IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил

Машината ще бъде плод на сътрудничеството с Ford и Renault-Nissan

Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил

Германският производител Mercedes ще пусне на пазара автомобил с водородни клетки, чиято цена ще бъде съизмерима с тази на аналогичен модел с хибридно задвижване. Това заяви пред Automotive News Хърбърт Колер, ръководител на отдела за нови разработки в Daimler.
Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил
Един от експерименталните водородни автомобили на Daimler - B-Class F-Cell. Снимка: Mercedes

Водородният автомобил на Daimler трябваше да бъде напълно завършен през тази година, а пазарната му премиера да се състои в началото на 2015. Сега обаче датата за премиерата е отложена за 2017 година, тъй като автомобилът ще бъде обща разработка с Ford и Renault-Nissan.

"Ние работим по технологията за задвижване с горивни клетки вече 20 години. През 2011 и 2012 година имахме флотилия от 250 експериментални коли. Отлагането на премиерата на нашата първа водородна кола се дължи на анонсираното през миналата година партньорство с Ford и Renault-Nissan. Общата разработка ще намали значително разходите, като ще позволи постигането на приемлива и конкурентна крайна цена", заяви Хърбърт Колер.

Припомняме, че при анонсирането на сътрудничеството производителите заявиха, че моделите им ще използват съвместно разработена система за задвижване, но ще бъдат "силно диференцирани" при отделните марки.

Към момента няма конкретна информация за бъдещата водородна кола на Mercedes. Знае се само, че тя ще бъде готова през 2017 година и ще струва колкото аналогичен модел с хибридно задвижване.

Колер уточни също така, че не се притеснява от факта, че конкурентите от Япония водят в това отношение. Honda вече продава такъв автомобил, а Toyota ще предложи своя FCV в началото на 2015 година. Топ мениджърът е убеден, че развитието на технологията ще позволи на Daimler да предложи своя автомобил на далеч по-конкурентна цена.

0 от 500
  • #10
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Инженера ( преди 9 години )
    Шишарка, за производството на водород се отделят вредни емисии, само че не от ауспуха на автомобила, който е в непосредствена близост до хората които ги дишат, а в съответните станции, далеч от хората и с много по-ефективни очистващи системи. Водород също така може да добиваш и със соларни панели, без никакви вредни емисии.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    shisharkov ( преди 9 години )
    абе анонимен, кой ме е затапил, превел съм доводи за самият процес на производство на водород и те отговарят на въпросът защо е неефективен.За да добавя за такива разбирачи като теб - освен че трябва да да го произведеш, трябва и да го сгъстиш до определено налягане, за което ти трябва компресорна станция и тн проблеми.Ако си ходил в големите европейски градове, най-вероятно си забелязал, колко разпространени са автобусите на метан, по този начин развитите държави се борят с еко проблемите...
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    не мога да разбера що всеки път като германски канцерогенен фен реши да напише нещо умно, в крайна сметка излиза че е казал най-голямата глупост евър! тия швабски фенове по рождение ли са толко *** или са специално селектирани и обучени на германска пропаганда?
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Инженера ( преди 9 години )
    Но истинското предимство на горивните клетки е нулевите вредни емисии. Ти какъв въздух искаш да дишат децата ти, Шишарка? Смог с високо съдържание канцерогенни твърди частици и азотни окиси? Сигурен съм че не. Остава и ти сам да го осъзнаеш.
  • #6
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Инженера ( преди 9 години )
    Шишарка, това се отнася за максималните КПД-та. Само че осредненото реално КПД-то на ДВГ-тата е наполовина, защото в повечето време работят при не-оптимално натоварване - например при работа на празен ход КПД-то на ДВГ е практически нула. Горивните клетки обаче работят винаги на пълно КПД. Освен това гледам "случайно" си пропуснал ефективността от източника до колелата за ДВГ... Що така бе Шишарка?
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    shisharkov ( преди 9 години )
    Ето няколко факта относно ефективността на съвременните двигатели: - КПД бензинови двигатели: максимум 35% - КПД дизелови двигатели: максимум 40% - КПД горивни клетки: максимум 50%, но като се има предвид (следва коментар от Wikipedia):'поради енергоемкият процес' -> Автомобилите с горивни клетки, движещи се със сгъстен водород, имат ефективност (от източника на електрическа енергия до колелата) от 22%, ако водородът се съхранява като газ под високо налягане и 17% при втечнен водород.
  • #4
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    обяснението за текущото състояние на автомобилният пазар с водородни двигатели е много просто:немците си продават автомобилите със дизелови и бензинови двигатели тъй като това искат хората с пари, а японците си правят самоходни водородни бомби и ги продават на камикадзета да ги тестват :-)
  • #3
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Ясен ( преди 9 години )
    Аха, ето значи как стоят нещата при съвременните технологии: японците ги разработват, а немците ги пускат с няколко години закъснение на по-ниска цена. Рзбира се, по-ниската цена е защото са ги копирали наготово от японците.
  • #2
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ами welcome to the club, както се казва! Те не само япомците ами дори и корейците разработват и пускат такива коли, време е и Мерц да даде своя принос!А ваген ще разработват поредния модел на високо технологична супер ефективна нафтова печка с лед украшения!
  • #1
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Водорода е поредният балон! Става само за бомби.