IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Култовият бус на Volkswagen навърши 65

Тази година излиза шестото поколение на модела

Култовият бус на Volkswagen навърши 65

Превърналият се в икона бус на Volkswagen празнува своята 65-а годишнина. Моделът, който все още е популярен и търсен от колекционери, е скициран за първи път през 1947 година, а през март 1950 г. се качва на конвейера.
Култовият бус на Volkswagen навърши 65
Познат под редица имена - Bus, Camper, Kombi, Transporter, Bulli, хипарски ван - моделът е заимстван от оригиналния Beetle и използва голяма част от техниката му.

Volkswagen Type 2 (T1), както е официалното име на модела, излиза на пазара с 1,1-литров двигател с 24 к.с. и въздушно охлаждане. Въпреки това той е способен да натовари на борда си 8 души, а при отстраняването на задните седалки функционалният модел се превръща в просторен превозвач на товари с максимално тегло 750 кг.
Култовият бус на Volkswagen навърши 65
Първоначално от модела се произвеждат по 10 екземпляра на ден, но силното търсене принуждава германската компания да изгради отделен завод своя ван. Така само 5 години след старта на производство Type 2 (T1) е произведен в 100 000 екземпляра.
Култовият бус на Volkswagen навърши 65
Тогавашният мениджър на фабриката Хенрих Нордхоф е добре запознат с нуждите на купувачите в следвоенна Германия, като иска да изгради прост и здрав автомобил за всекидневно ползване.

"Този автомобил няма да бъде третиран с детски ръкавици, а грубо и безотговорно. Ние трябва да отговорим на тези очаквания", казва инженерът.

Заръката му изглежда е изпълнена, тъй като екземпляри от модела все още се движат по пътищата на света. Type 2 (T1) се произвежда до 1975 година, а наследникът му - Т2, слезе от поточните линии преди едва две години. През есента на тази година трябва да видим шестото поколение на модела, произведен в над 11 млн. екземпляра.
Култовият бус на Volkswagen навърши 65
Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На баира се слиза и се бута, както навремето са бутали талигите за да подпомогнат животните, особено в кални пътища. Ама пуста цивилизация - много сме се разглезили. Та евала на ВАГ, че поне те се стараят да припомнят на харата как е живяно едно време!!!!
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    здравината му
  • #3
    2 rate up comment 5 rate down comment
    до тоя под мен ( преди 9 години )
    би ли споделил какво е уникалното на т3 че нещо не мога да се сетя
  • #2
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    имам Т3 и все още си го карам, уникално бусче
  • #1
    24 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Доста време съм карал VW T2, а след него си взех VW T3, които са наследници на Т1. Надеждни машини са, но са доста тегави за каране. Слаби и маломощни мотори и не особено удобни за дълги преходи, а уж точно за това са направени. Доста шумни при скорости над 90. Натоварени на баир съм стигал да включвам 1-ва, което за мен е недопустимо. Както и да е това е минало и тези проблеми не са на дневен ред. Сега са по-мощни, но за сметка на това са доста по-малко надеждни отколкото преди.