IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите двигатели на годината

Класацията е съставена от американското издание Ward's Auto

Най-добрите двигатели на годината

Най-добрите двигатели на годината
Първите екологични норми са въведени още през 70-те години на миналия век, като в резултат на това автомобилите са подложени на сериозно скопяване, за да изразходват колкото се може по-малко гориво. Именно тогава - през 1974 година, се появява Chevrolet Corvette с мощност от едва 165 к.с. След това производителите осъзнават, че трябва да конструират не маломощни, а модерни двигатели с висока мощност и нисък разход на гориво. Тази тенденция продължава и до днес, когато моторите с мощност от над 150 к.с. на 1 литър работен обем се приемат за нещо съвсем стандартно.

Именно модерните технологии, демонстриращи висока мощност и ниско потребление на енергия са в основата на тазгодишната класация на Ward's Auto за най-добрите двигатели на годината.

В класацията попадат нови или обновени агрегати, които се предлагат на пазара на САЩ на борда на автомобили с базова цена не по-висока от 60 000 долара. Победителите, сред които бензинови, дизелов, водороден и електрически двигатели, са избрани измежду 37 номинирани агрегата.
Най-добрите двигатели на годината
10. Volvo S60

Новото Volvo S60 се предлага само с 4-цилиндрови двигатели от семейство DRIVE, които заменят старите 5-цилиндрови. Най-мощният от тях е бензинов с обем 2,0 литра, като генерира внушителните за толкова малък мотор 306 к.с. Въртящият момент достига 400 Нм, а средният разход на гориво е в рамките на 7 л/100 км.

Икономичността обаче не се отразява на динамиката на Volvo S60. Автомобилът спринтира от място до 100 км/час за само 5,9 сек.

Шведите вече обявиха, че подготвят нова версия на този мотор, която ще развива 450 к.с. мощност.
Най-добрите двигатели на годината
9. Volkswagen Golf

Новото поколение на Volkswagen Golf предлага богат избор от двигатели, но Ward's Auto отличава 1,8-литровия TSI бензинов агрегат с четири цилиндъра. Той се предлага на пазара на САЩ, като генерира 170 к.с. и 270 Нм. Средният разход на гориво е 8,1 л/100 км.
Най-добрите двигатели на годината
8. Subaru WRX

Модел, който винаги е разчитал на малък, но много мощен двигател. Най-новият WRX се оборудва с 2.0-литров боксер с четири цилиндъра, който разполага със система за директно впръскване на горивото и турбина, като доставя 268 к.с. и 350 Нм. Двигателят има срещуположно разположени цилиндри, благодарение на което предоставя по-нисък център на тежестта на колата.

Японците вече представиха още по-спортна версия на този мотор. Тя задвижва S4-версията на WRX и разполага с 300 к.с. и 400 Нм.
Най-добрите двигатели на годината
7. Ram 1500 EcoDiesel

Голям американски пикап с европейски дизелов двигател. Тази стратегия явно работи, тъй като около 20% от клиентите на Ram 1500 в САЩ са избрали именно дизеловата версия. Тя използва двигател на Fiat - 3.0-литров с 240 к.с. и 568 Нм.

Любопитното е, че тази модификация предлага сходни динамични характеристики с върховата версията с 5.7-литров бензинов мотор, но се отличава с далеч по-нисък разход на гориво.
Най-добрите двигатели на годината
6. MINI Cooper

Напълно нов модел с напълно нови двигатели. Най-добрият сред тях, поне според Ward's Auto, е 1,5-литров с три цилиндъра. Агрегатът, който вече се предлага и за два модела BMW, генерира 136 к.с. и изразходва по-малко от 5 л/100 км.
Най-добрите двигатели на годината
5. Hyundai Tuscon FCV

Първият в класацията модел с електрически двигател, който обаче черпи енергия от водородна горивна клетка. Тази модификация на модела, познат като Hyundai ix35 в Европа, разполага с литиево-полимерен акумулатор и електромотор с мощност 136 к.с. Електричеството за батериите се осигурява след взаимодействие между водород и кислород, а автономният пробег с едно зареждане достига 700 км.

Този модел е напълно функционален, но трудно може да се нарече сериен. Hyundai планира да произведе около 1000 бройки, които да отдаде под наем на европейски държавни и общински учреждения.
Най-добрите двигатели на годината
4. Ford Fiesta

Двигател, който попадна в миналогодишното подреждане, както и в редица други класации. Това е 1,0-литровият бензинов агрегат с три цилиндъра на Ford, който може да бъде открит дори под капака на Mondeo.

В този случай обаче моторът EcoBoost е класиран с компактния модел Fiesta, в своята върхова версия. Тя предлага 125 к.с., изразходва средно по 4,3 л/100 км. и ускорява от място до 100 км/час за 9,4 сек.
Най-добрите двигатели на годината
3. Dodge Challenger SRT Hellcat

Навлизаме в топ 3 на класацията с най-мощната версия в историята на модела Challenger. Тя се задвижва от 6.2-литров V8 двигател с компресор, който генерира 707 к.с. Моделът обаче може да се управлява и в икономичен режим със "само" 500 к.с. Двигателят се предлага и за Dodge Charger.
Най-добрите двигатели на годината
2. Chevrolet Corvette Stingray

Сребърното отличие също отива при спортна американска кола с голям двигател. Това е новото поколение Corvette, разполагащо с V8 агрегат с обем 6.2 литра и мощност 455 к.с. От 0 до 100 км/ч моделът ускорява за по-малко от 4 секунди, а при ниско натоварване част от цилиндрите на мотора се деактивират с цел по-нисък разход на гориво.
Най-добрите двигатели на годината
1. BMW i3

Златното отличие в класацията е за първата електрическа кола на BMW. Моделът i3 е напълно електрически, но се предлага в две версии - изцяло електрическа и такава, която разполага с допълнителен бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия.

И при двата модела мощността е 170 к.с., а въртящият момент - 250 Нм. С едно зареждане максималният пробег на i3 е между 130 и 160 км. При версията i3 REX, разполагаща с допълнителен 650-кубиков бензинов двигател с два цилиндъра, автономията се увеличава до над 300 км.

За зареждането на батериите са необходими около 6 часа, като има вариант и за бързо зареждане до 80%, което отнема по-малко от 30 мин.

Платформата на екологичната кола е изградена от алуминий, а пътническата клетка e от карбонов композит.

Снимки: Производителите

0 от 500
  • #28
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Един от по-долните ''имал хора' да му работят. Абе льольо, ти името не можеш да си напишеш, а си тръгнал с бизнес да се хвалиш. Подарени червени. парички, а?
  • #27
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ВАГон ***, и в САЩ ли е така, както казваш? Там на 100 Тойоти има един продаден ВАГен и пак вагонетките са в дъното по качество, а Тойота, която най-много продава е първа по качество. А какро ще кажеш за това, че всеки 27-ми двигател на Авди е дефектен. И това ли е от продажбите или там извънземните правят сечено на селската фирма ваг. Кажи селянино, каква нова глупост ще измислиш!
  • #26
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да губя половината пари, но си спестявам нерви по майстори и измамниците по автоморгите. В крайна сметка, вероятно ми излиза едно и също като цена. Само дето колата ми влиза само за масла...Схващаш ли разликата или ти е трудно?
  • #25
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За пръв път чувам,че съм автоджамбазин.Имам доста хора да работят за мен.Понеже си просто селяндурче с нисък коефициент на интелигентност няма да падам до твоето ниво.Кола от магазина съм убеден,че не си помирисвал.Свършиха простаците които от магазина си купуват кола и още на другия ден са загубили половината парички.Кола от магазина се купува за фирма с кьорави кинти.Най добре вземи бръкни в контакта,но в 380 волта и се оттървай от мъките си.А вероятно си някой бакшиш фантазирал си в сънищата
  • #24
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ооо, става още по интересно. *** автоджамбазин да ми говори за образование. Заедно с бакшишите са най-простото и лъжливо племе. Що се отнася до моето образование, благодарение на него, вече почти 10-тина години си изкарвам колите от магазина. Така съм намалил срещите с простаците от автоморгите, пардон автокъщите до минимум.Надявам се така да е и занапред Така че от мен не си си уредил нищо, за мое най голямо удоволствие,като ти гледам простия език,но както казах е нормално за такива като теб
  • #23
    5 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Бати смешника! Пътувал 30г по Германия, Франция и Италия. Там да видиш японска кола е голям зор. Стига си писал глупости и измислици,че ще ти смее и комшийката... и тя разбира повече от теб. За японските коптори, не е като да нямам приятели с такива. Правят си ги редовно, не намирам разлика с моята. Наскоро единия се оплака, че Х-Treil-а му на 140к е гробница и ще го разкарва. Но тези неща вие си ги знаете, друго си е да се проявявате по форумите и да плюете.Чета ви коментарите с кеф и сълзи
  • #22
    24 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Акато си беден и глупав върви в пункт за годишни технически прегледи.Наведи се да видиш Японския двигател е сух без капка масло все едно е излязал от завода.Наведи се после под мотора на някой Европейски тракащ *** и ще видиш,че отдолу всичко е в масло и антифриз,но ти си глупав *** и едва ли си ме разбрал.
  • #21
    5 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    И да са най-здрави, това няма да ме накара да си купя японски недомисляк. Неудобни, необезшумени, ръждясващи, пластмасови лагерници. Това са японските
  • #20
    23 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вурста глупав, пак почна да сее това, което най-малко има. Всеки 27-ми двигател на четирите нули е дефектен. Прочети статията за това кои най-много лъжат в разхода на гориво. Прочети моят дом бе сервизът и вечният пациент!Писани са от германци тезинеща. И те ли са дошовци или ти си *** с параноята, който вижда във всеки дошо. Американците и те ли са дошовци, че всяка година японките ги изкарват най-здрави. Всички криви, а глупавият вурс прав. Теб ли да слушаме или специалистите, куха лейко?
  • #19
    1 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Честно казано се съмнявам някой да смени нещо на 20г ти ръждясал леген. :):):)