IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Съдят Subaru за повишен разход на масло

Японският производител е обвинен, че крие дефект на двигателите

Съдят Subaru за повишен разход на масло

Федерален съд в САЩ разглежда колективен иск срещу Subaru и неговата компания-майка Fuji Heavy Industries. Японският производител е обвинен в прикриване на дефект на двигателите на последните си модели, предизвикващ повишен разход на масло, съобщава USA Today.
Съдят Subaru за повишен разход на гориво
Искът е подаден от името на двама собственици на Subaru - живеещият в Калифорния Кейт Ягър, който притежава Forester (модел 2014), и Майк Шулер от Флорида, който си е купил Outback (модел 2013).

Според информацията на изданието искът на двама цели да защити всички купувачи на следните модели - Forester (2011-2014 г.), Legacy и Outback (2013 г.), оборудвани с 2.5-литров двигател, а също и собствениците на Impreza (2012-2013 г.) и Crosstreck (2013 г.) с 2.0-литрови мотори.

Ягър и Шулер твърдят, че двигателите на тези модели "харчат ненормално и прекомерно количество моторно масло". Ищците са категорични, че не биха избрали автомобили Subaru или биха "заплатили далеч по-малки суми" в случай, че са знаели за дефекта, предизвикващ повишения разход на моторно масло.

Някои от собствениците на такива автомобили са били принудени да похарчат по около 8000 долара за ремонт, тъй като дефектът на двигателя води до повреждане на датчици, на катализаторите и на свещите. Освен това те е трябвало да си купят и масло за доливане в двигателите.

Отбелязва се, че през септември и декември миналата година централата на Subaru е изпратила на своите дилъри в САЩ цели 4 писма, в които предупреждава за проблема с моторите. В тези документи се твърди, че причината за проблема е преждевременно износване на компоненти в двигателя.

През миналата година подобни обвинения в САЩ бяха подадени и срещу местното подразделение на Honda Motor. Тогава японската компания се съгласи да урегулира колективния иск, с който бе обвинена в дефект на двигателя, водещ до повишен разход на масло и до преждевременна смяна на свещите. В Honda се съгласиха да увеличат срока на гаранция на автомобилите си на 8 години.

Снимка: Subaru

 

Тагове: fuji heavy industries
0 от 500
  • #23
    52 rate up comment 10 rate down comment
    Subarufan ( преди 9 години )
    Моето Суби е на почти 50К км. До сега съм сменял 3 пъти масло, на 15 000 км както си е по сервизна книжка и никога не се е налагало да доливам преждевременно. Колата съм я разработвал от както я взех от магазина според предписанията на производителя и маслото което съм ползвал е само Мотул или Яко. Много гнил ми се вижда този иск, но като знам какви Хамериканци са се навъдили напоследък в УСА, нищо не ме изнендва там.
  • #22
    53 rate up comment 9 rate down comment
    Вайкам се !!! ( преди 9 години )
    Да му се не види, защо моят японец не харчи масло. Продали са ми развален автомобил който не хаби масло. Боже пази от такива производители.
  • #21
    41 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Жоро, то и шкодата не пипваше масълцето, ама сега сметката е почти два бона. Та разбирам те, това е моделното автомобилостроене братче, всеки гледа да те прекала по тънката лайсна.
  • #20
    42 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Затва си купувайте шкода. На около сто и нещо замина кутията, една торба пари, сега няма и двеста отиде и двигателя, още почти два бона. Еми честито, супер якия ни таралястник!
  • #19
    40 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Абе карайте си кокошарниците и си свиркайте бе. Алуминиево окачване премиум, моделни матори дето гърмят кат пуканки, моделни кутии дето гърмят кат пуканки, те тръгнали да коментират тема за съдебен иск за 4 сменени свещи и бутилка олио дето някакъв тъпан в хамериканско си сменил сам. Баси и дъбиците има в тоя форум, хахахаха!
  • #18
    45 rate up comment 6 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 9 години )
    Знаят,обаче си траят,докато някой не ги натисне да ги съди.Е в този случай на кого да вярваме,на Субару,които си знаят за проблема,ама си мълчат или на вас,феновете на "джапан пауа",дет от приказките ви излиза,че сте по-добре запознати с проблемите на Субару,отколкото самите Субару.А щом и от Хонда са признали за подобен дефект в моторите,какво да кажем,че пак некви реднеци ли са карали?Ако нямаше проблем Хонда нямаше да признае,ако нямаше проблем и Субаруру нямаше да пише 4 писма за дефекта.
  • #17
    45 rate up comment 6 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 9 години )
    нововнос,чакай малко ся.Значи дали са селинджъри,никой не уточнява.Обаче не би трябвало да са,щото нали само ентелегентите карат японски коли,понеже са осъзнали,че са мега яки.Второ,отбелязва се, че през септември и декември миналата година централата на Subaru е изпратила на своите дилъри в САЩ цели 4 писма, в които предупреждава за проблема с моторите. В тези документи се твърди, че причината за проблема е преждевременно износване на компоненти в двигателя.Е значи Субару си знаят за проблема.
  • #16
    42 rate up comment 10 rate down comment
    iaroslav stanchev ( преди 9 години )
    Я виж ти.И ко сега,мега яките японски коли не били чак толкова мега яки.Горките Субару,в другата статия Ауди С3 скъса трътката на СТИ, сега ги съдят за дефектни двигатели.Я сега да видим колко оправдания ще пръкнат Дошо и компания.Пак ще е голям смях.
  • #15
    44 rate up comment 4 rate down comment
    липсва ( преди 9 години )
    Къде е Дошо?
  • #14
    39 rate up comment 8 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Я да видим тукашните разбирачи какво ще кажат. В САЩ се съдят за щяло и не щяло, но все още не се е произнесъл съдът. Направо ме избива на смях като ви чета коментарите. Дерзайте, поне се забавлявам на ваш гръб.