IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съдят Subaru за повишен разход на масло

Японският производител е обвинен, че крие дефект на двигателите

Съдят Subaru за повишен разход на масло

Федерален съд в САЩ разглежда колективен иск срещу Subaru и неговата компания-майка Fuji Heavy Industries. Японският производител е обвинен в прикриване на дефект на двигателите на последните си модели, предизвикващ повишен разход на масло, съобщава USA Today.
Съдят Subaru за повишен разход на гориво
Искът е подаден от името на двама собственици на Subaru - живеещият в Калифорния Кейт Ягър, който притежава Forester (модел 2014), и Майк Шулер от Флорида, който си е купил Outback (модел 2013).

Според информацията на изданието искът на двама цели да защити всички купувачи на следните модели - Forester (2011-2014 г.), Legacy и Outback (2013 г.), оборудвани с 2.5-литров двигател, а също и собствениците на Impreza (2012-2013 г.) и Crosstreck (2013 г.) с 2.0-литрови мотори.

Ягър и Шулер твърдят, че двигателите на тези модели "харчат ненормално и прекомерно количество моторно масло". Ищците са категорични, че не биха избрали автомобили Subaru или биха "заплатили далеч по-малки суми" в случай, че са знаели за дефекта, предизвикващ повишения разход на моторно масло.

Някои от собствениците на такива автомобили са били принудени да похарчат по около 8000 долара за ремонт, тъй като дефектът на двигателя води до повреждане на датчици, на катализаторите и на свещите. Освен това те е трябвало да си купят и масло за доливане в двигателите.

Отбелязва се, че през септември и декември миналата година централата на Subaru е изпратила на своите дилъри в САЩ цели 4 писма, в които предупреждава за проблема с моторите. В тези документи се твърди, че причината за проблема е преждевременно износване на компоненти в двигателя.

През миналата година подобни обвинения в САЩ бяха подадени и срещу местното подразделение на Honda Motor. Тогава японската компания се съгласи да урегулира колективния иск, с който бе обвинена в дефект на двигателя, водещ до повишен разход на масло и до преждевременна смяна на свещите. В Honda се съгласиха да увеличат срока на гаранция на автомобилите си на 8 години.

Снимка: Subaru

 

Тагове: fuji heavy industries
0 от 500
  • #13
    42 rate up comment 4 rate down comment
    Кико ( преди 9 години )
    Айде сеирът с коментарите се почна.
  • #12
    37 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    @Дифорс Валвматиков, преди няколко години имаше оплаквания от един купувач на Рено Меган RS, на който му се бе окотил мотора. А реното с много гаранция. От рено-България обаче му отказват гаранционния ремонт, защото според тях колата не е карана както трябва. демек, щом е RS, значи е карал така, както се кара RS...ама не и за Рено България. Човека се чудеше какво да прави и как да плаща ремонтите. Така, че това може и да не се поема от гаранцията, освен ако не е доказан производствен дефект.
  • #11
    43 rate up comment 4 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    до Дифорс Валвматиков,И аз това си мисля. Тези реднеци са се направили на тарикати и не са сменили маслото, или са сложили квото и да е. От Субару са им казали, че при това положение гаранцията им отпада и тези селяци сега си мислят, че ще съдят някого... Ако колите бяха с валидна гаранция нямаше да плащат по 8000 за ремонти, ясно е че са плащали от себе си защото са нарушили условията на гаранцията и тя е отпаднала!
  • #10
    49 rate up comment 6 rate down comment
    нововнос ( преди 9 години )
    Двама реднека-*** решили да изкарат по 1 торба пари, и айдеее голямата новина! Със сигурност са източили нарочно маслото и са се наговорили да съдят Субару заедно. Такива са американците, нагли, прости но много много алчни!Един контра-иск от страна на Субаруще им свие сърмите на бързо!
  • #9
    41 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Леле мале, ужас. Японците вървят все по-стремеглаво надоло.модели - Forester (2011-2014 г.), Legacy и Outback (2013 г.), оборудвани с 2.5-литров двигател, а също и собствениците на Impreza (2012-2013 г.) и Crosstreck (2013 г.) с 2.0-литрови мотори.Някои от собствениците на такива автомобили са били принудени да похарчат по около 8000 долара за ремонт, тъй като дефектът на двигателя води до повреждане на датчици, на катализаторите и на свещите. Освен това те е трябвало да си купят и масло за доливане в двигателите.През миналата година подобни обвинения в САЩ бяха подадени и срещу местното подразделение на Honda Motor. Тогава японската компания се съгласи да урегулира колективния иск, с който бе обвинена в дефект на двигателя, водещ до повишен разход на масло и до преждевременна смяна на свещите. В Honda се съгласиха да увеличат срока на гаранция на автомобилите си на 8 години.
  • #8
    50 rate up comment 7 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 9 години )
    Пак се пишат врели-некипели. Няма как някой да е платил 8000 долара за ремонт, тъй като дори и да се прави нещо то е по гаранция, тъй като всички изброени автомобили са от 2011, 2012 и 2013 г, т.е. ГАРАНЦИОННИ. Подобни искове би имало и срещу други вносни марки в САЩ, в случай че започнат да продават големи количества автомобили, от които американците да губят работни места и продажби.
  • #7
    46 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Японско ли е значи е с дефектен двигател и задължително маслояд. Тука в сервизите на Тойота хората ореваха орталъка. 10 литра масло на 1000км. да да 50 на 100 масло :)))) Тва да не ти е някое мяуди или гоуф
  • #6
    46 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 9 години )
    Абе добре че не са си взели Трабанти. ще трябва да им дадат завода за компенсация барабар с работничките по линиите.
  • #5
    46 rate up comment 5 rate down comment
    speedart ( преди 9 години )
    проблема е преждевременно износване на компоненти в двигателя...ЪЪЪЪ КВО , ПА И ХОНДА У КюПА
  • #4
    46 rate up comment 9 rate down comment
    bmw e60 ( преди 9 години )
    Американците просто доят японските производители на автомобили, които убиват американските марки. Обаче с този подход най-много да направят японските още по-добри, защото японците ще се стремят да минимизират дефектите за да не ги съдят за шяло и нещяло.