IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

С новата генерация на модела Volkswagen прави поредна крачка към върха през 2018 г.

Осмият Passat се настанява в премиум сегмента

Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Във Volkswagen AG са си поставили доста амбициозна цел - през 2018 г. да станат най-големия производител в света. Първоначално крайният срок бе 2020 г., но темповете, с които се развива германският концерн, позволиха това да бъде възможно и по-рано. Един от основните модели, които трябва да помогне за постигане на този резултат е новия Volkswagen Passat - автомобил, от който всеки ден се продават по над 3000 бройки. Да, няма грешка - един на 29 секунди, два в минута, 126 за час и така нататък. Всеки може да сметне сам за какви обеми на продажби става дума.

Имахме възможност да тестваме осмата генерация на популярния модел. И да се убедим, че последното поколение на Passat е един напълно нов автомобил - и като платформа, и като дизайн, и като технологии, и като двигатели. И докато досега моделът бе приеман като седан или комби от средния клас, вече прави сериозна крачка нагоре в йерархията. Неслучайно във Volkswagen вече не броят досегашните си конкуренти, а се прицелват в BMW 3-Series.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Машината е изградена на новата архитектура на концерна - MQB, на която бе направено и седмото поколение на Golf. Дължината на Passat е 4767 мм, широчината - 1832 мм, а височината - 1456 мм. Така осмата генерация е с 2 мм по-къса, с 12 мм по-широка и с 14 по-ниска от предшественика и. Същевременно междуосието е увеличено със 79 мм и вече достига 2791 мм, което прави машината по-просторна и агресивна. За това спомагат и по-големите колела, както и издължената решетка на радиатора.

Предните светлини са напълно различни от тези на седмия Passat, като в тях са интегрирани диодни дневни фарове. Специално за модела за разработени LED-светлини, достъпни за по-високите нива на оборудване. Серийното обаче са достъпни LED задни светлини, които правят автомобила още по-атрактивен.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Сравненията с премиум сегмента се натрапват още с влизането в автомобила. Дори базовото оборудване е доста богато и модерно, като огромно впечатление правят дигиталните уреди пред водача. При желание от негова страна те могат да бъдат и аналогови. Качеството на материалите бе на високо ниво още при предишната генерация на модела, но сега германците са се опитали да надминат себе си. Седалките са максимално удобни, като помнят голям брой позиции и настройки. Благодарение на големите прозорци водачът има отлична видимост.

От Volkswagen се похвалиха и с увеличение на място за возещите се отзад пътници. Въпреки общото намаляване на размерите на автомобила, височината в салона се е увеличила. Проблем при седана могат да се окажат пътници с височина над 190 см (един такъв се вози известно време на задна седалка и бе принуден да накланя главата си настрани), но пък мястото за краката е по-голямо. Както седана, така и комбито предлагат големи багажници. Товарният обем на седана е 650 литра - нещо, което поне до момента е без конкуренция в този клас.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Осмата генерация на модела се предлага и с най-модерните системи, подпомагащи водача. Сред тях е Еmergency Assist, която реагира, щом водачът загуби контрол над автомобила. Тя предупреждава шофьора и пътниците, след което поема контрол, като спира колата, без да напуска лентата на движение.

Налице е и технологията Area View, действаща с помощта на сензори и камери, разположени отпред, отстрани и отзад на автомобила. Те предават на дисплея в салона картина от случващото се около машината и максимално улесняват водача при паркиране. Системата спомага за предотвратяването или поне за намаляването на силата на удара при инцидент. Тя следи с датчици зоната пред автомобила и разпознава пресичащите хора. Предупреждава и спира автоматично, ако шофьорът не реагира на опасността.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Многофункционалното табло на Passat предлага обширна и вариативна информация. Водачът разполага с възможности да интегрира картата от навигационната система в дисплея зад волана и така няма нужда отклонява поглед в страни. Може сам да настройва цветовете и яркостта на изображенията, а чрез различните информационни профили може да зададе още данни, които да допълват основните - оборотомер, скоростомер и др.

Нова е и система Trailer Assist, която е предназначени за улеснение на паркирането на ремарке. Единственото, което трябва да направиш, е да зададеш посоката и правилния ъгъл и автомобилът сам започва да извършва прецизната маневра. А от водача се изисква единствено да подава газ или да натиска спирачката.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
Всички тези технологии са комбинирани с голям избор от задвижващи агрегати, които са с 20% по-икономични и по-екологични от тези на предишното поколение на модела. Осмата генерация на Passat ще се предлага с 10 двигателя с турбина и директно впръскване, но на този етап са достъпни само 3 от тях. Именно те трябва и да бъдат най-популярните сред клиентите. Двата дизела са с обем 2.0 литра, като предлагат мощност от 240 или 150 к.с., а бензиновият е добре познатият 1.4 TSI с мощност 150 к.с. и технология за деактивация на два от цилиндрите при слабо натоварване.

Естествено е да стартираме с по-мощния от двата дизела. Двулитровият би-турбо мотор е перфектният за тази машина по две причини. Първата е високият въртящ момент - 500 Нм, а вторият - разходът на гориво, който при сериозно настъпване дава разход от 6.4 л/100 км. Той бе комбиниран със системата за задвижване 4MOTION и 7-степенна DSG трансмисия, благодарение на които машината се представя отлично на пътя.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
По-слабият дизел със своите 150 к.с. също няма проблеми, а разходът на гориво при него е с повече от литър надолу. За тези, които не харесват машините с такова гориво, версията с бензиновия мотор също е приемлива. Тя се съчетава с 6-степенна механична трансмисия, като открихме лек проблем именно при тази версия. Особено при изкачване се усеща лека липса на достатъчно мощност, но пък може и да си въобразяваме. Още повече, че току-що бяхме сменили тестовите автомобили, като предишният беше с 240 к.с. И още нещо - няма как да скрием симпатиите към комбито с 4х4.

Бензиновият мотор ще бъде достъпен и със 7-степенна DSG-трансмисия. На по-късен етап се очаква и дизелов вариант със 190 к.с., за който ще се предлага и DSG-скоростна кутия с 6 предавки. Освен седана и комбито предстои да видим още версия R-Line (с около 300 к.с.), както и хибридна модификация. Няма да се мине и без СC, който също обещава да бъде доста атрактивен. Това обаче предстои.
Осмият Passat се настанява в премиум-сегмента
А началото вече е дадено и първите продажби на новия Passat в България са факт. Цените на модела стартират от 41 650 лв. за версията с 1.4 TSI и 125 к.с., която предстои да се появи, но вече може да бъде поръчвана. Най-скъпата модификация с 2.0-литровия TDI с 240 к.с. и 7-степенна DSG е оценена на 73 755 лв.

Снимка: Automedia.bg, Volkswagen

 

Тагове: volkswagen passat
0 от 500
  • #38
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Иво ( преди 9 години )
    Цял живот съм смятал, че VW и AUDI са супер прехвалени коли. Имал съм (което значи собствени, демек поддържал съм), не само съм карал, над 20 различни автомобила. Последните 12 години карам само нови коли. Преди 3 г. си купих Пасат 1.8 TSI от магазина. Вече е на 60 000 км, за това време, освен, че ме преби градушката една крушка не ми е изгоряла. Гори ми 10/100 в града и 7/100 извън него при каране без жал - 160-220 магистрала. 1л. масло на 10к км. разход. Това е, колата си е ОК, а Б8 ме кефи.
  • #37
    7 rate up comment 1 rate down comment
    до 3000 ( преди 9 години )
    Евала колега, един от малкото смислени коментари напоследък в тоя сайт въобще! Всеки да кара каквото харесва и може да си позволи и най-важното: безаварийно!
  • #36
    6 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 9 години )
    Това за разхода не е лъжа, ако се кара с максимум 110 км по равно и максимум 90 км при изкачвания. Но като се има предвид, че всички лъжат за това ...
  • #35
    32 rate up comment 2 rate down comment
    3000 ( преди 9 години )
    Абе, пичове, голяма омраза из коментарите...Страшна работа. Повечето от нас не са и помирисвали чисто нов автомобил, камо ли да притежават и поддържат такъв но се пенят и се плюят ужасно. Учете и бачкайте повече и пожелавам всеки да си позволи каквото му е на сърце - аз примерно директно бих предпочел Акорда, друг ще се изкефи на Пасата :) Кусури си имат повечето коли, вярно някои повече от други, но така е в днешния алчен свят. Намалете злобата и със здраве!
  • #34
    9 rate up comment 9 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Dobre do6li na VW v premium segmenta.
  • #33
    18 rate up comment 9 rate down comment
    истината ( преди 9 години )
    Дори и за лаиците е ясно,не мираж, ни есенна измама.Когато от Пасат не капе масло,значи във Пасата мАсло нямаХАХАХАХ
  • #32
    17 rate up comment 3 rate down comment
    lexus_e_premium ( преди 9 години )
    До Око:ето какво казва статистиката на SpritMonitor. Ако не знаеш какво е това - образовай се. Накратко - това е единственият начин да получиш достоверна информация за реален разход на един автомобил.Средният разход на общо 60 Пасатора с тоя двигател е ... 9,5 литра. И това е при положение че повечето модели нямат 4х4...Фауве ти дават среден разход, колко, 6 и нещо ли казваш? Кой лъже сега, Фауве или нормалните хора?
  • #31
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Вижте 100 000 км тестове на пасат в ауто билд и ще видите за какво става дума - моят дом беше сервизът :)
  • #30
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Опорните точки на ФВ:Направи го гъзарско, тури му хром, където най-много ще се замърсява, прасни му 200 кила шумоизолация, за да претендираш за "премиум", направи го да се скапва нон-стоп, за да изкараш от една кола пари за още две, искай пари за всяка дреболия, вкл. платът на тавана и го пускай - готово е за пазара.
  • #29
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А вас какво ви грее? Ще си купите нов такъв Пасат или ще си карате 20-гидишните, докато този модел стане на н-брой години и пълен с дефекти ще акустира на вашата улица ;)