IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Климатикът „убива“ предимствата на хибридите

В по-топли райони разходът на гориво може да нарасне с около 10%

Климатикът „убива“ предимствата на хибридите

Компанията за анализи Emissions Analytics проведе изследване, което доказва, че климатичните системи на хибридните автомобили оказват голямо влияние върху техния разход на гориво и по този начин до голяма степен неутрализират предимството им спрямо машините, задвижвани с бензинови или дизелови двигатели.
Климатикът „убива“ предимствата на хибридите
Тестовете, направени от експерти на компанията, показват, че при пътуване с включена климатична система разходът на гориво в смесен цикъл се увеличава средно с 6.1%. За сравнение при бензиновите автомобили този резултат е 3.8%, а при дизелите – 4.6%. Най-сериозна е разликата в регионите с горещо време, където климатикът работи постоянно.

При движение в града на хибриден автомобил с работещ климатик неговият разход на гориво се увеличава с цели 10%, твърди Emissions Analytics. При пътуване по магистрала или извънградско шосе тази цифра може да спадне до 2.8%.

Авторите на изследването не съобщават какви модели хибриди са използвали за проучването си. Но все пак уточняват, че допълните консуматори на енергия се отразяват на разхода на гориво при всеки автомобил.

Снимка: Autonews

0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Ами засякох го криво-ляво разхода. няма как по-точно, че не се движа по абсолютно равен път, а и ползвам темпомат. По-точно би било ако застопоря *** на газта, но това друг път. Засега разликата в разхода на равно със и без климатик е по-малко от литър във всички случаи, като се движи от 200-800 грама, но не мога много точно да засека. Това с темпомат, който винаги се опитва да поддържа постоянна скорост, а така ту подава, ту отнема от газта, а от там и разхода играе. А това, че климатика изключва при натиснат рязко *** на газта и при продължително натоварване, е от полза и при изпреварване/ускорение и при понижжаване на разхода. И понеже средния разход зависи най-вече от това, колко гориво се подава от ускорителната помпа при ускорение, то включения климатик влияе малко в цялата картинка, защото той не работи при ускорение или може би има някаква друга система, която на мен не е известна. Сигурно специалистите ще кажат повече по въпроса. Питал съм тоя и оня, но и те знаят колкото мен :) Голямото влияние на климатика е при постоянна скорост, когато той си дърпа своето гориво, но в същото време колата е икономична. Точно и затова заблудата, че разхода скача с 1-2 л/100 км. За до литър може да се съглася, но само при положение, че климатика работи с пълна мощност, както аз го пробвах. В града при постоянни ускорения климатика не е толкова активен. Той е активен при постоянна скорост и при спиране. От там пък се прави друга икономия, която малко хора вземат под внимание. А именно спирачните накладки и дискове заминават по-бавно, особено при постоянни спирания в града. Лично аз при пуснат климатик почти не ползвам спирачки в града, като това става едва последните 5-10 метра от светофара, ако не съм преценил правилно отрицателното ускорение. Ето ти една полза и от климатика. Та за какъв разход на гориво говорим за среден или за моментен? Защото ако е среден, Фиестата почти не дава разлика в разхода лятото при включен и изключен климатик по гореописаните от мен причини. Поздрави! Дайте и вие някой тест, да видим колко могат колите ви. Не само да се подигравате, обиждате и спамите темите.
  • #27
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    В Европа и в света в най-големите градове и мегаполиси много от такситата са Приус.Харчели много?!Хайде бе!Това само човек,който не се е качвал на Приус може да го каже.За 200 000 км на теста 3 изгорели лампи само и нокакъв проблем.Масово такситата са на над 500 000 км и нищо по тях не е пипано.Асоциацията на таксиметровите шофьори всяка година определя най-доброто и здраво такси.Приус от 7-год.не е мърдал от първото място.Обсужването било скъпо.Обадете се в ТМ да попитате!Най-евтино е на хибрид
  • #26
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Анонимния Вурст по-долу с комшията на зелено такси да вземе да се застреля.Такъв разход на Приус и на залено такси няма,както и такъв комшия-таксиджия.Имам роднина,който работи при тях и мога да ти кажа,че зелените таксита имат разход под и около 5/100.Шефовете са дали на шофьорите максимален разход 6.Някой ако го надвиши разликата е плаща от джоба си.И това е с включен климатроник нон стоп,дори и на място,като чакат им е забранено да изключват колата.А ако харчеха 8 защо се увеличават бе Вурст?
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Съседа ти кара приус, баджанака авентадор, зетя търкаля едно 530д и те така нали?
  • #24
    4 rate up comment 2 rate down comment
    пора ( преди 9 години )
    затова за да нямате проблем с климатика взимате мощна кола при която не се усеща като сте го пуснали, а разхода и без това ще си е голям...
  • #23
    2 rate up comment 6 rate down comment
    L. ( преди 9 години )
    На калпавия хибрид, и климатика му пречи.
  • #22
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Patilan ( преди 9 години )
    както и насрещният вятър....Има ли още някой който не е разбрал че хибриите и електричките са пунта ?!
  • #21
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    между другото бъчварче да ти кажа че навсякъде дават климатика да вдига разхода на колата с 1-2 литра.провери и тогава пиши глупости.ако фиестата ти не е кола значи е *** не кола с много икономична клима която се влияе от газовете които изпускаш отзад
  • #20
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    бъчварчето не знаело че приус имал соларни панели.леле мале това момче било много изостанало.от 2009-та година имат соларни панели Приусите.и за загуби на ел.енергия ми говориш.виж първо акъла къде си го изгуби.само да ти кажа при преноса на ел.енергия загубите са по-малки от механичните.значи викаш на смотаната фиеста като включиш климатика на определена температура да ти е хладно като почнеш да изкачваш започва да духа топло.хахаха ти ме уби направо.ква е таз кола бе.а то било форд а не кола
  • #19
    2 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Ами аз ти обясних за какво иде реч. Климатика бачка на макс при леко натиснат *** на газта или при спускане по наклон. При изкачване студения въздух намалява и при по-продължителен баир дори се затопля. Това говори, че климатика не работи. Освен това динамичните показатели са добри, дори колата да е натоварена. Дадох ти и записаните от мен разходи на гориво. Това е реалността при мен, не знам как е при други. Мога да прегледам и за предните години как е. Но просто стила на каране се променя, а и автомобила се разработва, времето също е различно. А за електричеството всеки знае, че имаме генератор. Тия соларни клетки са хубаво нещо, но аз съм ги виждал само при прототипи. Не знаех, че и Приус имат такива. При произвеждане на електричеството от генератор, имаме и загуби. При обикновения климатик имаме само ремък и на практика загубите са по-малки. Светнати фарове дават дават преразход няколко стотин грама. Включена музика също. Защо според теб е така? Ами защото се товари генератора, който тормози мотора. Няма как от нищото да получиш нещо. В случая студ без пари. Слънцето помага, стига да го има. Но да не забравяме, че тия соларни клетки тежат. А сто кила отгоре дават 400 грама преразход при обикновен бензинов мотор. Иначе си прав, че процентно нещата са зле за хибридите, но като абсолютна стойност не би трябвало да е така, още повече ако има и соларни клетки. Все пак утре ако не забравя, ще засека точно преразхода на гориво с климатик.