IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият европейски модел на Honda

Civic Tourer пристигна в България, изпробвахме го

Първият европейски модел на Honda

Първият европейски модел на Honda
Новият Civic Tourer вече стъпи на българска земя и ние не пропуснахме възможността да го изпитаме. Автомобилът, който е първия изцяло европейски модел на марката, предлага избор между един бензинов и един дизелов двигател, като трябва да предложи глътка свеж въздух в този иначе скучен сегмент.

Всъщност, Honda вече е създавала европейски модели, но винаги преди Civic Tourer основната част от разработката им е била отговорност на дизайнерските и инженерни центрове в Япония. При новото комби цялата работа е свършена от европейци, като е съобразена с местните вкусове и нужди.
Първият европейски модел на Honda
Honda Civic Tourer е базиран на деветото поколение на хечбека Civic, което означава, че трябва да се бори за клиенти с комби версиите на автомобили като VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra и др.

По обичай японската марка залага на различното в този пазарен сегмент, като прилага смел и дързък дизайн. Новият Civic Tourer продължава тази традиция, но при него футуристичните форми са по-умерени и отстъпват място на спортното излъчване. Резултатът е автомобил, който е модерен и дързък, но същевременно достатъчно стилен и европейски.

Интериорът също демонстрира футуризъм и ергономия. Цифровите уреди са съчетани с аналогови такива, а централната конзола е по-скоро семпла, като боравенето с нея е интуитивно. Материалите са с високо качество, а добрата изолацията от външни шумове прави моментално впечатление.
Първият европейски модел на Honda
Гамата от двигатели има само двама представители - един бензинов и един дизелов. Първият е добре познатия 1.8 i-VTEC, а вторият - новоразработения 1.6-литров дизелов i-DTEC мотор от серията Earth Dreams Technology.

Бензиновото предложение не изненадва с отлична динамика, нито с невиждан разход на гориво. Все пак във високите обороти двигателят показва своя спортен нрав, като при това звучи доста добре. А при спокойно каране е способен и на повече от приемливо потребление.

Звездата в гамата определено е новият дизел. Той има обем от 1.6 литра, като е най-лекият в своята категория. Агрегатът е първия от серията Earth Dreams Technology и е част от масовата тенденция за създаване на двигатели с намален работен обем.

Той генерира мощност от 120 к.с. при 4000 об/мин. и максимален въртящ момент от 300 Нм, които са налични от 2000 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема 10.1 сек., а максималната скорост достига 195 км/час.
Първият европейски модел на Honda
Подобни динамични показатели могат спокойно да бъдат преписани на 2.0-литров дизелов мотор, но при по-висок разход на гориво. Новият двигател е осезаемо по-икономичен от стария 2.2-литров дизел на Honda, като изразходва средно по 3.9 л/100 км. Разходът в града е 4.3 л/100 км., а този извън него - 3.7 л/100 км., сочат официалните данни.

Нашият тест, който протече по подбалканския път, показа разход от около 4.9 л/100 км, но ако шофьорът пожелае, може да го редуцира и до под 4 л/100 км.

Хубавото на малките дизели е, че могат да бъдат много икономични, но в същото време са способни да ви накарат да се усмихнете. Дизеловият Civic Tourer ускорява повече от добре както от място, така и при доускорение. Инженерите са успели почти напълно да избегнат турбо дупката, минимизирайки обичайния кратък тласък, който е характерен за малките дизели. При този агрегат ускорението е плавно и постоянно, а въртящият момент е наличен в широк диапазон от обороти.

За положителната тръпка зад волана роля изиграва и ръчната трансмисия с шест предавки, която се отличава с къс и директен ход. Наличен е и автоматик с пет степени, но той се предлага само за бензиновата версия.
Първият европейски модел на Honda
Въпреки че Civic Tourer е базиран на познатия хечбек, разлики в пътното поведение на двата автомобила не липсват. Комбито има предни амортисьори с различни настройки, а задното му окачване е по-стегнато. Освен това само за Civic Tourer се предлагат адаптивни задни амортисьори, които имат три режима на работа. Благодарение на промените, комбито демонстрира по-уверено и рафинирано поведение на пътя в сравнение с хечбека.

Основна разлика спрямо хечбека е и багажното пространство. При Civic Tourer то предлага рекордните за класа 624 литра обем, като са налични още 117 литра под кората на багажника. При сгъването на облегалките се освобождават общо 1668 литра обем. Освен това задните седалки могат да бъдат изцяло сгънати, за да бъдат натоварени по-високи предмети в салона. Прагът на отделението за багаж също е сред най-ниските, които могат да бъдат намери на пазара.
Първият европейски модел на Honda
Моделът се предлага с четири нива на оборудване - Comfort, Executive, Sport и Lifestyle. Налични са и опционални пакети, които придават на модела допълнителна индивидуалност. Пакетът Sport, например, включва добавки по броните и праговете, а Convenience е предназначен за онези, които излизат по-често извън пътя. Предлагат се още пакети Cargo, Aero и Design. В оборудването пък присъстват адаптивен автопилот, камера за движение на заден ход, система за следене на мъртвата точка на страничните огледала, система за следене лентата на движение и др.
Първият европейски модел на Honda
Новият Civic Tourer, също като хечбека Civic, се произвежда в завода на марката в Суиндън, Великобритания. Цените в България стартират от 39 960 лева с ДДС за бензиновата версия и от 44 760 лева с ДДС за дизела.

Снимки: Automedia.bg / Honda

0 от 500
  • #46
    14 rate up comment 6 rate down comment
    inniskilling ( преди 9 години )
    Kарам тази кола с този мотор от една година (15 000 км). 1.6 дизелът на Хонда (120кс, 300Nm) е еластичен в съчетание със 6-степенната съвършено етажирана скоростна кутия (най-добрият в класа си 2012, БМВ, Рено и VW сигурно скоро ще предложат нещо по-добро). Икономичен е: 3.6л/100км при 110 км/ч, 4.3л при 130 км/ч и има гаранция 1 млн км. Xората са написали добър и обективен тест, а в сайта необразованите мнения край нямат. Всички критикуващи, вие ролсове ли карате? И къде: София-Стара Загорa?!
  • #45
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Генка Шикерова ( преди 9 години )
    Само една дума изчерпва всичко което може да се каже за това творение "БОКЛУЛК" евтини долнопробни пластмаси, грозен дизайн, архаична техника на морално остаряло техническо ниво, слаби спирачки, скъпи части и консумативи, и на вс отгоре близо 50.000лв, ако беше в ценовата категория на Дачия където е мястото на хонда, щеше да е чудесен избор за спестовници, но в момента е надценено, грозно недоразумение
  • #44
    15 rate up comment 6 rate down comment
    самурай ( преди 9 години )
    Колата е трепач.Който не е сядал в Хонда моля да не се обажда и да пише простотии!4 коли са минали през ръцете ми от тази марка и нито масло са горели,нито са имали някакъв сериозен проблем.Само консумативи и гориво.Най-скъпото,което съм сменял е външно каре и полуоска и то защото скочих в една огромна дупка през ноща след обилен дъжд.Това е.Единствен недостатък на Хондите е цената.Много са скъпи и държат висока цена дори на колите 2-ра ръка на много км.Трудно се намират също на старо.
  • #43
    10 rate up comment 11 rate down comment
    AZ ( преди 9 години )
    Това бая едра градушка го е била.
  • #42
    19 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тук толкова некадърни простовати селянчета и ученици от началните класове дават некадърно мнение че няма накъде.Не че изобщо на са сядали през живота си в технологичния император Хонда,ами се обзалагам,че емблемата и не могат да различат от друга марка.Единствената марка пройзвела милион и нещо двигателя без нито един дефект също като АЛУДИ всеки 27 двигател *** както казват швабите.
  • #41
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Нещо сънувате ( преди 9 години )
    Не знам за каква консумация на масло говорите. От 2 години и половина карам 2.0 бензинов Акорд 2007г. Нито 1 грам не ми е отишъл, а го следя преди всяко тръгване на дълъг път.Имам чувството, че тука пишат само разни лапетии, които дори не са се возили в каквато и да е била хонда.
  • #40
    13 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Предполагам, че 1.8/100 е напълно реалистичен разход за Хонда, но... на масло...:))) Наричат ги маслояди.
  • #39
    13 rate up comment 10 rate down comment
    NANI ( преди 9 години )
    Много са ми смешни тези пичове, които твърдят,че дизайна не има харесвал.... Това е кола, която се взима да ти върши работа с възможно най-малко ядове, не е кола, която да паркираш пред Кемпински
  • #38
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Най-малкото заради ужасно китайския дизайн. Ако изобщо тук може да се говори за дизайн. Трагедия!
  • #37
    13 rate up comment 12 rate down comment
    Вагнер ( преди 9 години )
    А сега стана ли ви ясно защо Хонда никога няма да има по-добро постижение на пистата от Рено Меган!?