на турбокомпресора максималният въртящ момент на мотора е на разположение при едва 1800 об./мин, като остава наличен чак до 4700 об./мин. Казано иначе, моторът разполага с максималната си тяга още при най-ниска скорост и продължава да я поддържа в почти целия работен диапазон.

С лекота новият Opel Corsa достигна позволената скорост от 140 км/час и също с лекота продължи да я поддържа на 6-та предавка дори по нагорнищата след София. Любопитното е, че при подаване на газ двигателят ускорява осезаемо дори при подобна скорост. А има само три цилиндъра.

Всъщност, трицилиндровият двигател има редица предимства пред четирицилиндровите. Той е по-лек и с по-малко вътрешно триене от четирицилиндров аналог, като освен това липсва застъпване във фазите на отваряне на изпускателните клапани и работата на турбината е по-ефективна.
Революцията е под капака
За оптимизиране на ефективността е предвидена и система, която "подсказва" кога е оптималният момент за смяна на предавката с по-висока. Обикновено това става преди достигането на 2000 об/мин, благодарение на което разходът на гориво остава нисък. Толкова нисък, че буквално изненадва. При движение със скорост от 140 км/час, новата Corsa 1,0 Еcotec DI Turbo показа средно потребление от само 6,0 л/100 км. А като намалихме скоростта до 110-120 км/час, разходът падна до под 5,5 л/100 км.

Най-икономична новата Corsa е по стандартните извънградски шосета, където разходът е малко над четири на сто. А в гарда съвсем спокойно се постига потребление от около 6,0 л/100 км.
Революцията е под капака
Тъй като се предполага, че именно градът ще бъде най-честото местообитание на модела, инженерите са подсигурили на колата специален градски режим. Той се активира с бутон от таблото и прави волана още по-лек. Също с цел по-лесно придвижване из града е предназначена системата за автоматизирано паркиране, а по-разсеяните могат да си поръчат и технология, която разпознава пътните знаци и ги извежда на дисплея на арматурното табло. Сред технологиите за безопасност са включени също така системите за предупреждение при смяна на лентата на движение и при опасност от сблъсък с движещото се отпред превозно средство.

Въпреки че си е спечелила имидж на способен градски модел, 1,0-литровата Corsa е добър спътник и при по-дълги пътувания. При новия модел очакването има по-комфортна настройка и не уморява, като поведението на автомобила остава стабилно и предвидимо.
Революцията е под капака
За доброто настроение на пътуващите в колата се грижи и изяло новият интериор. Той е изработен с по-качествени материали, демонстрира осезаемо подобрена изолация от външния шум и доста комфортни за толкова малка кола седалки. В оборудването пък са въведени екстри от по-високия клас автомобили - подгрев на волана, мултимедийна система с достъп до интернет и др.

Екстериорът също е значително променен, като е изпълнен според новия дизайнерски език на Opel. Стилът е модерен и технологичен, с подчертано динамични форми.
Революцията е под капака
С новата Corsa германската марката е заложила на еволюцията. Инженерите са подобрили доказаната платформа на предходното поколение и са подсигурили нов, по-модерен интериорен и екстериорен дизайн. Истинска революция обаче е направена под капака. Новият 1,0-литров двигател дава на Corsa напълно нови качества. Той е икономичен като дизел и демонстрира изненадващо добри динамика и еластичност. С него Corsa е готова всеки път, независимо в града или извън него.

Снимки: Automedia.bg

Тагове: opel corsa
0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 13 rate down comment
    хл-OPEL ( преди 8 години )
    Революцията е под капака - и балъка зад волана :)))
  • #17
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Забравяте нещо! Не гледайте мощността, а въртящият момент - 170 Нм. Това е двигател с турбо, а не просто 1,0 литров двигател с 90 к.с. Карал съм на Форд мотора и то върви много по-добре от атмосферен със сходна мощност. Коментирайте и съдете, но само ако имате лични наблюдения!
  • #16
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    И между другото Фиестата не е толкова икономична, колкото е изкарват. В града под 7/100 и извън под 5/100 е много трудно да паднеш. От 3-цилиндровите най-приятно впечатление до сега ми е направил мотора на Нисан 1,2 с 98к.с. По-икономичен е от на Форда и повече върви от 100 коньовия. Форд имат и 125 к. с. мотор пак 1.0.Предполагам той ще е най-добре, като динамика, но не съм го карал. Там обаче иразхода на гориво ще е доста повече. Конете искат зоб все пак.
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Осезаемото ускорение при скорост 140км/ч на 6-та предавка дори и по нагорнища е голямата смешка в написаното. Карал съм нови и по-мощни от тези 90к.с. но подобно нещо няма и няма как да стане. Поради тази причина смятам, че в написаното са се поизхвърлили доста. На Форда няма какво да се чудя какъв е 1.0 мотора, защото съм карал такава Фиеста 100 к. с. Върви прилично, но нищо особено. Нито ускорение, нито нищо има. До 120км/ч е ок и след това умира динамиката.С Опела ще е по-зле заради мощността
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    ... До Чупакабра ( преди 8 години )
    Интересно- имаш ли пряко наблюдение върху Фордовия 1.0 двигател или пишеш "на изуст"?Ще се учудиш колко е добър 1.0 - дори на Фокус го слагат, а той е в по-горните клас, както знаеш...
  • #13
    18 rate up comment 6 rate down comment
    ..... ( преди 8 години )
    Тука май повечето коментиращи не са се качвали на нещо по ново от 10 годишна кошница. Написаното в статията е напълно вярно. Казвам го, защото съм карал автомобилс такъв двигател. Новите технологии са си нови технологии, но няма как полираните мозъци да го разберете.
  • #12
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Чупакабра ( преди 8 години )
    Не съм карал този на Опел звучи обещаващо, но на ФОРД 1.0 не става за *** за зеле грандиозен ***, и разхода под 11-12 в града на пада за да се движиш адекватно, може някой дето пълзи като бабчика и да го смъкне под 10 но това не е нормален режим. Инак БМВ 330д с чип и 250 к.с. 550Нм при 100-110 дава 5.5 извънграда а е модел 2004та
  • #11
    14 rate up comment 6 rate down comment
    ... ( преди 8 години )
    Не знам за каква "революция" става дума, но преди около 5 години Форд представи такъв двигател, който вече няколко години печели приза за най-добро двигател с обем до 1.0 литра...Платена статия...
  • #10
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 8 години )
    Дано добре да са платили на *** за рекламната статия, че иначе не ми се мисли с такива смешки как закопават реномето си, ако изобщо има такова. Този, който е карал, ако изобщо е карал, а не пише по картинки, сигурно не се е качвал в кола повече от 60 коня, за да приказва подобни глупости.
  • #9
    11 rate up comment 5 rate down comment
    пора ( преди 8 години )
    Ха Ха Ха това набирало осезаемо на 140 - тия хора майтап си правят с нас....иначе борд компютъра е верен но само за извънградския разход, градския не може да го хване....