Ръководството на компанията Mitsubishi официално призна, че дизайнът на моделите на марката е в сериозен застой и привлече външен човек, който да се справи с този проблем, съобщава Autocar.
Nissan 350 Z
В компанията са на мнение, че трябват радикални промени и те ще бъдат извършени от новия главен дизайнер Кунимото Цунехиро, който досега е работил в Nissan. Там той създаде облика на спортния роудстър Nissan 350 Z, който бе приет много добре от публиката и дори спечели наградата за „Най-добър кабриолет на годината“ в рамките на автосалона в Женева.
Председателят на съвета на директорите на Mitsubishi Motors Corporation Осаму Масуко е категоричен, че най-добрият начин за подобряване на ситуацията с дизайна на моделите на марката е именно назначаването на външен човек. Освен това предстои да се отвори и дизайнерски център в Европа, който да изгражда и стимулира нови таланти в тази област.
„Няма как да си позволим да правим различни автомобили за различните пазари, затова новият дизайн на моделите ни трябва да бъде глобален. Целта ни е те да се наложат не само на пазара в Япония, но и в цял сят“, категоричен е Масуко.
1. Mitsubishi Galant (1996-2003 г.). 2. Mitsubishi Eclipse (1994-2000 г.)
Според специалистите големият проблем на марката с дизайна се дължи на многото резки промени през последните 30-ина години. През периода 1992-1997 г. Mitsubishi преживява най-добрите си времена, като тогава са създадени особено популярните Eclipse от второ и трето поколение, както и седанът Galant.
Mitsubishi Lancer (2000 г.)
През 2000 г. обаче нещата тръгват на зле, след като спортните и аеродинамични форми на моделите отиват в историята, а се залага на така наречения „био дизайн“. Появяват се странен Lancer, както и следващият Galant, който не е приет добре от публиката. Компанията търси новото си „лице“, но то не се харесва на феновете на марката.
Mitsubishi Lancer X (2007 г.)
Възраждането започва през 2007 г., когато Mitsubishi се връща към това, което е предлагала 10 години по-рано. Промените ясно се виждат при Lancer X (2007 г.) и фейслифта на Outlander (2010 г.), които са в стила на Galant от 90-те години. И правят автомобилите на марката по-агресивни и спортни.
Mitsubishi Outlander (2010 г.)
Интересното е, че новият главен дизайнер на марката няма да може „да разчита“ именно на Lancer, който бе един от най-успешните модели на Mitsubishi в цялата нейна история. Автомобилът, който се предлага като седан и хечбек, отива в историята. Същото преди време се случи и с модела Galant.
Снимки: Mitsubishi