IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Lada с ново лице от догодина

Спортен дизайн и изгодна цена са новите приоритети на руската марка

Lada с ново лице от догодина

Lada ще стане спортна, при това много скоро, заяви пред Forbes президентът на АвтоВаз Бо Андерсон. Шведът, който наскоро пое управлението на руския автомобилен гигант, предприе драстични промени в компанията, а резултатът от тях трябва да видим още следващата година.
Lada с ново лице от догодина
Vesta и X-Ray

Марката Lada, която се свързва най-вече с ниска цена, е в разгара на пълна промяна, каза Андерсон по време на двудневна конференция на тема бъдещето на технологиите и ролята на Русия в него.

Новото начало на Lada ще бъде водено от моделите Vesta и X-Ray, които трябва да излязат на пазара през следващата година. Те ще представят и новия дизайн на руснаците, за който отговаря шеф дизайнерът на марката Стив Матин.

Тъй като моделите на Lada трябва да впечатляват и със спортен стил, компанията вече стартира имиджови участия в различни състезания, сред които и световния шампионат за туристически автомобили (WTCC). Нещо повече, отборът Lada Sport не просто участва, а спечели провелото се наскоро състезание от WTCC в Китай. При това със средства, равняващи се на по-малко от 10% от бюджета, с който разполагат конкурентите", допълни Андерсон.
Lada с ново лице от догодина
Vesta

Що се касае до технологиите, които ще се внедряват в преобразените модели на Lada, те ще бъдат предоставени от Renault-Nissan. Руската марка влезе в състава на френско-японския алианс през 2012 година.

Производството на новите модели ще се осъществява в старите руски заводи. Основният от тях, който според Андерсон е най-големият в света, разполага със 140-километрова поточна линия.

Въпросната фабрика, разбира се, е подложена на щателна модернизация, като лично Бо Андерсон я раздроби на 11 по-малки подразделения. Всяко от тях има отделен мениджър, финансиране и цели.

"Не мога да дам подробности за реорганизацията на производството, но новата структура помага на мениджърите да постигат целите си", категоричен е президентът на АвтоВаз.

За да може обаче Lada да бъде наречена напълно преобразена, трябва да се променят още неща. Едно от тях е обслужването на клиентите както в шоурумите, така в сервизите.

"Навремето клиентите на са имали големи очаквания от своя автомобил. В сервизите на Lada е било обичайно да чуват: "Счупена е, какво очаквате"", каза Андерсон, като допълни, че новите цели предвиждат пропуските да бъдат отстранявани в рамките на 24 часа.
Lada с ново лице от догодина
X-Ray

Ако трябва да обобщим, целта на Lada е поне да се доближи до световните производители на автомобили. А това въобще не е лека задача. Но все пак е постижима. Руската марка ще се насочи предимно към развиващите се пазари, където има добра репутация. Над 15 млн. автомобила Lada, реализирани в 27 страни, са по пътищата днес. Моделът Granta е лидер по продажби в Русия, а АвтоВаз произвежда 5 от 10-те най-добре продавани модела в многолюдната страна.

Подобно на друга марка на Renault-Nissan - отлично представящата се Dacia, Lada ще заложи на ниски цени. Седанът Vesta, който трябва да бъде на пазара в края на 2015 г., ще се предлага срещу около 400 000 рубли (10 000 долара). За сравнение, цените на продаваната в момента Granta стартират от около 285 000 рубли (7500 долара).

"Конкурентни цени, спортен дизайн и добро обслужване са основните приоритети пред Lada. Целта ни не е да бъдем новите BMW в автомобилната индустрия, а да предлагаме най-доброто съотношение между цена и качество", каза Андерсон.

Снимки: Lada

Тагове: lada vesta lada x-ray
0 от 500
  • #34
    20 rate up comment 7 rate down comment
    аз ( преди 9 години )
    къде й е бронята на тая кола отпред бе... някой я е отхапал... Прилича на лелка, дет си е облякла гащите от ученическите години и не мое да ги закопчее...
  • #33
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не знам, всички бягат ба Запад. Не съм чул дори и един да емигрира в Русия. Защо ли..:) Сигурно защото са "много велики" и са цъфнали и вързали. Цъфнали са им налъмите. Пълен та*ак са!
  • #32
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Дизайнът радва ( преди 9 години )
    Оооо,дали ще има автоматик?На външен вид е мн красива къде видяхте датсун или дачия не мога да разбера.*** е че в бг или няма да се продава или ще е някаква модификация с базов модел или нещо такова..Или пък ще е към 25000 ..Грейт уол не са лоши само защо гн Ганчев не хвана Донг фенг за партньор?Щяха да сглобяват ситроени дори С5,фирмата произвежда и ракети самолетни части и електроника за ВПК на Китай така че ще дойде екстра като стратегически инвеститор в Бг.
  • #31
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Никола ( преди 9 години )
    Това със сигурност е някакъв фейслифт на Датсун , който се прави в същия завод . Под всичкия тоя камуфлаж вероятно се крие Рено Клио 2 с някои подобрения .
  • #30
    25 rate up comment 3 rate down comment
    sssd ( преди 9 години )
    ami izglejdat dosta po dobre ot nqkoi evropeiski i qponski izpulneniq
  • #29
    44 rate up comment 11 rate down comment
    Raptor ( преди 9 години )
    Великорусите са във възход! А ние не ходим на избори и турците ни управляват! Пак ли ще чакаме спасение от Русия? Един път няма ли и ние да им помогнем?
  • #28
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да не говорим че руснаците имат и УАЗ който не е кой знай ко но все пак
  • #27
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А между другото и братушките произвеждат 2 мисля че бяха две китайски марки така че тава не е за хвалене по добре си мирувай да не ти се смеят хората щтот даже сърбете правят Фиат а не грейт еди ко си китайски
  • #26
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Говоря за газелите
  • #25
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Имат още и ГАЗ които сега ще произвеждат и в Турция с потенциален износ към ЕС