IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил

Машината ще бъде плод на сътрудничеството с Ford и Renault-Nissan

Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил

Германският производител Mercedes ще пусне на пазара автомобил с водородни клетки, чиято цена ще бъде съизмерима с тази на аналогичен модел с хибридно задвижване. Това заяви пред Automotive News Хърбърт Колер, ръководител на отдела за нови разработки в Daimler.
Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил
Един от експерименталните водородни автомобили на Daimler - B-Class F-Cell. Снимка: Mercedes

Водородният автомобил на Daimler трябваше да бъде напълно завършен през тази година, а пазарната му премиера да се състои в началото на 2015. Сега обаче датата за премиерата е отложена за 2017 година, тъй като автомобилът ще бъде обща разработка с Ford и Renault-Nissan.

"Ние работим по технологията за задвижване с горивни клетки вече 20 години. През 2011 и 2012 година имахме флотилия от 250 експериментални коли. Отлагането на премиерата на нашата първа водородна кола се дължи на анонсираното през миналата година партньорство с Ford и Renault-Nissan. Общата разработка ще намали значително разходите, като ще позволи постигането на приемлива и конкурентна крайна цена", заяви Хърбърт Колер.

Припомняме, че при анонсирането на сътрудничеството производителите заявиха, че моделите им ще използват съвместно разработена система за задвижване, но ще бъдат "силно диференцирани" при отделните марки.

Към момента няма конкретна информация за бъдещата водородна кола на Mercedes. Знае се само, че тя ще бъде готова през 2017 година и ще струва колкото аналогичен модел с хибридно задвижване.

Колер уточни също така, че не се притеснява от факта, че конкурентите от Япония водят в това отношение. Honda вече продава такъв автомобил, а Toyota ще предложи своя FCV в началото на 2015 година. Топ мениджърът е убеден, че развитието на технологията ще позволи на Daimler да предложи своя автомобил на далеч по-конкурентна цена.

0 от 500
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    E тия от Тойота кога успяха да изкопират Хюндая? Той още не се продава, пък Тойота има автомобили с горивни клетки още от 96-та. Ех, необятни са мозъчните дълбини ВАГонски...
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Херо ( преди 9 години )
    Водородът не се самозапалва при досег с въздух, необходим е топлинен източник или изскра за да стане това! Въобще, водородът не е по-опасен от пропан-бутанът или метанът, стига сте говорили глупости! Като сте непросветени, има Гугъл, четете и се образовайте, тогава изказвайте компетенти мнения!
  • #18
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Водородният автомобил е изключително рисков - водородът се самозапалва при досег с въздуха, нека си спомним "Хинденбург". При една или няколко опитни бройки, безопасността е на високо ниво, но как ще бъде запазена тя при десетки и стотици хиляди произведени, при условие че големите фирми имат непрекъснато огромни пропуски в надеждността и качествения контрол?
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 9 години )
    Очаквам немските фирми за заявят, че те са създали нефта, от който се произвеждат горивата :)
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Неv ( преди 9 години )
    До Анонимния под мен: Амиго, ти откровенно ме разсмя с коментара си, вярвам, че въпреки че си сериозен, точно това си имал предвид! :)Колкото до двигателя на БМВ, дето работел на водород и бензин едновременно... ти правиш ли разлика между конвнционален ДВГ приспособен да гори водород, нещо като двигател на газ, какъвто е баварския и ВОДОРОДНА ГОРИВНА КЛЕТКА, какъвто е двигателя на японците и корейците. Разликата е като между ДВГ и парна машина!
  • #15
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Я кажете кое са копирали немците от японците? Водородната кола на Тойота е копи пейст водородния Хюндай. Същите коне, само, че с по-малък пробег. Тоест Тойота като са копирали водородния двигател на Хюндай не са го изкопирали добре, защото са с по-къс пробег. А когато немците правеха водородни коли Японците не знаеха какво е това. Водородните БМВ-та са 100 пъти по-добри, просто излизат прекалено скъпи и малко хора могат да си ги позволят. За разлика от водородната Тойота, при БМВ ако няма водород наоколо, пълниш резервоара с бензин и продължаваш. Двигателя на БМВ е направен така, че да работи както с водород, така и с бензин. И това още преди доста години. Всичко го измисля немеца и някой неща американеца а японеца само копира. И продава на ниска цена. Ауди когато предлагаха хибриди, Тойота не знаеха какво е хибриден автомобил. Но също като при БМВ, двойната цена на автомобила, не му спечели много продажби и бе спрян. Японеца взе идеята, открадна няколко патента на други инженери, за което бе осъдена по-късно и плати доста милиончета обезщетения на инженерите, нъблъска евтини пластмаси в купето и брони, които с ритник се пробиват и заляха пазара с евтиния Приус.
  • #14
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Инженера ( преди 9 години )
    Е, как очакваш да ти отговоря след бисера за затвореното пространство и Еуро 6 двигателя? Хайде, наслука.
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    shisharkov ( преди 9 години )
    инж. аз ти представям технически факти, ти ми отговаряш с ирония, мисля че името "литератора" ти приляга повече от текущото ти използвано.Все пак ти благодаря за отделеното време и внимание!
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Инженера ( преди 9 години )
    Шишарка, искренно се надявам че не би се наел да пробваш да постоиш в една стая с работещ Euro 6 двигател. Въглеродният окис ще те убие точно 2.7 пъти по-бавно отколкото Euro 1 двигател - с толкова е паднал прага за него. Но, от друга страна, ще бъдеш достоен кандидат за Дарвин награда, пък и генетичния фон в България ще се подобри без твоя принос в него :)
  • #11
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Инженера ( преди 9 години )
    А предвид продажбите, ФВ са "лидер" при дизелите - най-канцерогенната възможна технология. Метанът също не е решение, защото макар и с по-малки вредни емисии от бензина, емисиите му съвсем не са нулеви.