След редица концепции и няколко години на развитие новото поколение на Acura NSX е готово. Серийната версия на спортната японска кола дебютира на автосалона в Детройт и ще бъде на пазарите още тази година.
Серийната версия на второто поколение NSX почти напълно повтаря дизайна на последната концептуална версия. Основна разлика обаче има в задвижващата система.
Инженерите на компанията са се отказали от атмосферния V6 двигател, показан с концепцията, като са заложили на V6 мотор с двойно турбо. Агрегатът е част от хибридна система, разполагаща с три електрически мотора - два на задната ос и един, поставен между трансмисията и двигателя с вътрешно горене.
Благодарение на хибридната система новият NSX разполага със задвижване към четирите колела, наречено от производителя Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive. Любопитна е и скоростната кутия, която е нова разработка, има два съединителя и 9 предавки.
Информация за мощността на хибридния агрегат липсва, но спекулациите сочат, че конските сили са най-малко 550. Загадка остават и динамичните характеристики на колата.
От японската компания обаче посочват, че серийният вариант е нараснал на размери. В сравнение с концепцията той е малко по-дълъг, малко по-широк и малко по-висок. Дължината на модела е 4470 мм, широчината - 1940 мм, и височината - 1215 мм. Междуосието пък се простира на 2630 мм.
Моделът е оборудван с динамична система за управление Dynamic System, която предлага няколко режима - тих, спортен, суперспортен и пистов. Тя променя настройките на двигателя, трансмисията, електромоторите и шасито, като влияе и на звука на бензиновия мотор. Налична е също така технология за бърз старт, наречена Zero delay (нулево забавяне).
Всички подробности за серийната версия на новия NSX ще бъдат разкрити по-късно тази година, когато трябва да стартират и продажбите.
Информация за цените липсва, но от Acura вече обявиха, че моделът ще струва струва колкото Audi R8, но динамичните му характеристики ще бъдат измерими с тези на Ferrari 458 Italia.
Снимки: Acura