IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Преобразеният X-Trail

Изпробвахме новата генерация на проходимия модел на Nissan

Преобразеният X-Trail

Преобразеният X-Trail
Пълна промяна. Това виждаме при първи поглед към новото поколение Nissan X-Trail. Моделът е изоставил грубоватия си външен вид за сметка на модерни и динамични форми, а салонът вече наподобява кокпит на семейно комби. Промените обаче са само привидни, тъй като X-Trail е запазил най-голямото си предимство - всъдеходните качества.

Идеята на Nissan с новото поколение X-Trail е да предложи едновременно комфорт на пътя и добра проходимост извън него. За целта моделът е изграден на новата платформа Common Module Family (CMF), която му подсигурява както по-ниско тегло и по-щедри размери в салона, така и по-комфортно поведение на пътя.
Преобразеният X-Trail
Новият X-Trail е малко по-дълъг от своя предшественик, но е по-лек с около 100 кг., което го прави по-динамичен и по-стабилен. Сериозно е увеличено разстоянието между двата моста (+76 мм), благодарение на което в салона се отваря допълнително място както за пасажерите, така и за багаж. Просветът от 210 мм. е запазен.

Салонът също е подложен на мащабна промяна. Той е удобен и изработен от материали с високо качество, а седалките, които могат да бъдат 5 или 7, са разположени амфитеатрално, за да предоставят зрително поле към пътя на всички пасажери. Освен това интериорът разполага с редица базови глезотии, сред които задна седалка, чиято основа и облегалка могат да се регулират, делима в съотношение 40/20/40 задна седалка, 5-инчов цветен информационен дисплей на арматурното табло и др.
Преобразеният X-Trail
Мащабната промяна в характера на колата обаче се усеща най-добре при движение по асфалтов път. На такава настилка X-Trail се държи като семеен автомобил - той е стабилен и предвидим, а в салона е тихо и комфортно. За подсигуряването на подобно пътно поведение инженерите на Nissan са заложили не само на промени в механиката, но и в електрониката.

Всеки X-Trail вече е снабден стандартно със система Active Ride Control. Тя следи пътната настилка за вълнообразни неравности, които потенциално биха могли да нарушат комфорта в купето, и използва краткотрайни спирачни импулси, за да ги компенсира. При моделите с XTronic трансмисия е налична и технологията Active Engine Brake, която използва двигателя и трансмисията, за да усили двигателното спиране при завиване или когато се спира до пълен покой. Налице е още една базова система - Active Trace Control. Чрез използване на бордови сензори за следене на скоростта, ъгълът на завъртане на волана, дроселовата клапа и спирачното усилие, системата подава спирачно усилие към вътрешните колела по време на завиване, което подобрява устойчивостта на машината при движение с висока скорост.
Преобразеният X-Trail
Но как стоят нещата извън пътя. Способен ли е толкова динамично изглеждащ модел да се справя с лоши пътища? Под модерната външност на новия X-Trail работи добре познатата система ALL MODE 4x4-i, която освен това е подобрена и сега електрониката й реагира дори по-бързо. Технологията, която познаваме от редица проходими модели на марката, включително стария X-Trail, разполага с три режима - две задвижващи колела, автоматичен (AUTO) или Lock режим, предлагащ постоянно задвижване на четирите колела.

В автоматичния "по подразбиране" режим системата постоянно следи отварянето на дроселовата клапа, оборотите на двигателя и въртящия момент, за да предусеща превъртане на колелата и да разпределя въртящ момент между предната и задна ос. За трудни условия и при ниски скорости, режимът Lock доставя на X-Trail постоянно задвижване на четирите колела.
Преобразеният X-Trail
Багажникът на модела разполага с електрическа врата и предлага до девет конфигурации за разпределение на мястото

Напълно нова е и гамата от задвижващи агрегати. Всъщност, тя е представена от само един двигател - дизел с обем 1.6 литра. Агрегатът dCi 130 е добре познат от новите модели на Алианса, като предлага мощност от 130 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Той е снабден с редица модерни технологии, благодарение на което не отстъпва като динамика на стария 2.0-литров дизел. Сравнен с него обаче новият двигател e с до 18% по-икономичен. При нашия тест разходът бе в рамките на 6,5 л/100 км., което е добър показател за автомобил с подобни размери и четири човека на борда.

В началото на 2015 година ще бъде пуснат и бензинов двигател. Той също е с намален обем и е добре познат от новите модели на Алианса. Това е четирицилиндровия 1,6 DIG-T със 163 к.с.

Предлаганите трансмисии са също две - ръчна и автоматична, и двете с 6 степени. Втората носи името XTronic, с което в Nissan наричат CVT кутията си. Въпросната трансмисия е значително подобрена, като сега е по-директна и прецизна. Въпреки това обаче работата й не може да се сравнява с това, което предлагат, например, кутиите с два съединителя. Предимството на XTronic е сравнително ниската цена и ниското тегло. Тя е отлично решение за онези, които търсят удобство в града и имат по-умерен стил на шофиране.
Преобразеният X-Trail
Истинска революция е направена по отношение на технологиите на борда на X-Trail. Всъдеходът е оборудван със системата за навигация, информация и забавление NissanConnect. Тя работи със 7-инчов цветен сензорен екран, като може да бъде свързана със смартфон. Налице са също така система за 360-градусово наблюдение около автомобила, система за автоматично паркиране, както и всички спомагателни технологии на Nissan Safety Shield - Forward Emergency Braking (радарна система, която сканира пътя напред и може автоматично да прилага спирачно усилие), Driver Attention Alert (система за предупреждение в случай на разсеяност или умора на шофьора), Traffic Sign Recognition (засича знаците с ограничение на скоростта и показва информацията им на дисплей), Lane Departure Warning (предупреждава при отклонява от пътното платно), Blind Spot Warning (засича автомобилите в мъртвите точки на зрителното поле), Moving Object Detection (следи за обекти при паркиране), High Beam Assist (автоматично превключване от къси на дълги светлини) и др.
Преобразеният X-Trail
Казано накратко, новият X-Trail е станал още по-добър от преди. Той е запазил отличните си възможности за движение извън пътя, но в същото време предлага значително подобрен комфорт, множество модерни технологии и повече място в салона. А това го прави подходящ избор както за любителите на силни усещания, така и за онези, които търсят удобен шосеен автомобил.

Новите способности на модела дават основание на производителя да прогнозира сериозен ръст в продажбите - по около 500 000 екземпляра годишно. За сравнение, старите две поколения X-Trail имат общо 1,7 млн. продажби, реализирани в периода 2001 - 2014 г.

Като недостатък при новия X-Trail може да бъде отбелязано предлагането на сравнително малко версии. Съчетание от автоматична трансмисия и задвижване 4х4, например, не може да бъде поръчано (поне към момента).

Новият X-Trail за Европа се произвежда в Япония. Цените на модела в България започват от 48 590 лв. с ДДС за версията с дизелов мотор и предно задвижване.

Снимки: Nissan

Тагове: nissan x-trail
0 от 500
  • #22
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кво му е на CVT-то да те питам? Проблем ли си имал или нещо друго? Мога да ти кажа, че това е перфектната СК за автомобили с малка и средна мощност. Евтина, надеждна, безотказна, без придърпване, нямаш смяна на предавки, двигателя е винаги в оптимални обороти, лека е и още и още. С тези неща класическата АСК не може да се похвали. Ти обаче искаш може би да ни убедиш в противното, но едва ли ще успееш. Карал съм и CVT и АСК и повярвай ми + и - са ми ясни.
  • #21
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Може ли да му сложат толкова слаб двигател и CVT автомат. Всичко друго е ок.
  • #20
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Универсален автомобил откъдето и да го погледнеш. За семейство, за дълъг път, за извън пътя, за сняг, за лоши условия, за дупките по пътищата ни и т.н. 1,6 мотора го прави подходящ и за града. Все още не съм чел отзиви нито от този двигател, нито за колата. Като се понатрупат и ако са положителни, най-вероятно ще купя такава.
  • #19
    17 rate up comment 2 rate down comment
    соло ( преди 9 години )
    Втори пост заради невероятните тъпотии които пишат явно, търдхендъри.Имам Кашкай от 01.2008, но покарах един ден новият и ви казвам, че са направили един клас по качествен автомобил.Таблото е меко, пръста ти потъва, автономно паркиранне, навигация,автопилот, птичи поглед при всяко близко преминаване до препятствие, автоматик, 6.5 разход за около 3000км.,бежова кожена тапицерия и един куп по дребни и обичайни за Нисан неща.Какви пластмасови копчета, какви липси на ел. стъкла ?
  • #18
    7 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Mnogo ka4estveni materiali v interiora kakvito niama dori vyv Folksvagen4e Faeton. A kakvo da kajem za plastmasovite Caddy,Touran,Tiguan,passat4e ili golf4e, plastmasovite ednodnevki folksvagen4e.
  • #17
    3 rate up comment 18 rate down comment
    razgradski pop ( преди 9 години )
    пълен е с типични японски сюрпризи..всичко изглежда супер и луксозно, даваш 50.000 лева, а прозорците не са автоматични и бутоните им са по-долно качество даже от китайските коли..
  • #16
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    тая кола е пенсионерски кашон
  • #15
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Едно приятелче покара малко ситроен с5 1,6хди. Предвид че е болен фен на фолксваген очаквах унищожителна лавина от хейт в най чист вид.И о чудо.Каза че колата вървяла мн добре,добре се ръчкала (стана ми жал за горкия ситроен те хората каляска му направили той ръчка),само дето не му харесала че не друсала че не усещал пътя.И стандартното там че където минети..сещате се нататък.Та мисълта ми е че сигурно 1,6дизеляк не е толко зле..?
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Не съм сигурен за кое чероки говориш..Не онова луксозното дето мяза на танк.Онова е малък сув с елегантна издължена форма отзад стоповете напомнят малко на соплата на един от вариантите на ф22.В уикипедия го има обикновено на снимките е бяло.Отпред е със стилизирана решетка и силно издължени фарове.Предвид че в канада или сащ некви на социална помощ могат да го имат не мисля че е кой знае колко луксозно.Втора или трета ръка де.Моторите са 2.4 и 2,5л
  • #13
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    хаха верно динамиката е приблизителна на тази на Лада Нива :) 0-100 за 13 секунди. Пък и 6.5 дизел не е толкова малко имайки предвид, че с този "джип" не можеш да изпревариш ТИР на двупосочен път.