IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Fiat връща в играта първообраза на Жигула

Италианците регистрираха търговските марки 124 и 124 Spider

Fiat връща в играта първообраза на Жигула

Fiat е регистрирала търговската марка 124 в САЩ. Според изданието Autoblog Spain италианците ще пуснат догодина два модела, носещи имената 124 и 124 Spider. Те ще се предлагат и в „напомпани“ модификации под марката Abarth.
Fiat връща в играта първообраза на „Жигула“
Засега липсва официална информация от страна на Fiat какви точно ще бъдат двата автомобила – настоящи модели с нови имена или компанията е решила да възроди легендарния Fiat 124. Оригиналната машина под това име се произвежда през периода 1966-1974 г. като комби и седан.

През 1967 г. моделът става „Автомобил на годината в Европа“ и това е основната причина съветският по това време ВАЗ да го използва за основа на своята „Жигула“. Руснаците все пак променят доста от компонентите – двигателят, скоростната кутия и окачването. Задните дискови спирачки на „италианеца“ са заменени от барабанни при руската „Копейка“, както е наречен новият автомобил.

Освен седан и комби, Fiat предлага още две модификации на своя 124. Това са 124 Coupe (1967-1975) и 124 Sport Spider (1966 – 1985).

Снимка: Fiat

Още по темата:
Fiat 124 от Carrozzeria Touring
Историята на българските автомобили - FIAT 124
„Жигули” навърши 42 години


 

 

 

 

Тагове: fiat 124
0 от 500
  • #21
    4 rate up comment 3 rate down comment
    jey leno ( преди 9 години )
    Дръжките на вратите са точно такива ,изпъкналото правоъгълниче се натиска за да отвориш вратата,общо взето двете коли нямат нищо общо ,като качество и возия ,освен само визуалната прилика,иначе разлика огромна.Който се е возил в двата модела може веднага да направи разлика,та дори и само да чеуш двигателя ,как работи или да ти вържат очите ,пак ще познаеш разликата като влезеш в колата.
  • #20
    9 rate up comment 3 rate down comment
    дфхфсд ( преди 9 години )
    "Да хвърлиш камара пари за да вдигнеш обема със 100 куб. сантиметра?!"Колко е 1600 минус 1300! Въпроса не е само в обема, но очевидно обясненията няма да имат ефект.
  • #19
    7 rate up comment 6 rate down comment
    до ( преди 9 години )
    да, гугъл казва 204, но почти не си спомням такъв автомобил и се съмнявам някой да даде някакви отзиви за него...т.е. за година 1967-*** 124 е бил просто 1
  • #18
    8 rate up comment 7 rate down comment
    до долния ( преди 9 години )
    кажи ми едно пежо, модел 1967г. щом си толкова отворен, но от средниа им клас не 404, защото е по-голямо
  • #17
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Алекс ( преди 9 години )
    Навремето си внесох от Холандия Пежо 305 ... Не трябва да коментирам колко по-кола беще от прехвалените Лада 1500s та дори и от 2107, които се купуваха нови и трябваше да се боядисват отдолу, защото процеса по изгниване отнемаше точно само 1 зима. А за техническото ниво на двигател и скорости не ми се коментира. Просто за времето, това беше възможно най-доброто и то с 20+ години чакане с вноска от 1500 лв в Мототехника, без да се олихви нито стотинка.
  • #16
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Извинявам се! Не знаех, че си толкова велик. Да хвърлиш камара пари за да вдигнеш обема със 100 куб. сантиметра?!Наистина много велико!
  • #15
    11 rate up comment 8 rate down comment
    дфхфсд ( преди 9 години )
    За разлика от "разбиращите" имах доста възможнос за тунинг на Жигула. На Lada 1300 със смяна на колянов вал от Lada 1500 и биели от Ланча се постига обем от 1600cc, но с по-добра степен ан сгъстяване от ориганлна 1600. Бях събрал всички видове карбуратори произвеждани за тези коли, а кутията с жигльорите и дифренциалите още се мотаят някъде. Хвърляш пари, правиш, стараеш се - и накрая си купуваш някакава западна "трошлива", която без никакви тунинги и подобрения е 300 повече кола от Жигула.
  • #14
    11 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 9 години )
    Не си нито първия, нито ще си последния, който пише за неща от които нищо не отбира.
  • #13
    13 rate up comment 9 rate down comment
    дфхфсд ( преди 9 години )
    Жигули беше страхотен ***, но българина по това време нямаше особен избор и за това в сравнение с Москвича и Запорожеца му се струваше хубава и здрава кола. Най-голяма глупост е, че са по-здрави от днешните коли. Преди да мине основен ремонт някой жигулов двигател на 300К км., той вече е в ужасно състояние, гори масло и невеотните 60 и няколко коня са много по-малко. При нормална поддръжка съврменен автомобил изкарва по милион километри при това в режим, при който никоя Жигула няма да изкара.
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А *** щели да възраждат стаарата родна каруца с три конски сили...