IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напълно обновеният Peugeot 508

Със своя флагман французите афишират навлизането си в класа на луксозните автомобили

Напълно обновеният Peugeot 508

Напълно нов модел, обновен такъв, модернизиран или дори рафиниран. Няма как човек да не се обърка кое какво означава. Особено като се има предвид, че понякога напълно новите модели представляват всъщност добре замаскирани стари автомобили, а тези, които са само обновени, са на практика коренно променени.

Днес става дума за автомобил от вторите, т.е. от тези, които не претендират, че са напълно нови. Това е Peugeot 508, който обаче е получил не само нови технологии и нови двигатели, но демонстрира и силно израстване, тъй като трябва да подчертае придвижването на френската марка към луксозния клас автомобили.
Напълно обновеният Peugeot 508
При представянето на първия 508 през 2011 година от Peugeot обявиха, че моделът е създаден по германска рецепта, тъй като ще си съперничи за клиенти с най-продаваните автомобили в този клас - германските.

Сега отново със същата цел Peugeot 508 е подложен на сериозно превъоръжаване, което трябва да поддържа актуалността му за поне още 2 години. Също като при обновяването на германските премиум модели, 508 е получил модернизиран външен вид, нови технологии, по-мощни и икономични двигатели, нова трансмисия, както и напълно нови модификации.

Промените във външния вид са по-изразителни в предната част, където виждаме за първи път новата радиаторна решетка, с която ще се отличават бъдещите модели на Peugeot. Нови са и фаровете, образувани от 3 модула от 4 светодиода всеки, към които се добавят 3 допълнителни светодиода от външната страна на фара за допълнителната функция статично осветяване на завоя. Различни са също така броните и решетката на радиатора, както и изцяло оборудваните с LED диоди стопове. Промените в дизайна на екстериора са толкова мащабни, че дори се отразяват на общата дължина на модела. Обновеният Peugeot 508 е с 38мм по-дълъг, от които 16 мм при предния надвес и 22 мм при задния надвес.
Напълно обновеният Peugeot 508
Интериорът също е променен. Арматурното табло сега включва 7-инчов сензорен екран, групиращ по интуитивен начин повечето от функциите на автомобила. Резултатът е, че централният панел сега е с по-малко бутони, докато централната конзола включва нова кутия за съхранение. Наличен е Head-Up дисплей с цветно представена информация, както и нови технологии, сред които автоматично включване на къси/дълги светлини, четиризонов автоматичен климатик, Hi-Fi система JBL, система за наблюдение на мъртвата зона, камера за движение на заден ход и др.
Напълно обновеният Peugeot 508
Различно е и пътното поведението на колата. Сега 508 се усеща по-директен и отзивчив. Окачването е подчертано неутрално, но в същото време доставя високо ниво на стабилност и почти безупречен комфорт. Вероятно прецизната возия се дължи на факта, че изпитахме новата мощна дизелова версия, при която предното окачване е оборудвано с двойни носачи, като поема отлично неравностите и държи стабилно колата на пътя.
Напълно обновеният Peugeot 508
Вероятно най-интересната новост при 508 е новият дизелов двигател. Той, както и останалата гама от нови мотори покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатът е 2,0-литров от серията BlueHDi и развива 180 к.с. Той се комбинира с нова автоматична скоростна кутия 6-степени (EAT6) и изразходва средно около 5 л/100 км. С този мотор 508 спринтира до 100 км/час за 8,5 сек. и развива максимални 230 км/час.

Резултатите от нашият тест почти припокриват данните на потребителя. Постигнатият в градски условия разход на гориво бе малко над 6 л./100 км, а този извън града - точно 5,1 л/100 км.

Новият мотор е отлично решение за онези, които търсят компромис между мощност и разход на гориво. Динамиката на новия 2,0 BlueHDi 180 е много близка до тази, която предлага върховият в гамата дизел - 2,2-литров с 200 к.с. А разходът на гориво е аналогичен с по-слабите дизели. Трансмисията също се представя добре. Тя работи адекватно, бързо и дискретно, без да натоварва шофьора. А това е именно нейната задача.
Напълно обновеният Peugeot 508
Отново по пример на германските модели, Peugeot 508 предлага богат избор от разновидности, трансмисии, бензинови и дизелови мотори. Налична е дори всъдеходна версия със задвижване към четирите колела, която може да бъде поръчана както с дизел-електрически хибриден мотор, така и с новия 2,0l BlueHDi 180.
Напълно обновеният Peugeot 508
Отвън, отвътре, както и на пътя Peugeot 508 се усеща много различен. Сега той е по-динамичен, по-удобен и модерен. Но въпреки това ние нямаме право да го определяме като нов модел. Peugeot 508 е напълно обновен, а в случая това означава много повече от преди.

Цените на Peugeot 508 в България започват от 37 479 лв. с ДДС. Изпробваната от нас версия 2,0 BlueHDi 180, разполагаща с автоматична трансмисия и опциите FULL LED фарове, камера за задно виждане и Head-Up дисплей, има цена от малко над 60 000 лв. с ДДС.
Напълно обновеният Peugeot 508
Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 508
0 от 500
  • #17
    12 rate up comment 0 rate down comment
    аз ( преди 9 години )
    Гледам доста хора са карали фейслифт на 508 тук. Много мнения, много нещо.Понеже карам първия фейслифт в бг регистриран в КАТ в началото на Септември да кажа аз какви са ми забележките.Багажника на седана ако е мокър и се отвори от ръба почва да капе вода в товарния отсек. Системата за следене на налягането в гумите не работи със заводската пълноразмерна резервна гума. Няма удобно място около шофьора подходящо да си сложиш телефона и се налага да го слагам в пепелника.
  • #16
    3 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Това е най-отчаяния ход на французите. Никой не ги бръсне. Горките!
  • #15
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Станислав ( преди 9 години )
    Задницата на седана ме дразни но не мисля че има по-добро като съотношение цена-качество.
  • #14
    18 rate up comment 0 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    koнкyрираПолзвай символи смесени с латиница колега :)
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Съжелявам за спама, ама автоматичната корекция е забавна. Дори точките разпозна.
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    к.о.нглокира!!!
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    *конглокира вместо конглогира!Да не би да има някаква автоматична корекция?
  • #10
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Пежо доста се излагат последните 10 години. Лежаха на стари лаври с 206 и до там. Това не може да се конглокира и със Ситроен С5, а дори е май и по-скъпо Пежото. Вътре е пластмаса, та дрънка. А този дисплей не можаха ли да го направят ПОНЕ ДВОЙНО ПО-ГОЛЯМ, все пак сме 2014! Другото ми харесва в дизайна. Дано да имат поне здрави двигатени, защото иначе единствено ще може да конглокира Дачия
  • #9
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Nafarforii ( преди 9 години )
    2 литра дизел, 180 коня и 6-скоростен автоматик звучи добре. На Пежата им е евтино обслужването. В този клас бих си взел Мондео, Пасат или Мазда 6.
  • #8
    14 rate up comment 25 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Единствения плюс на френските коли беше, че поне изглеждаха добре, дори красиво -и отвън и отвътре. Но явно и на това се слага край, като гледам как прилича на пробит, съшит с бели заварки германски леген...