Снимка: Ройтерс
Volkswagen обяви днес, че ще намали смените и ще съкрати най-малко 150 работници в своя автомобилен завод в Калуга, Русия.
Заводът ще работи по само 4 дни седмично през периода април-юли на тази година, а през месец май броят на смените в предприятието ще бъде намален от три до две на ден. Освен това поточните линии ще бъдат спрени за две седмици през месец май - от 5-ти до 8-ми и от 12-ти до 15-ти.
"През първите месеци на 2015 г. на руския автомобилен пазар продължава да се чувства влиянието на слабата икономика, значителното повишаване на цените и високите лихвени проценти. Ние не очакваме това да се промени през следващите месеци", се казва в съобщението от VW.
От компанията обаче не смятат напълно да зачеркнат Русия. Инвестиционните планове на Volkswagen за руския пазар остават непроменени, включително изграждане на нов завод за двигатели и склад за авточасти.
"Руският пазар все още има значителен потенциал за растеж в дългосрочен план", предвиждат от германската компания.
Заводът в Калуга отговаря за производството на голямо портфолио от модели на VW Group - Audi A6, A7, A8L, Q5 и Q7, както и VW Polo и Tiguan. В предприятието се произвеждат също така два модела на Skoda - Fabia и Octavia.
"Очакваме още един спад от около 25 процента на руския автомобилен пазар през годината, така че съкращаването на капацитета на завода има смисъл", коментира за Automotive News Даниел Шварц, анализатор на базираната във Франкфурт компания Commerzbank.
Германската автомобилна компания вече изпрати повече от 100 свои работници от Русия на обучение в Германия, като сега възнамерява да прехвърли служители от Калуга в близката фабрика за двигатели или в склада на дружеството до Москва, съобщават още от Volkswagen.
Продажбите на VW Group в Русия се сринаха с 27% до 27 527 бройки през първите два месеца на годината, сочат данните на базираната в Москва Асоциация на европейския бизнес. Пазарният дял на групата е 11.3%, което я нарежда на второ място по продажби след алианса Renault-Nissan-AvtoVAZ, който държи цели 34,7% от пазара.
Германският концерн е поредният производител, който променя бизнеса си в Русия заради икономическите проблеми на страната. Подобни намерения вече обявиха General Motors и Sang Yong Motor, като се очаква Suzuki, Cherry, Citroen, Peugeot и Honda да ги последват.
В продължение на години обаче в страната бяха инвестирани милиарди евро в израждането на заводи и дилърски мрежи, тъй като анализатори предвиждаха автомобилният пазар на Русия да се превърне в най-големия в Европа и да изпревари този на Германия.