IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota остава номер едно и през първото полугодие

Volkswagen измести General Motors от второто място

Toyota остава номер едно и през първото полугодие

Японският автопроизводител Toyota остава на първо място в света по продажби на автомобили през първото шестмесечие на годината, пише USA Today. Volkswagen измести General Motors (GM) от втората позиция, след като американският концерн губи пазарни позиции заради изтеглянето на голям брой дефектни автомобили преди всичко в САЩ.
Toyota остава номер едно и през първото полугодие
Продажбите на Toyota между януари и юни се увеличават с 3,8% на годишна база до малко над 5 млн. автомобила, като ръстове се наблюдават в Азия, САЩ и Европа. Продажбите на домашния японски пазар отчитат силен ръст, след като потребителите увеличиха разходите си преди вдигането на еквивалента на ДДС от 1 април, посочва Toyota.

В Китай продажбите нарастват с 12%, в Северна Америка - с 5 на сто, а в Европа – с 8%.

Германският производител Volkswagen отчита 4,97 млн. продадени автомобила за периода, задминавайки GM, чиито продажби възлизат на 4,92 млн. автомобила, показват представени по-рано данни.

След оповестяването на последните данни Toyota очаква да реализира рекорден брой продажби през 2014 г., надминавайки 10 млн. автомобила. През миналата година компанията успя да продаде 9,98 млн. коли, следвана от GM и Volkswagen.

Японската компания е номер едно по продажби в автомобилната индустрия от 2008 г. насам, с изключение на 2011 г., когато GM си върна короната. Преди 2008 г. американската компания беше хегемон на пазара в продължение на над седем десетилетия.

Снимка: Toyota

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #18
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    олеле статия за Тойота, коментарите дори няма да ги погледна ...
  • #17
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха-ха, Тойота били за масите, пък Фолцваген били премиум! Тях само аристократи ги купуват бе... Колко трябва да си кух за да си го помислиш дори?
  • #16
    12 rate up comment 21 rate down comment
    Пепер ( преди 9 години )
    Номер 1 е защото предлага някакво поносимо качество на ниска цена. Иначе и най-убития VW от 2014 има по-голямо премиум усещане и в екстериора, и в интериора в сравнение с коя да е Тойота. Не бива да се сравняват двете марки, тъй като клиентите са различни. Хората с вкус си купуват европейски машини. Комфорта в един автомобил е важен за средната европейска класа, както и дизайна, така че тук Тойота няма какво да предложи. Тойота е за масите, стадата, мат'ряла и пр.Няма индивидуалност в нея. Скука
  • #15
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    ВАГончета, Япония произвежда почти 2 пъти повече коли от Германия. ВАГ си приписват китайското производство, но то е съвместно с китайски компании, така че ВАГ би трябвало да отчитат само половината от него.
  • #14
    9 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Toyota остава номер едно,тука са много прави ,но по грозота и дефекти,както и ефтини материали,абе оризарска работа.....
  • #13
    11 rate up comment 10 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Хехехе, швабите колкото и да се мъчат не могат да продават повече. Дерзайте хахаха.
  • #12
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    То и на пазара най ефтиното се купува най-много......
  • #11
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Дошо *** си пий хапчетата, че пак си започнал да си говориш с виртуални хора и духове. Какъв Хитлер? Какви 5лв. И каква доминация на Японските коли видя в САЩ? От както се правят коли по света в САЩ винаги са доминирали американските коли. Това, че не четеш а стискаш очи и се опитваш да си представиш, кои коли къде доминират, няма нищо общо с реалноста. Имаше един момент, където японците заблудиха американците, че Лексус е премиум и наистина продаваха най-много Лексуси, докато Американците не пробваха немските премиуми и набързо продажбите на немците изпревари японците, Ако сравним продажбите на БМВ,Мерцедес и Ауди в САЩ с тези на АКура,Лексус и Инфинити, ще открием, че японците за доста зад продажбите на немците в САЩ. Толкова по въпроса за доминацията на Японците в САЩ. Относно Азия, доколкото знам немците са окупирали продажбите в най-големия пазар за коли в Азия Китай. А и в самата Япония, Мерцедес е с по-големи продажби от Лексус. Толкова по въпроса, за японската доминация в Азия. А в Заключение само продажбите на който и да е немски премиум Ауди или БМВ или Мерцедес в Европа са доста по-големи от продажбите в цял свят на Лексус. ФАКТ!
  • #10
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Алоо, Хитлер, мина твоето време преди десетилетия. Вече не може със сила! В САЩ, Австралия и Азия доминират Японските и най-вече Тойота. Същото нещо е и на другите континенти, с изключение на Европа, където е нормално при толкова собствени марки и производители, да са за предпочитане пред азиятски и американски.
  • #9
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тойоа си е Тойота!