IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината

Агрегатът на Ford печели за трети пореден път отличието

Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината

Ford спечели за трета поредна година наградата „Двигател на годината“, като отново победителят е 1.0-литровия мотор EcoBoost на компанията.
Еднолитровият EcoBoost отново е двигател на годината
Президентът на Ford Алън Мълали целува двигателя по време на премиерата му. Снимка: Ford

Подобно постижение се случва за първи път в историята на конкурса. Моторът с обем 999 куб. см се поставя на голяма част от моделите на компанията, в това число Fiesta, Focus, както и на следващата генерация на Mondeo.

Интересното е, че тази година в нито една от категориите на конкурса не е спечелил дизелов или хибриден агрегат. Журито, определящо победителите, се състои от автомобилни журналисти от 34 страни по света, които оценяват номинираните агрегати на база управляемост, представяне, икономичност, рафинираност и успешно внедряване на нови технологии.

Победителите по категории

"Световен двигател на годината”
Ford EcoBoost 1.0

"Нов двигател на годината"
Mercedes-Benz AMG 2.0 литра с турбо

"Зелен двигател на годината“ – електрически, Tesla Model S

"Спортен двигател на годината"
Ferrari 4.5 литра V8

До 1 литър – 3-цилиндров Ford EcoBoost с турбо

От 1.0 до 1.4 литра – 4-цилиндров Volkswagen 1.4 TSI с турбо

От 1.4 до 1.8 литра – 4-цилиндров, BMW, Peugeot и Ciitroen 1.6 литро с турбо

От 1.8 до 2.0 литра – 4-цилиндров, Mercedes-Benz AMG 2.0 литра с турбо

От 2.0 до 2.5 литра – 5-цилиндров, Audi 2.5 литра с турбо

От 2.5 до 3.0 литра – 6-цилиндров, BMW 3.0 литра с турбо

От 3.0 до 4.0 литра – 8-цилиндров, McLaren 3.8 литра туин-турбо V8

Над 4.0 литра – 8-цилиндров, Ferrari 4.5 литра V8

Победителите от миналата година вижте ТУК
 

Тагове: ecoboost
0 от 500
  • #33
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Бъчваря ( преди 9 години )
    Първо, извинявам се за закъснението :) Прочетох внимателно всички мнения тук и ми направи впечатление, как всички влачат чергата към себе си. Да оставим спора Япони-Европа, а да погледнем спора Европа Европа. Визирам една скорошна статия в АБ, където трицилиндровото бензиново MINI бе изкарано извънземно, а дизеловото наравно с еднолитровия Фокус. Всъщност, това бе тройката, пардон двойката. Лошо няма, стига да имахме припокриване и в тая класация за Двигател на годината. И да, в статията явно се има предвид, че никой не е вземал три пъти подред титлата :Двигател на годината. Някой прави ли разлика между Двигател на годината и Най-добър двигател в категорията си ? Ако не прави, сега да направи. Сега малко за разхода на гориво. Ако се погледнат данните на всички конглокенти ще се види, че много от тях дори дават по-ниски данни за разхода от EcoBoost, но пък в реалността в 90% от тестовете еднолитровият мотор е най-икономичен или в най-лошия случай равен с някой конглокент, който му отстъпва по мощност, ускорение и доускорение. Типичен пример е последното сравнение в АМС между Поло, Фиеста и още три автомобила в тая категория. Еднолитровата Фиеста не само е най-икономична, но и най-бързо ускоряваща и доускоряваща. Единствено 1.2 TSI на Поло е наравно при доускорението. И тук нямаше да има нищо странно, ако не бе странен факта, че най-мощният мотор в теста тоя на Форд, е и най-икономичен, при това и най-добре ускоряващ. Излязоха и други тестове последните няколко седмици, при които EcoBoost 1.0 бе най-икономичен, най-пъргав и най-предпочитан, независимо от тествания модел Фиеста, B-Max, EcoSport или Focus. Напоследък обаче аз забелязвам друго в немската преса. Всячески се правят опити Форд да бъде поставен на трето място, а Фолксваген и Опел на първите две места. Причината е, че последните две фирми отбелязаха спад в продажбите в Германия през миналата година, докато Форд увеличи пазарния си дял там и продължава да го увеличава. Не се меся в спора Япония-Европа, защото за мен спора е Европа-Европа. Всичко останало е някъде встрани или в далечното бъдеще, включително японците с техните хибриди, които в близките години въпреки прогнозите, няма да увеличат дела си в прадажбите. Самият факт, че японски фирми започнаха сътрудничества с европейски при двигателостроенето, говори сам за себе си. ДВГ още дълго ще е номер едно. Поне в следващите 5-10 години не виждам, как ще бъде изместен от електромотори или хибриди.
  • #32
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    jey leno,за твое сведение в София има таксита Приус.Качи се и виж колко им е разхода,а не да говориш наизуст!Разхода им е твърдо под 5,а моя разход е под 4/100.Така,че хайде да не ми ги приказваш врели-некипели,защото може да се видят нещата,точно как са!
  • #31
    6 rate up comment 2 rate down comment
    jey leno ( преди 9 години )
    Хибриден двигател ,дрън дрън ,ако човек има 50х.лв.няма да си купи Приус например ,ще си вземе нещо по -расово,ти с тоя Приус прехвален ,дето в София трудно ще падне под 5.5 л\100 ,кога ще му избиеш парите ,които си дал.В крайна сметка ако искаш икономична кола -взимаш Лупо 3.0л или Уп 3\100 дизел ,коя кола е по икономична от тази ,че не мога да се сетя?
  • #30
    5 rate up comment 6 rate down comment
    AZ ( преди 9 години )
    Напротив карал съм кола със стар-стоп май ти не си . Лекции може да изнасяш на някой велосипедист . Залъгване и реклама е хибридната технология , на която съм гледал тестове и смисълът е почти 0 .
  • #29
    5 rate up comment 1 rate down comment
    до: AZ ( преди 9 години )
    Личи си че не си карал кола със стар-стоп система иначе нямаше да напишеш подобна глупост!От тази система реално има полза при чакане на светофари,а не при задръствания спри-тръгни.Така,че мой човек е време ти да излезеш от миналия век,а не да казваш на другите кой век сме!А пък хибридите да те светна нямат такава система.Там,като си махнеш крака от газта ДВГ спира и ел.двигателя започва да изпълнява функцията на генератор и да ти зарежда батерията.Няма нужда да ми благодариш за лекцията!
  • #28
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Хенри - Бай Форд,а като каза за вибрации и безшумност да кажеш нещо за хибридите.Дали е по-безшумен от тях,а?И по-икономичен не е,и по-мощен не е,и по-бърз,и по-надежден т.н.Пак питам кое точно му е уникалното и кое точно е по-доброто от конглокентите?Някой ако знае да каже,иначе оставам с впечатление,че от Форд яко си плащат за реклама.Особено когато се разбра,че EcoBoost е нищо друго освен залъгване и реклама.
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    AZ ( преди 9 години )
    21 век сме ве бай анонимен , колите имат старт-стоп системи , така че няма значение толкова какво е задръстването.
  • #26
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Къде в София бе Хенри - Бай Форд?По околомръсното ли си го направил този разход?Я влез в града,мини през центъра,направи го веднъж в час пик и ела да си говорим пак!В случайте които ти казах под 8-9 няма как да паднеш,а ако си с климатик 10 ти е в кърпа вързано.Викаш харчел колкото дизелите.Кои дизели?Повечето имат по-нисък разход и са по-мощни с по-голям въртящ момент от този миксер.Дори бензиновите атмосферки с подобни характеристики са с малко по-висок разход.Кое му е уникалното на този мотор
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    AZ ( преди 9 години )
    Имат "тотален" превес в реализацията на пазара на ниско бюджетни седани.
  • #24
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Японеца ( преди 9 години )
    Всичко е лобита и игри на еврейчетата.Японците са друг свят недостъпен за техните правила и за да увеличат продажбите си в Америка не ги включват в класацията, защото Тойота и Хонда там имат тотален превес в раеализацията на пазара.