IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преобразеният X-Trail

Изпробвахме новата генерация на проходимия модел на Nissan

Преобразеният X-Trail

Преобразеният X-Trail
Пълна промяна. Това виждаме при първи поглед към новото поколение Nissan X-Trail. Моделът е изоставил грубоватия си външен вид за сметка на модерни и динамични форми, а салонът вече наподобява кокпит на семейно комби. Промените обаче са само привидни, тъй като X-Trail е запазил най-голямото си предимство - всъдеходните качества.

Идеята на Nissan с новото поколение X-Trail е да предложи едновременно комфорт на пътя и добра проходимост извън него. За целта моделът е изграден на новата платформа Common Module Family (CMF), която му подсигурява както по-ниско тегло и по-щедри размери в салона, така и по-комфортно поведение на пътя.
Преобразеният X-Trail
Новият X-Trail е малко по-дълъг от своя предшественик, но е по-лек с около 100 кг., което го прави по-динамичен и по-стабилен. Сериозно е увеличено разстоянието между двата моста (+76 мм), благодарение на което в салона се отваря допълнително място както за пасажерите, така и за багаж. Просветът от 210 мм. е запазен.

Салонът също е подложен на мащабна промяна. Той е удобен и изработен от материали с високо качество, а седалките, които могат да бъдат 5 или 7, са разположени амфитеатрално, за да предоставят зрително поле към пътя на всички пасажери. Освен това интериорът разполага с редица базови глезотии, сред които задна седалка, чиято основа и облегалка могат да се регулират, делима в съотношение 40/20/40 задна седалка, 5-инчов цветен информационен дисплей на арматурното табло и др.
Преобразеният X-Trail
Мащабната промяна в характера на колата обаче се усеща най-добре при движение по асфалтов път. На такава настилка X-Trail се държи като семеен автомобил - той е стабилен и предвидим, а в салона е тихо и комфортно. За подсигуряването на подобно пътно поведение инженерите на Nissan са заложили не само на промени в механиката, но и в електрониката.

Всеки X-Trail вече е снабден стандартно със система Active Ride Control. Тя следи пътната настилка за вълнообразни неравности, които потенциално биха могли да нарушат комфорта в купето, и използва краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. При моделите с XTronic трансмисия е налична и технологията Active Engine Brake, която използва двигателя и трансмисията, за да усили двигателното спиране при завиване или когато се спира до пълен покой. Налице е още една базова система - Active Trace Control. Чрез използване на бордови сензори за следене на скоростта, ъгълът на завъртане на волана, дроселовата клапа и спирачното усилие, системата подава спирачно усилие към вътрешните колела по време на завиване, което подобрява устойчивостта на машината при движение с висока скорост.
Преобразеният X-Trail
Но как стоят нещата извън пътя. Способен ли е толкова динамично изглеждащ модел да се справя с лоши пътища? Под модерната външност на новия X-Trail работи добре познатата система ALL MODE 4x4-i, която освен това е подобрена и сега електрониката й реагира дори по-бързо. Технологията, която познаваме от редица проходими модели на марката, включително стария X-Trail, разполага с три режима - две задвижващи колела, автоматичен (AUTO) или Lock режим, предлагащ постоянно задвижване на четирите колела.

В автоматичния "по подразбиране" режим системата постоянно следи отварянето на дроселовата клапа, оборотите на двигателя и въртящия момент, за да предусеща превъртане на колелата и да разпределя въртящ момент между предната и задна ос. За трудни условия и при ниски скорости, режимът Lock доставя на X-Trail постоянно задвижване на четирите колела.
Преобразеният X-Trail
Багажникът на модела разполага с електрическа врата и предлага до девет конфигурации за разпределение на мястото

Напълно нова е и гамата от задвижващи агрегати. Всъщност, тя е представена от само един двигател - дизел с обем 1.6 литра. Агрегатът dCi 130 е добре познат от новите модели на Алианса, като предлага мощност от 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Той е снабден с редица модерни технологии, благодарение на което не отстъпва като динамика на стария 2.0-литров дизел. Сравнен с него обаче новият двигател e с до 18% по-икономичен. При нашия тест разходът бе в рамките на 6,5 л/100 км., което е добър показател за автомобил с подобни размери и четири човека на борда.

В началото на 2015 година ще бъде пуснат и бензинов двигател. Той също е с намален обем и е добре познат от новите модели на Алианса. Това е четирицилиндровия 1,6 DIG-T със 163 к.с.

Предлаганите трансмисии са също две - ръчна и автоматична, и двете с 6 степени. Втората носи името XTronic, с което в Nissan наричат CVT кутията си. Въпросната трансмисия е значително подобрена, като сега е по-директна и прецизна. Въпреки това обаче работата й не може да се сравнява с това, което предлагат, например, кутиите с два съединителя. Предимството на XTronic е сравнително ниската цена и ниското тегло. Тя е отлично решение за онези, които търсят удобство в града и имат по-умерен стил на шофиране.
Преобразеният X-Trail
Истинска революция е направена по отношение на технологиите на борда на X-Trail. Всъдеходът е оборудван със системата за навигация, информация и забавление NissanConnect. Тя работи със 7-инчов цветен сензорен екран, като може да бъде свързана със смартфон. Налице са също така система за 360-градусово наблюдение около автомобила, система за автоматично паркиране, както и всички спомагателни технологии на Nissan Safety Shield - Forward Emergency Braking (радарна система, която сканира пътя напред и може автоматично да прилага спирачно усилие), Driver Attention Alert (система за предупреждение в случай на разсеяност или умора на шофьора), Traffic Sign Recognition (засича знаците с ограничение на скоростта и показва информацията им на дисплей), Lane Departure Warning (предупреждава при отклонява от пътното платно), Blind Spot Warning (засича автомобилите в мъртвите точки на зрителното поле), Moving Object Detection (следи за обекти при паркиране), High Beam Assist (автоматично превключване от къси на дълги светлини) и др.
Преобразеният X-Trail
Казано накратко, новият X-Trail е станал още по-добър от преди. Той е запазил отличните си възможности за движение извън пътя, но в същото време предлага значително подобрен комфорт, множество модерни технологии и повече място в салона. А това го прави подходящ избор както за любителите на силни усещания, така и за онези, които търсят удобен шосеен автомобил.

Новите способности на модела дават основание на производителя да прогнозира сериозен ръст в продажбите - по около 500 000 екземпляра годишно. За сравнение, старите две поколения X-Trail имат общо 1,7 млн. продажби, реализирани в периода 2001 - 2014 г.

Като недостатък при новия X-Trail може да бъде отбелязано предлагането на сравнително малко версии. Съчетание от автоматична трансмисия и задвижване 4х4, например, не може да бъде поръчано (поне към момента).

Новият X-Trail за Европа се произвежда в Япония. Цените на модела в България започват от 48 590 лв. с ДДС за версията с дизелов мотор и предно задвижване.

Снимки: Nissan

Тагове: nissan x-trail
0 от 500
  • #12
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    според мен 1.6 литровия дизел е гавра с такъв огромен автомобил, има динамиката на Москвич (вече има клипче в ютюб)
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    darth ( преди 9 години )
    Във Варна на изложението го видях. Много добре изглежда. Ценово също е добре. Мен ме интересува бензиновия. Смятам другата година да си закупя може би такова чудо.
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    RRE, то за тез пари диаманти ли искаш на таблото да ти сложат? Я погледни ВАГените колко са по-пластмасови и по-скъпи отгоре на всичко и тогава се изказвай. А за екстрите да кажеш нещо? Кой масов модел ги има тези и на каква цена?
  • #9
    4 rate up comment 2 rate down comment
    соло ( преди 9 години )
    Много добри, за цената си са и този и Кашкай, особено върхвите нива на обурудване.Например взията "птичи поглед" четох, че чак сега я слагат на Туарег.Единствено, ми се губи разликата между моделите, малко стават еднакви, като при Ауди например.
  • #8
    5 rate up comment 15 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Kato mu vidiah plastmasovia salon i mi se dogadi
  • #7
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    На Черокито цените са х 2, х3 спрямо този и нямат общо двете машини. Едното е луксозен СУВ, а другото е масов, макар, че X-Trail доста се доближава до лукса. Има доволно и предоволно екстри и помощни системи. Системата 4х4 също е много добра на Нисан и е по-добра от тази на останалите паркетници. Изобщо за тази цена X-Trail е 1. Лукс, висока проходимост(не само на книга), последни технологии в системите и екстрите и много приятна цена. Вече се замислям за такъв. Вероятно догодина.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    zoom in ( преди 9 години )
    Мен пък, точно ръбатите форми на предишното поколение ме кефеха. 4х4 задвижването безспорно е едно от най-добрите в неговия клас и единственото, което не ми харесва е че мощността на двигателите явно ще си остане в най-ниския диапазон за такива коли.
  • #5
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Добре де, ходили сте до Пампорово и покрай язовир Въча сте минали.Не измислихте ли по смислен тест, вместо да преписвате брошурата на модела? Малко лични впечатления, усещания за нещата, такива работи.
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Изглежда приятно от вътре.Като проходимост няма особено значение-кой ще си купи джип за 50-100 бона тапициран със светла кожа велур и може би плюш за да го напъва дали ще заседне в някоя кална яма?Би било интересно ако можете да тествате новото чероки (2014)- много елегантен джип.Създателите му твърдят че е и най-евтиният кросовър.
  • #3
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Страхотна машина е. Имах възможността няколко пъти да карам стария модел. Просто съм очарован. И на дълго и по черни пътища се представи перфектно без забележки. Единствено при по-високи скорости над 130 става по-шумно, но не от мотора а от вятъра. Предполагам в новия това са го оправили. А извън пътя и на сняг няма забележки. По-миналата зима в Смолян и пътя за Пампорово беше много заснежено. Качихме се без вериги, докато много други джипове с вериги не можеха да издрапат.