IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първият европейски модел на Honda

Civic Tourer пристигна в България, изпробвахме го

Първият европейски модел на Honda

Първият европейски модел на Honda
Новият Civic Tourer вече стъпи на българска земя и ние не пропуснахме възможността да го изпитаме. Автомобилът, който е първия изцяло европейски модел на марката, предлага избор между един бензинов и един дизелов двигател, като трябва да предложи глътка свеж въздух в този иначе скучен сегмент.

Всъщност, Honda вече е създавала европейски модели, но винаги преди Civic Tourer основната част от разработката им е била отговорност на дизайнерските и инженерни центрове в Япония. При новото комби цялата работа е свършена от европейци, като е съобразена с местните вкусове и нужди.
Първият европейски модел на Honda
Honda Civic Tourer е базиран на деветото поколение на хечбека Civic, което означава, че трябва да се бори за клиенти с комби версиите на автомобили като VW Golf, Skoda Octavia, Opel Astra и др.

По обичай японската марка залага на различното в този пазарен сегмент, като прилага смел и дързък дизайн. Новият Civic Tourer продължава тази традиция, но при него футуристичните форми са по-умерени и отстъпват място на спортното излъчване. Резултатът е автомобил, който е модерен и дързък, но същевременно достатъчно стилен и европейски.

Интериорът също демонстрира футуризъм и ергономия. Цифровите уреди са съчетани с аналогови такива, а централната конзола е по-скоро семпла, като боравенето с нея е интуитивно. Материалите са с високо качество, а добрата изолацията от външни шумове прави моментално впечатление.
Първият европейски модел на Honda
Гамата от двигатели има само двама представители - един бензинов и един дизелов. Първият е добре познатия 1.8 i-VTEC, а вторият - новоразработения 1.6-литров дизелов i-DTEC мотор от серията Earth Dreams Technology.

Бензиновото предложение не изненадва с отлична динамика, нито с невиждан разход на гориво. Все пак във високите обороти двигателят показва своя спортен нрав, като при това звучи доста добре. А при спокойно каране е способен и на повече от приемливо потребление.

Звездата в гамата определено е новият дизел. Той има обем от 1.6 литра, като е най-лекият в своята категория. Агрегатът е първия от серията Earth Dreams Technology и е част от масовата тенденция за създаване на двигатели с намален работен обем.

Той генерира мощност от 120 к.с. при 4000 об/мин. и максимален въртящ момент от 300 Нм, които са налични от 2000 об/мин. Ускорението 0-100 км/час отнема 10.1 сек., а максималната скорост достига 195 км/час.
Първият европейски модел на Honda
Подобни динамични показатели могат спокойно да бъдат преписани на 2.0-литров дизелов мотор, но при по-висок разход на гориво. Новият двигател е осезаемо по-икономичен от стария 2.2-литров дизел на Honda, като изразходва средно по 3.9 л/100 км. Разходът в града е 4.3 л/100 км., а този извън него - 3.7 л/100 км., сочат официалните данни.

Нашият тест, който протече по подбалканския път, показа разход от около 4.9 л/100 км, но ако шофьорът пожелае, може да го редуцира и до под 4 л/100 км.

Хубавото на малките дизели е, че могат да бъдат много икономични, но в същото време са способни да ви накарат да се усмихнете. Дизеловият Civic Tourer ускорява повече от добре както от място, така и при доускорение. Инженерите са успели почти напълно да избегнат турбо дупката, минимизирайки обичайния кратък тласък, който е характерен за малките дизели. При този агрегат ускорението е плавно и постоянно, а въртящият момент е наличен в широк диапазон от обороти.

За положителната тръпка зад волана роля изиграва и ръчната трансмисия с шест предавки, която се отличава с къс и директен ход. Наличен е и автоматик с пет степени, но той се предлага само за бензиновата версия.
Първият европейски модел на Honda
Въпреки че Civic Tourer е базиран на познатия хечбек, разлики в пътното поведение на двата автомобила не липсват. Комбито има предни амортисьори с различни настройки, а задното му окачване е по-стегнато. Освен това само за Civic Tourer се предлагат адаптивни задни амортисьори, които имат три режима на работа. Благодарение на промените, комбито демонстрира по-уверено и рафинирано поведение на пътя в сравнение с хечбека.

Основна разлика спрямо хечбека е и багажното пространство. При Civic Tourer то предлага рекордните за класа 624 литра обем, като са налични още 117 литра под кората на багажника. При сгъването на облегалките се освобождават общо 1668 литра обем. Освен това задните седалки могат да бъдат изцяло сгънати, за да бъдат натоварени по-високи предмети в салона. Прагът на отделението за багаж също е сред най-ниските, които могат да бъдат намери на пазара.
Първият европейски модел на Honda
Моделът се предлага с четири нива на оборудване - Comfort, Executive, Sport и Lifestyle. Налични са и опционални пакети, които придават на модела допълнителна индивидуалност. Пакетът Sport, например, включва добавки по броните и праговете, а Convenience е предназначен за онези, които излизат по-често извън пътя. Предлагат се още пакети Cargo, Aero и Design. В оборудването пък присъстват адаптивен автопилот, камера за движение на заден ход, система за следене на мъртвата точка на страничните огледала, система за следене лентата на движение и др.
Първият европейски модел на Honda
Новият Civic Tourer, също като хечбека Civic, се произвежда в завода на марката в Суиндън, Великобритания. Цените в България стартират от 39 960 лева с ДДС за бензиновата версия и от 44 760 лева с ДДС за дизела.

Снимки: Automedia.bg / Honda

0 от 500
  • #56
    9 rate up comment 9 rate down comment
    До inniskilling ( преди 9 години )
    И освен мотора, който наистина е добър за кубатурата си, ТЕХНИКАТА на тази кола не е нищо специално, колкото и да ми е тъжно да го кажа, в този клас ГОЛФ има по добри: трансмисия, спирачки, окачване, комфорт, динамика, цена, пътно поведение, опции за надграждане, и остатъчна стойност.
  • #55
    9 rate up comment 3 rate down comment
    До inniskilling ( преди 9 години )
    Какво карам няма значение, японско е и не се оплаквам от него, ДА спрямо Сивик е да кажем Японски Ролс, въпросът е съвсем друг, и той е, че на цена почти 50.000 лв колата е НЕ К-О-Н-***-Н-Т-Н-А! Няма какво да говорим, просто гледайте колко броя ще продадат за година :)
  • #54
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ускорението 0-100 км/час отнема 10.1 сек., а максималната скорост достига 195 км/час.Подобни динамични показатели могат спокойно да бъдат преписани на 2.0-литров дизелов мотор, но при по-висок разход на гориво. ХАХАХАХ тия нормални ли са бе ! 2.0 дизела на БМВ изстрелва много по тежката 3та серия за 7.0sec!
  • #53
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Немските дараци са дялани с теслата и много далеч от съвършенството,това ще ти го каже всеки който има нормални реакции.Немските *** са недовършени елементарни недоразумения за хора без претенции.Като седнеш да го караш този толуп нямаш усещане че е продължение на тялото ти.Наблъскани са с всякакви системи само и само да не се обърне на първия завой.Все едно че си седнал на масата в кухнята и се движиш по пътя.
  • #52
    11 rate up comment 7 rate down comment
    inniskilling ( преди 9 години )
    Сладур, смених с нея Голф 6, от който бях повече от доволен. Не съм в твоя тъпашки регистър D vs JPN. Обичам ръчните скоростни кутии, не че им има нещо лошо на автоматичните double-clutch. Ти си с ролс, а преди това си имал бентли, или бъркам?
  • #51
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Знаеш ли че в Япония като спре Европейски дарак на светофара водачите на всички други автомобили се обръщат да видят какъв е този *** на който мотора е толкова шумен.Откъде да знаеш,ти си *** чалгар.
  • #50
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Какво имали другите фирми?Ще ти го кажа *** заобиколно имат моя дървения.Минали сме през всички фирми още когато си бил на баща си в кайсиите.Фирмите са 3-4 на този свят на всички пише MADE IN JAPAN.Запомни го добре *** чалгарино.Признато е официално в целия свят,така че твоето селско мнение няма никакво значение.
  • #49
    10 rate up comment 12 rate down comment
    до inniskilling ( преди 9 години )
    Перфектно "ЕТАЖИРАНА" хахах, ами ръгай там в 21 век да ръчкаш скорости при все, че другите фирми имат с по два съединителя хипер бързи трансмисии с поне 7 предавки, явно ти не си карал друго освен тая евтина пласмасарка
  • #48
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Имах два служебни Пасата (от магазина)с триста зора ги набутах на хората.Ей приятелю там найстина маслото се доливаше с кофите.Едната седмица единия в сервиза докато го взема другия влиза.Питам ги в магазина защо така с маслото?Отговора беше,че всички били така да не се притеснявам.На 90 000км ги набутанх на някакви тигри.Повече немски *** да не чувам никога.
  • #47
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Извънземната техника на гиганта Хонда ще е недостижима за немските допотопни селандури и след 1000 години.Германчетата са в ерата на фараоните сравнени с Хонда.Това не е автомобил за *** и чалгари,да подчертая.Това е за хора с висок интелект.