IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите двигатели на годината

Класацията е съставена от американското издание Ward's Auto

Най-добрите двигатели на годината

Най-добрите двигатели на годината
Първите екологични норми са въведени още през 70-те години на миналия век, като в резултат на това автомобилите са подложени на сериозно скопяване, за да изразходват колкото се може по-малко гориво. Именно тогава - през 1974 година, се появява Chevrolet Corvette с мощност от едва 165 к.с. След това производителите осъзнават, че трябва да конструират не маломощни, а модерни двигатели с висока мощност и нисък разход на гориво. Тази тенденция продължава и до днес, когато моторите с мощност от над 150 к.с. на 1 литър работен обем се приемат за нещо съвсем стандартно.

Именно модерните технологии, демонстриращи висока мощност и ниско потребление на енергия са в основата на тазгодишната класация на Ward's Auto за най-добрите двигатели на годината.

В класацията попадат нови или обновени агрегати, които се предлагат на пазара на САЩ на борда на автомобили с базова цена не по-висока от 60 000 долара. Победителите, сред които бензинови, дизелов, водороден и електрически двигатели, са избрани измежду 37 номинирани агрегата.
Най-добрите двигатели на годината
10. Volvo S60

Новото Volvo S60 се предлага само с 4-цилиндрови двигатели от семейство DRIVE, които заменят старите 5-цилиндрови. Най-мощният от тях е бензинов с обем 2,0 литра, като генерира внушителните за толкова малък мотор 306 к.с. Въртящият момент достига 400 Нм, а средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км.

Икономичността обаче не се отразява на динамиката на Volvo S60. Автомобилът спринтира от място до 100 км/час за само 5,9 сек.

Шведите вече обявиха, че подготвят нова версия на този мотор, която ще развива 450 к.с. мощност.
Най-добрите двигатели на годината
9. Volkswagen Golf

Новото поколение на Volkswagen Golf предлага богат избор от двигатели, но Ward's Auto отличава 1,8-литровия TSI бензинов агрегат с четири цилиндъра. Той се предлага на пазара на САЩ, като генерира 170 к.с. и 270 Нм. Средният разход на гориво е 8,1 л/100 км.
Най-добрите двигатели на годината
8. Subaru WRX

Модел, който винаги е разчитал на малък, но много мощен двигател. Най-новият WRX се оборудва с 2.0-литров боксер с четири цилиндъра, който разполага със система за директно впръскване на горивото и турбина, като доставя 268 к.с. и 350 Нм. Двигателят има срещуположно разположени цилиндри, благодарение на което предоставя по-нисък център на тежестта на колата.

Японците вече представиха още по-спортна версия на този мотор. Тя задвижва S4-версията на WRX и разполага с 300 к.с. и 400 Нм.
Най-добрите двигатели на годината
7. Ram 1500 EcoDiesel

Голям американски пикап с европейски дизелов двигател. Тази стратегия явно работи, тъй като около 20% от клиентите на Ram 1500 в САЩ са избрали именно дизеловата версия. Тя използва двигател на Fiat - 3.0-литров с 240 к.с. и 568 Нм.

Любопитното е, че тази модификация предлага сходни динамични характеристики с върховата версията с 5.7-литров бензинов мотор, но се отличава с далеч по-нисък разход на гориво.
Най-добрите двигатели на годината
6. MINI Cooper

Напълно нов модел с напълно нови двигатели. Най-добрият сред тях, поне според Ward's Auto, е 1,5-литров с три цилиндъра. Агрегатът, който вече се предлага и за два модела BMW, генерира 136 к.с. и изразходва по-малко от 5 л/100 км.
Най-добрите двигатели на годината
5. Hyundai Tuscon FCV

Първият в класацията модел с електрически двигател, който обаче черпи енергия от водородна горивна клетка. Тази модификация на модела, познат като Hyundai ix35 в Европа, разполага с литиево-полимерен акумулатор и електромотор с мощност 136 к.с. Електричеството за батериите се осигурява след взаимодействие между водород и кислород, а автономният пробег с едно зареждане достига 700 км.

Този модел е напълно функционален, но трудно може да се нарече сериен. Hyundai планира да произведе около 1000 бройки, които да отдаде под наем на европейски държавни и общински учреждения.
Най-добрите двигатели на годината
4. Ford Fiesta

Двигател, който попадна в миналогодишното подреждане, както и в редица други класации. Това е 1,0-литровият бензинов агрегат с три цилиндъра на Ford, който може да бъде открит дори под капака на Mondeo.

В този случай обаче моторът EcoBoost е класиран с компактния модел Fiesta, в своята върхова версия. Тя предлага 125 к.с., изразходва средно по 4,3 л/100 км. и ускорява от място до 100 км/час за 9,4 сек.
Най-добрите двигатели на годината
3. Dodge Challenger SRT Hellcat

Навлизаме в топ 3 на класацията с най-мощната версия в историята на модела Challenger. Тя се задвижва от 6.2-литров V8 двигател с компресор, който генерира 707 к.с. Моделът обаче може да се управлява и в икономичен режим със "само" 500 к.с. Двигателят се предлага и за Dodge Charger.
Най-добрите двигатели на годината
2. Chevrolet Corvette Stingray

Сребърното отличие също отива при спортна американска кола с голям двигател. Това е новото поколение Corvette, разполагащо с V8 агрегат с обем 6.2 литра и мощност 455 к.с. От 0 до 100 км/ч моделът ускорява за по-малко от 4 секунди, а при ниско натоварване част от цилиндрите на мотора се деактивират с цел по-нисък разход на гориво.
Най-добрите двигатели на годината
1. BMW i3

Златното отличие в класацията е за първата електрическа кола на BMW. Моделът i3 е напълно електрически, но се предлага в две версии - изцяло електрическа и такава, която разполага с допълнителен бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия.

И при двата модела мощността е 170 к.с., а въртящият момент - 250 Нм. С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. При версията i3 REX, разполагаща с допълнителен 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра, автономията се увеличава до над 300 км.

За зареждането на батериите са необходими около 6 часа, като има вариант и за бързо зареждане до 80%, което отнема по-малко от 30 мин.

Платформата на екологичната кола е изградена от алуминий, а пътническата клетка e от карбонов композит.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #8
    19 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Селяците да четат внимателно и да не питат повече германчетата от коя марка ползват наготово технология.
  • #7
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    BMW ще стартира тестирането на автомобили с горивни водородни клетки в най-близко бъдеще. Но..., както сподели шефът на маркетинга и продажбите на баварците Ян Робертсон, "прогресът в технологиите на акумулаторните електрически батерии може да значи, че водородните автомобили никога няма да стигнат до серийно производство".Баварският автопроизводител и по-рано е работил по темата водородни технологии, но по друго направление. Още в 2007-а тества 100 купета от 7-Series с 6,9-литров двигател V12, работещ на бензин и водород. Агрегатът развиваше мощност от 256 к.с. и максимален въртящ момент от 393 Нм, позволяващи на автомобила да се ускорява от място до 100 км/час за 9,5 секунди.Новото поколение тестови машини в момента са в стадий на проектиране, а самата технология е разработена съвместно с Toyota. Независимо от прогреса в развитието на технологията горивни клетки /fuel cells/, баварската компания се отнася много скептично към тях. "Казахме, че ще продължим да инвестираме във водорода и това ще резултира в малка серия тестови транспортни средства, за да докажем, че технологията работи" - каза Робертсон. - "Реалният проблем не е в това, какво можем да направим, а в това дали ще има инфраструктура, способна икономически ефективно да доставя водород на пазара".Високата цена на технологията и на инфраструктурата за водородно гориво, всъщност е плюс за увеличаване продажбите на конглокентните им електромобили. Това се потвърждава с новите успехи в развитието на литиево-йонните акумулатори, а се задават още въздушно-литиеви батерии, както и акумулатори с твърд пълнеж. Новите постижения в скоро време ще премахнат и най-големия проблем на електромобилите - времето за зареждане и пробегът с един заряд на акумулатора. Според Робертсон големите компании в най-скоро време ще пренасочат инвестициите си от развитието на двигателите с вътрешно горене към това на акумулаторите и електромоторите. Засега дългосрочните планове на BMW по отношение на водородните горивни елементи са насочени към използването им в моделите от новата марка "i". Това се потвърждава от съобщенията по-рано, че новото BMW i5 ще ползва задвижването на Toyota FCV.
  • #6
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То света си отива, те сефте за екология се сетили да мислят.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    ц ( преди 9 години )
    любопитно, къде е Тесла С в тая работа ??
  • #4
    11 rate up comment 6 rate down comment
    Бобо ( преди 9 години )
    4 Коли от Европа, 4 от Америка, 1 от Корея и 1 от Япония... Факт. Светът се обърка, американци и европейци да са по-ефективни от японците...
  • #3
    5 rate up comment 12 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Vinagi ima niakoi koito razvivat tehnologiite i sa pioneri,kakto tova praviat sega iaponcite s modernite avto tehnologii.
  • #2
    3 rate up comment 11 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Бъдещето е там, където има печалба. Когато електромобилите станат много печали вши, няма да се налага разни форумни плъхове да дават наклон на производителите. Те сами ще си открият пътя към големите пари ;)
  • #1
    21 rate up comment 12 rate down comment
    b.b. ( преди 9 години )
    А така! Давайте награди на електрическите автомобили. Нека дебелите кратуни на автопроизводителите разберат, че там е бъдещето! И да се захванат малко по-сериозно да развиват тези коли, а не да бъдат екзотика!