IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината

Агрегатът на Ford печели за трети пореден път отличието

Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината

Ford спечели за трета поредна година наградата „Двигател на годината“, като отново победителят е 1.0-литровия мотор EcoBoost на компанията.
Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината
Президентът на Ford Алън Мълали целува двигателя по време на премиерата му. Снимка: Ford

Подобно постижение се случва за първи път в историята на конкурса. Моторът с обем 999 куб. см се поставя на голяма част от моделите на компанията, в това число Fiesta, Focus, както и на следващата генерация на Mondeo.

Интересното е, че тази година в нито една от категориите на конкурса не е спечелил дизелов или хибриден агрегат. Журито, определящо победителите, се състои от автомобилни журналисти от 34 страни по света, които оценяват номинираните агрегати на база управляемост, представяне, икономичност, рафинираност и успешно внедряване на нови технологии.

Победителите по категории

"Световен двигател на годината”
Ford EcoBoost 1.0

"Нов двигател на годината"
Mercedes-Benz AMG 2.0 литра с турбо

"Зелен двигател на годината“ – електрически, Tesla Model S

"Спортен двигател на годината"
Ferrari 4.5 литра V8

До 1 литър – 3-цилиндров Ford EcoBoost с турбо

От 1.0 до 1.4 литра – 4-цилиндров Volkswagen 1.4 TSI с турбо

От 1.4 до 1.8 литра – 4-цилиндров, BMW, Peugeot и Ciitroen 1.6 литро с турбо

От 1.8 до 2.0 литра – 4-цилиндров, Mercedes-Benz AMG 2.0 литра с турбо

От 2.0 до 2.5 литра – 5-цилиндров, Audi 2.5 литра с турбо

От 2.5 до 3.0 литра – 6-цилиндров, BMW 3.0 литра с турбо

От 3.0 до 4.0 литра – 8-цилиндров, McLaren 3.8 литра туин-турбо V8

Над 4.0 литра – 8-цилиндров, Ferrari 4.5 литра V8

Победителите от миналата година вижте ТУК
 

Тагове: ecoboost
0 от 500
  • #13
    7 rate up comment 5 rate down comment
    muhaha ( преди 9 години )
    Европейците съвсем не правят най-добрите двигатели. Браво на Форд, трета поредна година печелят. Другите трябва още да захлебят.
  • #12
    14 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    За това ли японските двигатели са най-надеждните, балансирани и икономични, защото ги няма в журналистическите класации!?Абе това вурстовете сте много глупави деца. Хубаво е да си фен на някоя марка, но това не бива да ти замъглява съзнанието и да ти отнема възможността да мислиш и да гледаш какво правят другите. Инженерите и специалистите са си казали тежката дума, кои са най-добрите двигатели. Журналистите могат да вземат премии и да гласуват за тези, които са им платили.
  • #11
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Като гледаме наградите, Виждаме им пистата на Японците дълбоко зад Европейците и Американците при двигателите. Може би за Това Тойота купува двигатели от БМВ. Като знае, че са некадърни да си направят добър двигател ще купуват от Европейците. Нисан и те здраво дърпат от Рено.
  • #10
    13 rate up comment 9 rate down comment
    123 ( преди 9 години )
    Нагледал съм се през годините на мотори и коли, които стават такива на годината, а после са пълни разочарования. Е то няма как да е, като всичко се определя от журналисти. Какво разбира един журналист от ДВГ питам аз? Нищо! Гледа умно и цъка с уста, а спонсорите доволно потриват ръце...По-нагласен и действащ по-скоро, като реклама конглокси от автомобил и двигател на годината няма. Трябва човек да е много глупав и заблуден, ако тръгне да си купува автомобил, гледайки тези реклами, т.е.конглокси
  • #9
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 9 години )
    Аткинсоновите мотори в хибридите на Тойота смазват всички тия наградени допотопници по специфична ефективност.Ако класацията беше писана от инженери, нещата щяха да са различни.
  • #8
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Да не е променен регламента?Преди можеха да стават само нови мотори двигател на годината, а EcoBoost 1.0 е всичко друго, но не и нов. Освен това за 3-ти път става двигател на годината. Звно правилата са пренаписани в полза на някой компании. Нямам друго обяснение.
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    VAYK ( преди 9 години )
    Браво на Форд!
  • #6
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Ако и там медиите са "пеевцки" - нормално да има такива класации. А всъщност чии са медиите и кой плаща музиката?
  • #5
    5 rate up comment 7 rate down comment
    ххх ( преди 9 години )
    защо си мисля, че двигателя на форд е за втора година двигател на годината а на за трети път, както пиши в статията
  • #4
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    1. Победетеля носи звучните три деветки,2. Останалите с турбо - мнооого хляб за сервизите;3. вие си изберете, първите две са ви достатъчни!