IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Напълно обновеният Peugeot 508

Със своя флагман французите афишират навлизането си в класа на луксозните автомобили

Напълно обновеният Peugeot 508

Напълно нов модел, обновен такъв, модернизиран или дори рафиниран. Няма как човек да не се обърка кое какво означава. Особено като се има предвид, че понякога напълно новите модели представляват всъщност добре замаскирани стари автомобили, а тези, които са само обновени, са на практика коренно променени.

Днес става дума за автомобил от вторите, т.е. от тези, които не претендират, че са напълно нови. Това е Peugeot 508, който обаче е получил не само нови технологии и нови двигатели, но демонстрира и силно израстване, тъй като трябва да подчертае придвижването на френската марка към луксозния клас автомобили.
Напълно обновеният Peugeot 508
При представянето на първия 508 през 2011 година от Peugeot обявиха, че моделът е създаден по германска рецепта, тъй като ще си съперничи за клиенти с най-продаваните автомобили в този клас - германските.

Сега отново със същата цел Peugeot 508 е подложен на сериозно превъоръжаване, което трябва да поддържа актуалността му за поне още 2 години. Също като при обновяването на германските премиум модели, 508 е получил модернизиран външен вид, нови технологии, по-мощни и икономични двигатели, нова трансмисия, както и напълно нови модификации.

Промените във външния вид са по-изразителни в предната част, където виждаме за първи път новата радиаторна решетка, с която ще се отличават бъдещите модели на Peugeot. Нови са и фаровете, образувани от 3 модула от 4 светодиода всеки, към които се добавят 3 допълнителни светодиода от външната страна на фара за допълнителната функция статично осветяване на завоя. Различни са също така броните и решетката на радиатора, както и изцяло оборудваните с LED диоди стопове. Промените в дизайна на екстериора са толкова мащабни, че дори се отразяват на общата дължина на модела. Обновеният Peugeot 508 е с 38мм по-дълъг, от които 16 мм при предния надвес и 22 мм при задния надвес.
Напълно обновеният Peugeot 508
Интериорът също е променен. Арматурното табло сега включва 7-инчов сензорен екран, групиращ по интуитивен начин повечето от функциите на автомобила. Резултатът е, че централният панел сега е с по-малко бутони, докато централната конзола включва нова кутия за съхранение. Наличен е Head-Up дисплей с цветно представена информация, както и нови технологии, сред които автоматично включване на къси/дълги светлини, четиризонов автоматичен климатик, Hi-Fi система JBL, система за наблюдение на мъртвата зона, камера за движение на заден ход и др.
Напълно обновеният Peugeot 508
Различно е и пътното поведението на колата. Сега 508 се усеща по-директен и отзивчив. Окачването е подчертано неутрално, но в същото време доставя високо ниво на стабилност и почти безупречен комфорт. Вероятно прецизната возия се дължи на факта, че изпитахме новата мощна дизелова версия, при която предното окачване е оборудвано с двойни носачи, като поема отлично неравностите и държи стабилно колата на пътя.
Напълно обновеният Peugeot 508
Вероятно най-интересната новост при 508 е новият дизелов двигател. Той, както и останалата гама от нови мотори покрива нормите на стандарта Евро6. Агрегатът е 2,0-литров от серията BlueHDi и развива 180 к.с. Той се комбинира с нова автоматична скоростна кутия 6-степени (EAT6) и изразходва средно около 5 л/100 км. С този мотор 508 спринтира до 100 км/час за 8,5 сек. и развива максимални 230 км/час.

Резултатите от нашият тест почти припокриват данните на потребителя. Постигнатият в градски условия разход на гориво бе малко над 6 л./100 км, а този извън града - точно 5,1 л/100 км.

Новият мотор е отлично решение за онези, които търсят компромис между мощност и разход на гориво. Динамиката на новия 2,0 BlueHDi 180 е много близка до тази, която предлага върховият в гамата дизел - 2,2-литров с 200 к.с. А разходът на гориво е аналогичен с по-слабите дизели. Трансмисията също се представя добре. Тя работи адекватно, бързо и дискретно, без да натоварва шофьора. А това е именно нейната задача.
Напълно обновеният Peugeot 508
Отново по пример на германските модели, Peugeot 508 предлага богат избор от разновидности, трансмисии, бензинови и дизелови мотори. Налична е дори всъдеходна версия със задвижване към четирите колела, която може да бъде поръчана както с дизел-електрически хибриден мотор, така и с новия 2,0l BlueHDi 180.
Напълно обновеният Peugeot 508
Отвън, отвътре, както и на пътя Peugeot 508 се усеща много различен. Сега той е по-динамичен, по-удобен и модерен. Но въпреки това ние нямаме право да го определяме като нов модел. Peugeot 508 е напълно обновен, а в случая това означава много повече от преди.

Цените на Peugeot 508 в България започват от 37 479 лв. с ДДС. Изпробваната от нас версия 2,0 BlueHDi 180, разполагаща с автоматична трансмисия и опциите FULL LED фарове, камера за задно виждане и Head-Up дисплей, има цена от малко над 60 000 лв. с ДДС.
Напълно обновеният Peugeot 508
Снимки: Automedia.bg / Peugeot

Тагове: peugeot 508
0 от 500
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Няма удобно място около шофьора подходящо да си сложиш телефона и се налага да го слагам в пепелника?Нещо за комфорт, возия, обезшумяване, видимост, управляемост, място в купето, колега - това са важните неща които очаквахме да споделите. Та пежака си е топ от всякъде, един демферен е 2 бона, една скоростна или едни умрели двигателчета еднодвенки от конглокенцията са в пъти повече!
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    До аз от анонимен ( преди 9 години )
    Екстра ти е колата, карай си я със здраве! По добра от новата няма, каквато и да била. Просто цените на Пасат и Мондео не са 15к над Пежото.
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    от аз до анонимен ( преди 9 години )
    Не че нещо ама моята е 39 хиляди с 140 коня дизел, мултимедия с блутут и usb, 12 сензорен парктроник, следене на мъртвата зона и от двете страни, електрическо сгъване на огледалата и още куп стандартни екстри дето ме мързи да ги пиша. Тоест е второ ниво плюс още две три екстри бонус.
  • #24
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойота и Хонда правят дизели, които поне 200 000 км нямат проблеми. На Мерцедес дизелите са също добри, както и на БМВ но само 6-цилиндровите.Така,че има производители, които все още държат до някъде на качеството.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    До аз:Пежо 508 ентри - 37500Пасат - 41700Мондео - 43900Далеч са от 50к. Без да съм гледал екстрите, но принципно са идентични. Пасата е 125кс, Пежото 120 и Мондеото 160Далеч са Пасата и Мондеото от 50к :)
  • #22
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    първо болшинството дизели без значение производителя имат проблеми с изброените неща - специфично проблемното при ПСА е демпферния съединителсъщо така кой производител в наши дни прави коли които да издържат над 200 000 кмтака че бих казал че ПСА са съвсем адекватни на конкУренцията на пазара в европа
  • #21
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Ъ ( преди 9 години )
    Ами продай го преди 200К км що се спираш от покупка па ти ся.... :))Пичовете как ше си направят таргетите до края на годината с такива като теб, отказвачи :))
  • #20
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Цената е супер. Добре са е направили и изглежда прилично. Единственото нещо, което би ме спряло от покупка е надеждността. В това отношение са много зле. Дизелите са им икономични, но имат характерни слабости и те са ГНП, дюзи и турбо. На 150-200 000 проблемите започват. Другото кофти нещо е филтъра за твъди частици. Много често напомня за себе си че трябва да се чисти. Явно заради тези проблеми Пежата се продават евтино.
  • #19
    12 rate up comment 5 rate down comment
    razgradski pop ( преди 9 години )
    какво унижение за френския шовинизъм...моделът е създаден по германска рецепта"...
  • #18
    11 rate up comment 6 rate down comment
    аз ( преди 9 години )
    Плюсовете. За под 40 хиляди няма по изгодна оферта на пазара. Колата е на нивото на пасат или мондео за 50 и отгоре хиляди но струва 15 хиляди надолу.