IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите двигатели на годината

Класацията е съставена от американското издание Ward's Auto

Най-добрите двигатели на годината

Най-добрите двигатели на годината
Първите екологични норми са въведени още през 70-те години на миналия век, като в резултат на това автомобилите са подложени на сериозно скопяване, за да изразходват колкото се може по-малко гориво. Именно тогава - през 1974 година, се появява Chevrolet Corvette с мощност от едва 165 к.с. След това производителите осъзнават, че трябва да конструират не маломощни, а модерни двигатели с висока мощност и нисък разход на гориво. Тази тенденция продължава и до днес, когато моторите с мощност от над 150 к.с. на 1 литър работен обем се приемат за нещо съвсем стандартно.

Именно модерните технологии, демонстриращи висока мощност и ниско потребление на енергия са в основата на тазгодишната класация на Ward's Auto за най-добрите двигатели на годината.

В класацията попадат нови или обновени агрегати, които се предлагат на пазара на САЩ на борда на автомобили с базова цена не по-висока от 60 000 долара. Победителите, сред които бензинови, дизелов, водороден и електрически двигатели, са избрани измежду 37 номинирани агрегата.
Най-добрите двигатели на годината
10. Volvo S60

Новото Volvo S60 се предлага само с 4-цилиндрови двигатели от семейство DRIVE, които заменят старите 5-цилиндрови. Най-мощният от тях е бензинов с обем 2,0 литра, като генерира внушителните за толкова малък мотор 306 к.с. Въртящият момент достига 400 Нм, а средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км.

Икономичността обаче не се отразява на динамиката на Volvo S60. Автомобилът спринтира от място до 100 км/час за само 5,9 сек.

Шведите вече обявиха, че подготвят нова версия на този мотор, която ще развива 450 к.с. мощност.
Най-добрите двигатели на годината
9. Volkswagen Golf

Новото поколение на Volkswagen Golf предлага богат избор от двигатели, но Ward's Auto отличава 1,8-литровия TSI бензинов агрегат с четири цилиндъра. Той се предлага на пазара на САЩ, като генерира 170 к.с. и 270 Нм. Средният разход на гориво е 8,1 л/100 км.
Най-добрите двигатели на годината
8. Subaru WRX

Модел, който винаги е разчитал на малък, но много мощен двигател. Най-новият WRX се оборудва с 2.0-литров боксер с четири цилиндъра, който разполага със система за директно впръскване на горивото и турбина, като доставя 268 к.с. и 350 Нм. Двигателят има срещуположно разположени цилиндри, благодарение на което предоставя по-нисък център на тежестта на колата.

Японците вече представиха още по-спортна версия на този мотор. Тя задвижва S4-версията на WRX и разполага с 300 к.с. и 400 Нм.
Най-добрите двигатели на годината
7. Ram 1500 EcoDiesel

Голям американски пикап с европейски дизелов двигател. Тази стратегия явно работи, тъй като около 20% от клиентите на Ram 1500 в САЩ са избрали именно дизеловата версия. Тя използва двигател на Fiat - 3.0-литров с 240 к.с. и 568 Нм.

Любопитното е, че тази модификация предлага сходни динамични характеристики с върховата версията с 5.7-литров бензинов мотор, но се отличава с далеч по-нисък разход на гориво.
Най-добрите двигатели на годината
6. MINI Cooper

Напълно нов модел с напълно нови двигатели. Най-добрият сред тях, поне според Ward's Auto, е 1,5-литров с три цилиндъра. Агрегатът, който вече се предлага и за два модела BMW, генерира 136 к.с. и изразходва по-малко от 5 л/100 км.
Най-добрите двигатели на годината
5. Hyundai Tuscon FCV

Първият в класацията модел с електрически двигател, който обаче черпи енергия от водородна горивна клетка. Тази модификация на модела, познат като Hyundai ix35 в Европа, разполага с литиево-полимерен акумулатор и електромотор с мощност 136 к.с. Електричеството за батериите се осигурява след взаимодействие между водород и кислород, а автономният пробег с едно зареждане достига 700 км.

Този модел е напълно функционален, но трудно може да се нарече сериен. Hyundai планира да произведе около 1000 бройки, които да отдаде под наем на европейски държавни и общински учреждения.
Най-добрите двигатели на годината
4. Ford Fiesta

Двигател, който попадна в миналогодишното подреждане, както и в редица други класации. Това е 1,0-литровият бензинов агрегат с три цилиндъра на Ford, който може да бъде открит дори под капака на Mondeo.

В този случай обаче моторът EcoBoost е класиран с компактния модел Fiesta, в своята върхова версия. Тя предлага 125 к.с., изразходва средно по 4,3 л/100 км. и ускорява от място до 100 км/час за 9,4 сек.
Най-добрите двигатели на годината
3. Dodge Challenger SRT Hellcat

Навлизаме в топ 3 на класацията с най-мощната версия в историята на модела Challenger. Тя се задвижва от 6.2-литров V8 двигател с компресор, който генерира 707 к.с. Моделът обаче може да се управлява и в икономичен режим със "само" 500 к.с. Двигателят се предлага и за Dodge Charger.
Най-добрите двигатели на годината
2. Chevrolet Corvette Stingray

Сребърното отличие също отива при спортна американска кола с голям двигател. Това е новото поколение Corvette, разполагащо с V8 агрегат с обем 6.2 литра и мощност 455 к.с. От 0 до 100 км/ч моделът ускорява за по-малко от 4 секунди, а при ниско натоварване част от цилиндрите на мотора се деактивират с цел по-нисък разход на гориво.
Най-добрите двигатели на годината
1. BMW i3

Златното отличие в класацията е за първата електрическа кола на BMW. Моделът i3 е напълно електрически, но се предлага в две версии - изцяло електрическа и такава, която разполага с допълнителен бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия.

И при двата модела мощността е 170 к.с., а въртящият момент - 250 Нм. С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. При версията i3 REX, разполагаща с допълнителен 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра, автономията се увеличава до над 300 км.

За зареждането на батериите са необходими около 6 часа, като има вариант и за бързо зареждане до 80%, което отнема по-малко от 30 мин.

Платформата на екологичната кола е изградена от алуминий, а пътническата клетка e от карбонов композит.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #18
    20 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    VAGончик, тези класации и телефонни допитвания ги запази за себе си! Те по никакъв начин не променят факта, че японските автомобили са най-надеждни, най-здрави, най-икономични и т. н. Техническите тестове, репорти и продължителните тестове казват много, но трябва да имаш очи да го прочетеш и мозък в главата да го осъзнеш. При теб явно и двете липсват. Колкото до сервизните акции, предпочитем след 10 г. да ми оправят нещо, безплатно, отколкото да си траят и проблема да го оправям за своя сметка.
  • #17
    9 rate up comment 18 rate down comment
    до дошовците ( преди 9 години )
    Точно яронските легени са най-честите посетители на сервизите в безкрайните,безчетни и най-различни сервизни акции!! А колкото до мита'че са надеждни е достатъчно да прегледате сайтовете за продажба на употребявани автомобили-и в Бг,и в Германия,Швейцария,Франция или Италия.При еднакви години,по-евтини от "японките"са само корейските автомобили.Вероятно защото са много надеждни и качествени!Само в главата на дошовците едан япоска кола може да е по-добра от немския й аналог в класа си.
  • #16
    18 rate up comment 9 rate down comment
    хъхъхъ ( преди 9 години )
    Най-добри сега и догодина най-често посещаващи сервиза. Що за *** класации, дали си струва се вижда след време. Може да е икономичен но после като отидеш и ти свалят кожата в сервиза каква файда. Не случайно японците са най-надеждни на вторичния пазар. Там е истината, далеч на изток, на едно островче. Останалите са за скрап.
  • #15
    24 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В *** на всеки две минути се ражда по един ***.Всеки *** като вземе книжка си купува АВДИ.После защо сме били най изостаналата държава.Разликата между Японките и Европейските *** е очевидна.Японката я купуваш и излизаш от автобизнеса.Не ти трябват рез.части не посещаваш сервиз нямаш грижи.Еврпопейското менте се скапваш да го правиш.Кварталния майстор ти става пръв приятел.Отделно пълен *** с големи фуги и огромни луфтове.Никакво удоволствие от шофиране.Смешна измамна гаранция и само главоболия.Европа е най бедния и измамен нещастен континент.
  • #14
    22 rate up comment 2 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Най-добрите двигатели ... ще видим след време в класациите за надеждност.
  • #13
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Забрави и сервизните акции. Ако оживееш всъщност. Ето едно четиво от собственици. Може да се види къде са японските и оплюваните немски, особено ФВhttp://fakti.bg/avto/125735-sobstvenicite-na-mercedes-darjat-nai-mnogo-na-markataСмешно, нали?
  • #12
    25 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японците ги няма в журналистическите класации, но в тестовете за качество, надеждност и здравина, както и при техническите прегледи ги изкарват винаги на първите места. Трябва да си изключително глупав, за да вярваш повече на журналистите, отколкото на инженерите. Ама ти си вярвай де! Отива ти!
  • #11
    11 rate up comment 22 rate down comment
    до Дошо ( преди 9 години )
    Колкото и да оригиналничиш,японските легени никакви ги няма в класациите - и за автомобили,и само за двигатели. Особенно "високотехнологичните" бидони на Тойота/Лексус.Не,че любимата ти Хонда някой я слага в класациите!
  • #10
    24 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немските некадърни *** и техните простовати празноглави кючекчии от *** цял живот ще въртят *** на Японци и Корейци сама и само да им пуснат някоя модерна технология на аванта.
  • #9
    25 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Така де вднъж завинаги да се знае,че BMW са калфите на Тойота.