IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил

Машината ще бъде плод на сътрудничеството с Ford и Renault-Nissan

Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил

Германският производител Mercedes ще пусне на пазара автомобил с водородни клетки, чиято цена ще бъде съизмерима с тази на аналогичен модел с хибридно задвижване. Това заяви пред Automotive News Хърбърт Колер, ръководител на отдела за нови разработки в Daimler.
Mercedes ще бори хибридите с водороден автомобил
Един от експерименталните водородни автомобили на Daimler - B-Class F-Cell. Снимка: Mercedes

Водородният автомобил на Daimler трябваше да бъде напълно завършен през тази година, а пазарната му премиера да се състои в началото на 2015. Сега обаче датата за премиерата е отложена за 2017 година, тъй като автомобилът ще бъде обща разработка с Ford и Renault-Nissan.

"Ние работим по технологията за задвижване с горивни клетки вече 20 години. През 2011 и 2012 година имахме флотилия от 250 експериментални коли. Отлагането на премиерата на нашата първа водородна кола се дължи на анонсираното през миналата година партньорство с Ford и Renault-Nissan. Общата разработка ще намали значително разходите, като ще позволи постигането на приемлива и конкурентна крайна цена", заяви Хърбърт Колер.

Припомняме, че при анонсирането на сътрудничеството производителите заявиха, че моделите им ще използват съвместно разработена система за задвижване, но ще бъдат "силно диференцирани" при отделните марки.

Към момента няма конкретна информация за бъдещата водородна кола на Mercedes. Знае се само, че тя ще бъде готова през 2017 година и ще струва колкото аналогичен модел с хибридно задвижване.

Колер уточни също така, че не се притеснява от факта, че конкурентите от Япония водят в това отношение. Honda вече продава такъв автомобил, а Toyota ще предложи своя FCV в началото на 2015 година. Топ мениджърът е убеден, че развитието на технологията ще позволи на Daimler да предложи своя автомобил на далеч по-конкурентна цена.

0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Производителите имат възможност да направят различни видове ефтини екологични двигатели, но предпочитат да доят на час по лъжичка с 50 процента увеличение. свиквайте. в бъдеще всичко ще е еко, евро -м-найсет и на цена по две.
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Кофти работа, харесвам Бенц, но според мен, в случая са се захванали с нещо което в крайна сметка в бъдеще ще е изгубена кауза. Все повече ми се струва, че именно бъдещето е на електричеството.Може и да греша. След години ще науча отговора. По принцип в Мерцедес залагат на сигурно и добре си правят сметката и почти винаги са прави, но този път ми се струва, че бъркат. В случая на тяхното партньорство с Рено, по добре да използват и заедно да доразвиват вече успешните ел.автомобили на Рено.
  • #28
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до херо ( преди 9 години )
    Да, водородът има температура на самовъзпламеняване, което означава че не е препоръчително използването му в двигатели, тъй като те се загряват при работа.При определени условия и фактори водородът може сам да достигне тази температура и съответно да се възпламени. Все пак, при наличие на идеални условия сте прав - при въпросните идеални условия водородът не може да се самовъзпламени.
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    до херо ( преди 9 години )
    Проблемът с безопасното съхранение на водорода става все по-важен с разпространението на водородните горивни клетки, които са източник на енергия за автомобили, летателни апарати и роботи.Но да се осигури безопасно съхранение на най-лекия елемент от периодичната система е доста трудно от техническа гледна точка.За ефективно съхранение водородът трябва да се сгъсти под огромно налягане, като дори и тогава преминава с лекота през дебелите стени на херметическите съдове. Ето защо по-подходящ метод е водородът да се съхранява в свързано състояние: поставя се в съдове от специален поглъщащ материал и може да бъде извлечен оттам при необходимост.
  • #26
    3 rate up comment 2 rate down comment
    shisharkov ( преди 9 години )
    Като допълнение на това, което колегата е писал за възпламеняването на Водорода, мога да добавя следното: - много по-възпламеняем от повечето други материали, от там се изискват много по-сериозни правила за безопасност; - при изтичане на Водород, възпламеняването може да бъде предизвикано от минимален електростатичен разряд предизвикан от дреха, коса, отъркването на изкуствени материи, с които един автомобил е пълен.Всичко това допълнително оскъпява производството на такъв вид автомобили.
  • #25
    4 rate up comment 3 rate down comment
    shisharkov ( преди 9 години )
    а не ви ли прави впечатление, че освен да пишете трябва и да прочетете нещо извън ФБ.В Щатите им е много по-лесно да направят двигател 5.8 литра и да извадят 250 коня и разход средно 15 л (лично съм карал такъв Чеви 4 месеца) вместо да влагат луди пари да направят високо ефективен двигател.Един факт: в САЩ бензина масово е около 87 октана и цена много по-нисла от Европа, а познайте какви са двигателите.Ако там караш немска кола сипваш премиум - 95 октана!!!, най-хубавият на пазара.
  • #24
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хех, много ме радват пропагандните ВАГонетки.. Тойота били копирали Хюндай... December 2002: Toyota FCHV 1 delivered to NFCRC - first fuel cell vehicle delivered to a paying customer. "Само" преди 12 години Тойота са продавали коли с водородни клетки... Май Хюндай са копирали Тойота...
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Херо ( преди 9 години )
    Сега както си намерил това във Вики-то за водорода, намери и значението на думичките ЗАПАЛИМ и САМОзапалва и нещата ще ти се изяснят! Браво момчето ми, на прав път си! В четенето му е цаката...:)
  • #22
    0 rate up comment 3 rate down comment
    до херо ( преди 9 години )
    Ето какво казва вики-то:ГоренеВодородният газ (диводород)[6] е силно запалим и гори при контакт с въздуха при обемни концентрации между 4 и 75%.[7] Енталпията на горенето на водорода е
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    А не ви ли прави впечатление, че от време оно дизелите са карат, съответно и произвеждат де от европейски производители, а останалия свят набляга доста на бензина? Явно някои виши шишарки някога може би са си делнали кълбото и на Европците им се е паднала честа ди дишат сажд, щото нали са много бели, та да усреднят малко тена на Планетата, знае ли човек|||?