IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият европейски модел на Honda

Civic Tourer пристигна в България, изпробвахме го

Първият европейски модел на Honda

Първият европейски модел на Honda
Новият Civic Tourer вече стъпи на българска земя и ние не пропуснахме възможността да го изпитаме. Автомобилът, който е първия изцяло европейски модел на марката, предлага избор между един бензинов и един дизелов двигател, като трябва да предложи глътка свеж въздух в този иначе скучен сегмент.

Всъщност, Honda вече е създавала европейски модели, но винаги преди Civic Tourer основната част от разработката им е била отговорност на дизайнерските и инженерни центрове в Япония. При новото комби цялата работа е свършена от европейци, като е съобразена с местните вкусове и нужди.
Първият европейски модел на Honda
Honda Civic Tourer е базиран на деветото поколение на хечбека Civic, което означава, че трябва да се бори за клиенти с комби версиите на автомобили като VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra и др.

По обичай японската марка залага на различното в този пазарен сегмент, като прилага смел и дързък дизайн. Новият Civic Tourer продължава тази традиция, но при него футуристичните форми са по-умерени и отстъпват място на спортното излъчване. Резултатът е автомобил, който е модерен и дързък, но същевременно достатъчно стилен и европейски.

Интериорът също демонстрира футуризъм и ергономия. Цифровите уреди са съчетани с аналогови такива, а централната конзола е по-скоро семпла, като боравенето с нея е интуитивно. Материалите са с високо качество, а добрата изолацията от външни шумове прави моментално впечатление.
Първият европейски модел на Honda
Гамата от двигатели има само двама представители - един бензинов и един дизелов. Първият е добре познатия 1.8 i-VTEC, а вторият - новоразработения 1.6-литров дизелов i-DTEC мотор от серията Earth Dreams Technology.

Бензиновото предложение не изненадва с отлична динамика, нито с невиждан разход на гориво. Все пак във високите обороти двигателят показва своя спортен нрав, като при това звучи доста добре. А при спокойно каране е способен и на повече от приемливо потребление.

Звездата в гамата определено е новият дизел. Той има обем от 1.6 литра, като е най-лекият в своята категория. Агрегатът е първия от серията Earth Dreams Technology и е част от масовата тенденция за създаване на двигатели с намален работен обем.

Той генерира мощност от 120 к.с. при 4000 об/мин. и максимален въртящ момент от 300 Нм, които са налични от 2000 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема 10.1 сек., а максималната скорост достига 195 км/час.
Първият европейски модел на Honda
Подобни динамични показатели могат спокойно да бъдат преписани на 2.0-литров дизелов мотор, но при по-висок разход на гориво. Новият двигател е осезаемо по-икономичен от стария 2.2-литров дизел на Honda, като изразходва средно по 3.9 л/100 км. Разходът в града е 4.3 л/100 км., а този извън него - 3.7 л/100 км., сочат официалните данни.

Нашият тест, който протече по подбалканския път, показа разход от около 4.9 л/100 км, но ако шофьорът пожелае, може да го редуцира и до под 4 л/100 км.

Хубавото на малките дизели е, че могат да бъдат много икономични, но в същото време са способни да ви накарат да се усмихнете. Дизеловият Civic Tourer ускорява повече от добре както от място, така и при доускорение. Инженерите са успели почти напълно да избегнат турбо дупката, минимизирайки обичайния кратък тласък, който е характерен за малките дизели. При този агрегат ускорението е плавно и постоянно, а въртящият момент е наличен в широк диапазон от обороти.

За положителната тръпка зад волана роля изиграва и ръчната трансмисия с шест предавки, която се отличава с къс и директен ход. Наличен е и автоматик с пет степени, но той се предлага само за бензиновата версия.
Първият европейски модел на Honda
Въпреки че Civic Tourer е базиран на познатия хечбек, разлики в пътното поведение на двата автомобила не липсват. Комбито има предни амортисьори с различни настройки, а задното му окачване е по-стегнато. Освен това само за Civic Tourer се предлагат адаптивни задни амортисьори, които имат три режима на работа. Благодарение на промените, комбито демонстрира по-уверено и рафинирано поведение на пътя в сравнение с хечбека.

Основна разлика спрямо хечбека е и багажното пространство. При Civic Tourer то предлага рекордните за класа 624 литра обем, като са налични още 117 литра под кората на багажника. При сгъването на облегалките се освобождават общо 1668 литра обем. Освен това задните седалки могат да бъдат изцяло сгънати, за да бъдат натоварени по-високи предмети в салона. Прагът на отделението за багаж също е сред най-ниските, които могат да бъдат намери на пазара.
Първият европейски модел на Honda
Моделът се предлага с четири нива на оборудване - Comfort, Executive, Sport и Lifestyle. Налични са и опционални пакети, които придават на модела допълнителна индивидуалност. Пакетът Sport, например, включва добавки по броните и праговете, а Convenience е предназначен за онези, които излизат по-често извън пътя. Предлагат се още пакети Cargo, Aero и Design. В оборудването пък присъстват адаптивен автопилот, камера за движение на заден ход, система за следене на мъртвата точка на страничните огледала, система за следене лентата на движение и др.
Първият европейски модел на Honda
Новият Civic Tourer, също като хечбека Civic, се произвежда в завода на марката в Суиндън, Великобритания. Цените в България стартират от 39 960 лева с ДДС за бензиновата версия и от 44 760 лева с ДДС за дизела.

Снимки: Automedia.bg / Honda

0 от 500
  • #76
    5 rate up comment 10 rate down comment
    д-р Хаус ( преди 9 години )
    На копчето за задния нагревател са написали ,като за *** ,че това е нагревателя ,за задното стъкло и огледалата,баси жълтурягите,плюс това ,европейски коли от 91-92 година имат ел.амортесиори,като цяло формата не ме кефи,от Хонда има един модел и той е Легенд,всичко друго е бозица и саке.....
  • #75
    5 rate up comment 3 rate down comment
    д-р Хаус ( преди 9 години )
    "Души пъта де да умре, и бръмчи"\.....много ме изкефи това изказване,направо си нацелил десетката.
  • #74
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Странно защо всеки следващ модел изглежда по-класически от предишният.Когато преди 10 години излезе Сивик който прилича на космически апарат от бъдещето си казах,че най-накрая доживяхме да видим нещо със съвременен дизайн.Но явно голяма част от клиентите си харесват времето когато таблото е със стрелки,копчета и врътки и всичко е замръзнало някъде през 80-те.Ако случайно има дисплей то той усърдно се преструва на аналогово табло.Всичко е еднакво безинтересно предсказуемо.Какво им харесват?
  • #73
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Еню ( преди 9 години )
    отвратително двуетажно табло и усрана задница
  • #72
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    za kolegata , koito zajavjava 4e interiora e mn dobar- na vid sa go dokarali da , ama kato sedne6 vatre i mnenieto se promenja(ve4e sam ja karal tazi hondi4ka), za formite i svetlinkite-vseki ima vkus(za men li4no ako kolata e v bjalo , s zavodskipotamnenite stakla si e dobra)
  • #71
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Интериора е много, ама много добър, но екстериора нещо не ме кефи, уж иновативна като визия предница, но нещо има кичозно, нещо недоизкусурено, а задницата просто е отвратителна и особено грозно разположените стопове! И все пак, първото впечатление на всеки, който погледне дадена кола прави екстериора, а тук нещата куцат!
  • #70
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Kypoлюба Духалапова ( преди 9 години )
    Е докато влезе в обороти какво прави ? Души пъта де да умре, и бръмчи, за хонда важи поговорката "Има звук, ама нЕма картина"
  • #69
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хонда работи на обороти на който всеки немски *** от времето на баба ми би се разцепил на две.
  • #68
    3 rate up comment 4 rate down comment
    inniskilling ( преди 9 години )
    Жив и здрав! Виж там си оправи малко главните букви, че трудно ти се разбира.
  • #67
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Тая машина ми се струва че някакви ученици от дизайнерски клас са си изпробвали възможностите!Отвсякъде лъха на китайска кола!Липсва и нещо...