IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot готви нов хибрид със сгъстен въздух

Концептуалният 208 ще харчи около 2 л/100 км

Peugeot готви нов хибрид със сгъстен въздух

Компанията Peugeot ще покаже на автосаона в Париж през октомври концептуален вариант на хечбека 208, оборудван с подобрен хибриден агрегат, който работи със система за сгъстен въздух. Прототипът Hybrid Air е отговор на задачата, поставена от френското правителство за създаването на машина с разход от 2 л/100 км.
Peugeot показва хибрид със сгъстен въздух
Инженерите на Peugeot са заменили голяма част от елементите от стандартното 208, включително пода и багажника, които сега са изработени от алуминий. Благодарение на това хечбекът, който във версията с 1.2-литров мотор тежи 960 км, е отслабнал до 860 кг.

Освен това прототипът е получил допълнителни аеродинамични елементи, оптимизиращи движението на въздушния поток, а също така и гуми с понижено съпротивление при триене. Външните огледала са заменени от видеокамери.
Peugeot показва хибрид със сгъстен въздух
В задвижващия агрегат на хечбека е включен 1.2-литров бензинов мотор, който е с 4% по-икономичен, компресор за въздух, който е свързан със специална трансмисия, хидравличен мотор и два резервоара със сгъстен въздух (с високо и ниско налягане). За запълване на запасите от въздух се използва система за рекуперация на енергията при спиране.

За първи път този агрегат бе показан през 2013 година, след което се появи при концептуалното Peugeot 2008. Неговият прототип харчеше 2.7 л/100 км, като според производителя само на сгъстен въздух подобна машина може да измине около 70 км.

Снимки: Peugeot

Тагове: peugeot 208 hybrid air
0 от 500
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Картоненият лъв ( преди 9 години )
    за африка е трепач. Последна въздишка на техниката.
  • #6
    8 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво невежество! Използва сгъстен въздух във хидравличен (воден) мотор...!!! Май не са чували за пневматичен мотор. Ама нейсе! Това да им кусура. Някаква нелепа кола, която ще си остане поредния прототип без практическо проложение.
  • #5
    13 rate up comment 17 rate down comment
    :-) ( преди 9 години )
    пижо = въздух под налягане
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Регенеративни спирачки има ли? Т.е. да помпа обратно въздух при спиране.
  • #3
    13 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японците продадоха 6 милиона хибрида досега, французите - няколко десетки. ВАГончето вика японците да се отказват отсега, а? Ех, кухоглавче...
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    ... ( преди 9 години )
    тежи 960 км, е отслабнал до 860 г.Е такова сравнение досега не бях виждал. Не знам дали да се смея или да плача- хайде бързо си поправете мерните единици, че е срамота!
  • #1
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Айде , цялия труд на Японците в кофата , това ги прави смешни и жалки , за първи път виждам нещо което си заслужава и има реално бъдеще.