Най-икономичната версия на новото поколение Honda HR-V изразходва само 4,0 л/100 км, става ясно от подробните данни на модела, разпространени от японската компания.
Европейският HR-V ще се появи на пазара с избор от един бензинов и един дизелов двигател. Базовият бензинов двигател е i-VTEC с обем 1,5 литра и генерира 130 к.с. Той може да бъде съчетан с ръчна 6-степенна кутия или с вариатор СVT, като изразходва средно 5,6 и 5,2 л/100 км съответно.
По-интересен и вероятно по-търсен ще бъде дизеловият двигател. Той е 1,6-литров i-DTEC и предлага 120 к.с. Агрегатът се предлага единствено с ръчна предавателна кутия, като изразходва средно по само 4,0 л/100 км., става ясно от изнесените данни.
Към момента не се съобщава дали моделът ще има версия 4х4.
От Honda вече обявиха, че новото HR-V демонстрира една от най-просторните и функционални кабини в сегмента. Салонът на модела разполага с "магическите" задни седалки, осигуряващи широк спектър от конфигурации, включително напълно прибиране в пода. Освен това инженерите са използвали познатия от модела Jazz похват, поставяйки горивният резервоар под предните седалки. Всичко това позволява на мъника да предложи багажник с обем от 453 литра, като той може да бъде увеличен до 1026 литра при сгъването на задните седалки.
В оборудването на европейския HR-V е включена мултимедия с Android 4.0.4, която предлага 5- или 7-инчов дисплей. Сред технологиите за безопасност присъстват система за предупреждение при напускане на лентата на движение, система, която разпознава пътните знаци, автоматична спирачка при движение с ниска скорост и др.
Продажбите на европейския вариант на Honda HR-V ще стартират през на лятото. Тогава трябва да бъдат разкрити още подробности, включително цените.
Снимки: Honda