В дните, когато погледите на любителите на автомобили от цял свят са приковани в изложението в Детройт, врати отвори още един салон – този в Брюксел. Той малко се отличава от останалите – на него се представят предимно модели на ателиета за тунинг, на производители на мотоциклети, автомобили за активен отдих и леки търговски машини.
Всъщност това е най-старият автомобилен салон в календара на Международната Асоциация на Автопроизводителите (OICA). Той отваря врати за първи път още през 1902 г., като оттогава се провежда ежегодно. И става първото място в Европа, където на живо се виждат последните модели на много от производителите.
Audi A1
Този модел бе показан още през ноември, но сега дебютира пред публика. Външният вид на хечбека е в стила на мощното Audi S1, от което е взета решетката на радиатора, фаровете и ярките цветове на каросерия. Благодарение на новите брони моделът е пораснал с 20 мм.
За първи път в историята си модел на Audi е получил 3-цилиндрови двигатели – бензинов 1.0 TFSI с мощност 95 к.с. и 1.4 TDI Ultra с 90 к.с. Освен тях в гамата на модела са включени още 4 мотора с обем от 1.4 до 1.8 литра (125-190 к.с.) и икономичен дизел с обем 1.6 литра. В оборудването са включени регулируеми амортисьори, чиито настройки се променят с помощта на системата Audi drive select.
Citroen C4
Да се различи обновения Citroem C4 никак не е трудно, тъй като той разполага със затъмнение фарове със светодиодни елементи и различни мигачи. В салона вече има 7-инчов сензорен дисплей, който позволява премахването на бутоните на централната конзола, както и клавиши на аварийната система Citroen Connect Box, която може да повика помощ при катастрофа.
В оборудването на модела като опции са включени система за безключов достъп, както и системи за следене на разстоянието до предния автомобил и на мъртвите зони. Техническите изменения също не са малко – хечбекът е получил 3-цилиндрови двигатели PureTech с обем 1.2 литра и мощност 110 и 130 к.с., както и нова 6-степенна автоматична скоростна кутия Aisin, която сменя досегашната 4-степенна.
E-Car 333
Този електромобил е дело на белгийски дизайнери и инженери и трябва да стане отправна точка в създаването на местна автомобилна промишленост. Машината се позиционира като продукт, който ще се произвежда единствено с ресурси от Белгия.
Конструкторите са разработили 6 вида каросерия, включително лек камион, бъги за разходка по плажа, роудстър и хардтоп с 4 места. В зависимост от модификацията машината може да измине 150, 200 или 300 км само с едно зареждане на батериите си.
Fiat Doblo Panorama
Формално премиерата на обновената версия на Fiat Doblo се състоя още миналата есен на специализирана изложба в Хановер (Гер), но там бе показана товарната версия, докато в Брюксел е изложена пътническата. Тя се предлага с два варианта на височина на покрива, две разстояния между осите, както и с 5 или със 7 места.
Интериорът на машината е напълно променен. В него вече има мултимедийна система с 5-инчов сензорен дисплей и вградена навигация. От общо 7 двигателя, предлагани при модела, обновени са само дизеловите 1.3 и 1.6, които вече са по-икономични.
Hyundai i30 Turbo
Най-мощната версия на i30 е оборудвана с 1.6-литров турбо-двигател с директно впръскване на горивото. Мощността на мотора е 186 к.с. и 265 Нм, което осигурява ускорение от 0 до 100 к/ч за 8 секунди.
Външността на хечбека е далеч по-агресивна, променени са и настройките на амортисьорите и кормилната система. Hyundai i30 Turbo е оборудван с 6-степенна механична скоростна кутия, като според неговите създатели основната му цел е да доставя удоволствие от шофирането.
Noble M600 convertible
Прототип на роудстъра Noble M600 Drophead бе показан на автосалона в Токио през ноември, а сега в Брюксел е изложен предсериен образец на модела. Именно той, по думите на неговите създатели, до 5 години ще стане най-бързият кабриолет на планетата.
Спортната машина разчита на 4.4-литров V8 с мощност над 650 к.с., който работи в комбинация с 6-степенна роботизирана трансмисия. Според конструкторите на модела, ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за 3 секунди, а максималната скорост ще превишава 320 км/ч.
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Комбито на базата на Mercedes CLA така и не бе видяно от публиката в Детройт. Там автомобилът бе показан единствено на мероприятие за медиите, след което замина за Европа. И затова именно Брюксел е мястото, на което той дебютира.
Както и седанът, така и CLA Shooting Brake е изграден на платформата с предно предаване на A-Class, но като размери двете машини са почти идентични. По-голямо е мястото за пътниците на задната седалка, както и багажника.
В Европа моделът ще се появи с два дизелови мотора с обем 2.1 литра, развиващи 136 и 177 к.с., както и 3 бензинови – 1.6 литра (122 и 156 к.с.), и 2.0 литра (211 к.с.). Последният ще се предлага със системата 4Matic, която е налична и при най-мощната версия – CLA 45 AMG, развиваща 360 к.с.
Mitsubishi Attrage
Бюджетният седан е тайванско производство, като е добре познат в Азия. Всъщност той е версия на японски хечбек Mirage, като е преработен като седан и се предлага на развиващите се пазари. Предимствата му са голям багажник, внушителен клирънс и достъпна цена.
Моделът Attrage се предлага единствено с 1.2-литров двигател с мощност 79 к.с., който работи с 5-степенна механична скоростна кутия или с вариаторна трансмисия. По-скъпите нива на оборудване се предлагат с безключов достъп, климатик, датчици за дъжд и навигация. В Европа обаче, поне засега, този модел няма да се продава.
Opel Corsavan
Фургонът е изграден на базата на тривратия хечбек Corsa от ново поколение, като трябва да се намести в сегмента на компактните товарни автомобили, които се търсят доста в Европа. Corsavan няма задни седалки, като зад предните е разположен багажник с обем 920 литра и товароподемност от 571 кг.
Оборудването на модела е подобно на това на гражданската версия на Corsa – система IntelliLink, фронтална камера Opel Eye, система за разпознаване на пътните знаци, система за отбелязване на разстоянието от предното превозно средство и система за следене на мъртвата зона. Специално за тази версия въртящият момент на дизеловия 1.3 CDTI е редуциран до 190 Нм, за да отговаря на нормата Euro-6.
Seat Leon ST Cupra
Официалната премиера на мощното комби бе очаквана едва напролет, но в Seat решиха да го покажат по-рано. Технически моделът не се различава от хечбека Leon ST Cupra, като е оборудван със система настройка на окачването, блокировка на диференциала на предната ос и 2.0-литров турбо-мотор, развиващ 265 или 280 к.с.
Двигателят работи с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна DSG. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 6.1 секунди, което е с 0.3 секунди по-бавно от хечбека.
Снимки: Brussels Motor Show / Autonews