IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Климатикът „убива“ предимствата на хибридите

В по-топли райони разходът на гориво може да нарасне с около 10%

Климатикът „убива“ предимствата на хибридите

Компанията за анализи Emissions Analytics проведе изследване, което доказва, че климатичните системи на хибридните автомобили оказват голямо влияние върху техния разход на гориво и по този начин до голяма степен неутрализират предимството им спрямо машините, задвижвани с бензинови или дизелови двигатели.
Климатикът „убива“ предимствата на хибридите
Тестовете, направени от експерти на компанията, показват, че при пътуване с включена климатична система разходът на гориво в смесен цикъл се увеличава средно с 6.1%. За сравнение при бензиновите автомобили този резултат е 3.8%, а при дизелите – 4.6%. Най-сериозна е разликата в регионите с горещо време, където климатикът работи постоянно.

При движение в града на хибриден автомобил с работещ климатик неговият разход на гориво се увеличава с цели 10%, твърди Emissions Analytics. При пътуване по магистрала или извънградско шосе тази цифра може да спадне до 2.8%.

Авторите на изследването не съобщават какви модели хибриди са използвали за проучването си. Но все пак уточняват, че допълните консуматори на енергия се отразяват на разхода на гориво при всеки автомобил.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Чудя се защо на Вагените им викат вурстове? Ся кози ли са или пръчье?
  • #17
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе друго си е дизел. Био дизел. От вурстчета.
  • #16
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Напиши в търсачкатаPrius III - Verbrauchsdiagramme mit und ohne Klimaи дай на изображения! Там ще видиш колко харчи. Инфото е доста подробно и ти са дадени различни скорости и температури, което е най-точно. А твоята Фиеста с клима може да харчи толкова, само, ако климатика го нагласиш на 21 гр. а навън температурата е 24 гр. и сложиш да духа най-слабо. Така съм съгласен, но в друг случай не.
  • #15
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Значи щом при теб почти не вдига разхода на гориво, то при Приус с най-икономичния климатик правен някога, който е на електрическа енергия, има соларен панел, който го захранва колко трябва да е разхода с или без климатик? В статията се опитват да убедят, че едва ли не хибридите много горят с включен климатик. За кои хибриди става на въпрос не се казва. Най-продаваните са на Тойота. Там обаче разхода е около 0,2/100 за климатика. Ако са имали предвид други хибриди може, но на Тойота - НЕ!
  • #14
    2 rate up comment 6 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    И тия разходи на гориво са при пълнене на резервоара догоре и минаване на минимум 500 км.
  • #13
    1 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Я пак, че не разбрах. Натисни го тоя Форд и ще видиш, че колкото повече натискаш, толкова по-топло почва да духа. Това не е случайно. А за разхода защо да те лъжа? 6.5-7 със или без климатик. Зимата скача до 7.5, максимум 8, ако има преспи. пролетта и есента е най-икономична, защото не ползвам нито климатик, нито пък температурите са много ниски или много високи, за да имам проблеми със загряването и охлаждането на мотора. Но пак под 6.2-6.5 л/100 км трудно, освен ако не карам супер икономично. Или айде точни примери, че всичко си записвам. Януари 7.3 л/100км;февруари 7.3 л/100 км;март 6.5 л/100км; април-7 л/100км; май- 7 л/100км; юни- 6.9 л/100 км; юли-6.6 л/100км. Средно 6.6 л/100 км откак съм я взел. Дори тук няма голяма разлика, защото тая година е доста хахава откъдето и да я погледнеш. Зимата парното, студа и снега тормозят подгряване на място, буксуване на колелата в преспите, използване на парно и движение на смукач при къси отсечки. Пролетта по принцип трябва да е най-икономична, както е било предните години, но тая година не е като предните студ. Лятото пък хладно и климатика се ползва по-рядко, а перката на радиатора също не се налага да работи постоянно. Не съм казал, че климатика не гълта гориво. Напротив, написах ти 200-500 грама, без да мога точно да определя, макар че това е възможно, ако се следи бордовия компютър. Утре ти обещавам ще засека по равна отсечка на темпомат, та да видим колко е разликата при ниско натоварване на мотора. Но средно както виждаш, разлика има, но само зимата по обясними причини.
  • #12
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Щом Фиестата с климатик харчи колкото без климатик, значи на Приус с електрически климатик, супер ниско потребление и соларен панел на тавана трябва да връща гориво в резервоара. 'бах тея Фиести, 'бах т'ва чудо! Абе те били голЕма ра'отъ бе. Направо от ФордЪ са измислили перпетуум мобиле. Ама ти бъчварче вярваш ли си, като ги каканижеш тея глупости! Знам, че малко не те слуша главата, но чак толкова да си зле не вярвах. Само ще ти кажа, че като твоята умряла фиеста с 3-*** човека и клима е мъка.
  • #11
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А за форовете през деня защо не се каже нещо?
  • #10
    4 rate up comment 8 rate down comment
    FordFiesta ( преди 9 години )
    Сори за двата поста, бързах...
  • #9
    11 rate up comment 9 rate down comment
    FordFiesta ( преди 9 години )
    Айде де, разхода скачал 1-2 литра на нормален автомобил! Е, ние трева не пасем все още, а караме автомобили с климатици. Лично при мен климатика почти не вдига разхода на гориво. Може би една от причините за това е, че при ускорение и натоварване на мотора климатика изключва за известно време и след това възстановява работата си. На практика разликата е може би 200-500 грама. един и същи маршрут - с климатик през цялото време - 6.5 л/100. С климатик само около 30% от времето 6.6 l/100 km. Ами така е. Не казвам, че съм карал еднакво, но 90-100 по нормални пътища, 120-140 по магистралата и известно количество градско каране. Разликата е по-скоро от начина на каране, отколкото от наличието или липсата на климатик. А ако имаш предвид, че на старите дранголници Пасати, дето с климатик не могат да изкачат сравнително малък баир без загуба на мощност, прав си. Може и 3 литра отгоре да имаш преразход. При нов Форд обаче не е така, защото чисто и просто климатика работи по-рядко при изкачване на баир :) А нали се сещаш, че в тая статия се говори за СЪВРЕМЕННИ автомобили, а не за кочинарници с газови?