IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Nissan праща Cubе в историята

Продажбите на субкомпактния ван рязко паднаха

Nissan праща Cubе в историята

Преди някоко дни Nissan обяви моделите на марката, които да бъдат обновени през 2015 г. Сред тях отсъства субкомпактният ван Cube, което накара мнозина експерти да прогнозират, че този автомобил ще бъде спрян от производство, съобщава Autoblog.

Nissan праща Cubе в историята

От ръководството на Nissan отказаха до потвърдят, но и не отрекоха твърденията за спирането на модела. „Продължаваме да продаваме версията на Cube от 2014 г. и няма да коментираме бъдещето на този модел“, се казва в краткото обяснение, разпространено от японския производител.

Nissan праща Cubе в историята

Данните обаче сочат рязък спад на продажбите на Cube. През 2010 г. от модела са продадени над 23 000 бройки, докато през първите 6 месеца на 2014 г. резулатът е едва 2300 машини. Компактният ван вече претърпя една сервизна акция заради различни дефекти, а през 2011 г. бе изтеглен от Европа.

Nissan праща Cubе в историята

Първото поколение на Nissan Cube (Z10) се появи през 1998 г. и зае място между моделите March и Sunny в гамата на компанията. Той бе изграден на платформата на Micra и разчиташе на 1.3-литрови двигатели с мощност 79 и 85 к.с., комбинирани с 4-степенен автомат или вариаторна трансмисия. Тази версия се предлагаше единствено в Япония.

Nissan праща Cubе в историята

Втората генерация (Z11) излезе през 2002 г., като именно тя донесе култов статут на Cube. Машината бе създадена от дизайнера Хиротада Кувахара, който призна, че първоначално идеите му са били отхвърлени от ръководството на Nissan. Едва след обединяването на компанията с Renault нещата се променят, като шефовете на марката започват да гледат по-смело към подобни предложения.

Вторият Cube отново получава мотор от Micra – 1.4-литров (98 к.с.), а по-късно – през 2005 г., е оборудван и с 1.5-литров двигател (99 к.с.), който разделя с Micra. Трансмисиите отново са 4-степепен автомат и вариатор, като този път моделът вече разполата и със задвижване на четирите колела 4WD. Официално ванът не се продава извън Япония, но постепенно стъпва на пазара във Великобритания.

Nissan праща Cubе в историята

Третото поколение  (Z12) се появява през 2008 г., като за първи път премиерата на Cube не е в Япония, а в САЩ. Моделът запазва познатите си черти, но започва да се предлага и с по-мощни двигатели. Към 1.5-литровия (99 к.с.) се присъединяват 1.6-литров (114 к.с.) и 1.8-литров (130 к.с.), както и 1.5-литров дизел от Renault, развиващ 110 к.с. Скоростните кутии са 5-степенна механична, 6-степенен автомат  и вариатор.

През 2010 г. трябваше да излезе и електрически Nissan Cube, като бе показан прототип с мощност 80 кВт (108 к.с.), но той така и не стигна до серийно производство.

Снимки: Nissan

 

Тагове: nissan cube
0 от 500
  • #15
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Александр Макаронски ( преди 9 години )
    А видяхте ли седалката за инвалиди... много практично
  • #14
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ето, че има и по-лоши коли от Лада.
  • #13
    12 rate up comment 1 rate down comment
    Чевролед ( преди 9 години )
    Като го гледам това, по-добре да си купим рейс.
  • #12
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Нямам думи - тези автомобили съвсем ясно доказват, че японския и европейския вкус са на светлинни години.Наистина не мога да разбера японските привърженици които обясняват за страхотния дизайн на японците - ми те си отразяват техния особен и специфичен азиатски вкус който върви с мисленето им и начина на живот. Разбирам някой отраснал в япония с родители японци да ги харесва.. ама европеец - просто това е човек който няма изградено чувство за естетика.
  • #11
    19 rate up comment 0 rate down comment
    пора ( преди 9 години )
    мисля че това е перфектния автомобил за Дошо - фена на всичко японско...
  • #10
    16 rate up comment 3 rate down comment
    b.b. ( преди 9 години )
    Учудвам се че въобще някога са се вдигали продажбите му. Мен ще ме е срам да се кача в подобно изделие. Единствено може да му съперничи Мултипла.
  • #9
    20 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ха-ха, какво табло има, прилича на медицинска апаратура!
  • #8
    18 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Жалко че не го продават официално в България. Поклонниците на жълтото щяха да си накупуват, и отдалеч да си личат с тоя великолепен високотехнологичен автомобил, дело на най-великия инженерен гений на планетата! Жалко...;
  • #7
    22 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    какво говориш лада 7-ца си е съвсем прични изглеждащ автомобил
  • #6
    26 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Такава грозна кола само на японец или на беден американец може да се хареса... По-грозно и от лада!