IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В задния двор на автосалона в Пекин

Ето някои от най-абсурдните експонати на изложението

В задния двор на автосалона в Пекин

Автосалонът в Пекин е странно мероприятие - там може да се видят най-новите модели на най-големите производители, както и странни машини на местни компании. С помощта на изданието Motor ви предлагаме най-абсурдните возила на китайското изложение.

CH-Auto Event

Това, че китайските автомобилни производители копират чуждия дизайн, отдавна не е новина. В Пекин домакините доказаха, че това се отнася не само за кросовъри и хечбеци, но и за електрически суперколи. Една от тях се нарича Event и е направена от компанията CH-Auto. В предната част тя има чертите на Audi R8, профилът е на Bugatti Veyron, а задницата напомня на концепта Infiniti Essence.
В задния двор на автосалона в Пекин
Event се задвижва от електромотор, чиято мощност е 408 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Електродвигателят се задвижва от комплект литиево-йонни батерии с капацитет  42.1 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 5 секунди, а максималната скорост е 200 км/ч. С едно зареждане електромобилът изминава около 200 км.

Има обаче малко разминаване - тези данни бяха съобщени на автосалона, докато на официалния сайт на CH-Auto се появиха доста по-различни числа - мощност от 270 к.с., ускорение от 0 до 100 км/ч за 8 секунди и пробег с едно зареждане - 180 км, което е доста разочароващо за суперкола, пък била тя и електрическа. Все още не е ясна и цената на машината.

G. Patton

На щанда на компанията G. Patton (тя е кръстена на американския военачалник от Втората световна война Джордж Патън) в Пекин правят впечатление 3 брутални всъдехода, на чийто външен вид биха завидели дори собственици на машини Dartz.
В задния двор на автосалона в Пекин
Информация за тях обаче липсва. Знае се, че те се произвеждат от американския дилър Allegheny Ford Isuzu Truck Sales, базиран в Пенсилвания. Имената на моделите са тайна, а всички надписи около тях са на китайски. Все пак се предполага, че най-големият е построен на базата на Ford F-Series, което се вижда и от предните фарове.

Leopard C3

Гледайки към Leopard C3 човек се сеща за Mitsubishi Pajero Pinin. И не заради това, че китайците отново са откраднали чужд дизайн, а защото тази машина изглежда доста подходяща за придвижване по неравни терени. Тя има задвижване на четирите колела и достатъчно силен мотор - 2.0 литра и 121 к.с. От съвременните модели подобна идеология запазва само Suzuki Jimny.
В задния двор на автосалона в Пекин
C3 обаче не е толкова компактен, колкото изглежда. Той е с половин метър по-дълъг от Jimny, а разликата в междуосието е 200 мм. Въпреки това пространството на задните седалки и в багажника не е кой знае колко по-голямо.

BAIC (Beijing Auto) BJ100

Вместо да се занимават с подобряване на качеството, дизайна и технологиите на своите автомобили, китайците залагат на огромно количество концептуални модели. Един от тях е BAIC BJ100, който донякъде прилича на купе версия на Jeep Grand Cherokee. Все пак няма как да се отрече, че полученият продукт е доста оригинален.
В задния двор на автосалона в Пекин
BJ100 изглежда впечатляващо със своите 21-цолови джанти, отварящите се срещуположно врати, задните светлини с 3D ефект и четирите червени теглича - по два отпред и отзад. През 2017 г. прототипът на BAIC трябва да се появи в серийно производство, като производителите са си поставили доста амбициозна цел - машината да заеме мястото на Hummer.

BAIC (Beijing Auto) BJ80


Още един прототип на щанда на BAIC, който съвсем скоро ще излезе в серийно производство - BJ80. Това най-вероятно е най-безпардонното копие на Mercedes-Benz G-Class в историята. И ако сравнението на концепта BJ100 с марката Jeep е доста условно, то при BJ80 аналогията с "кубчето" е задължителна.
В задния двор на автосалона в Пекин
Дължината на всъдехода е 4780 мм, височината - 1850 мм, а широчината - 1975 мм. Това означава, че BJ80 е със 118 мм по-дълъг, с 90 мм по-широк и с 24 мм по-висок от G-Class. Под капака на модела е поставен 4.0-литров V8 мотор, чиито характеристики засега са тайна. Скоростната кутия е автоматична, но точно каква - също не са казва.

BAIC X5

В Европа компактните ванове отдавна престанаха да бъдат скучни и безинтересни машини, но в Китай явно все още си мислят, че подобни автомобили се купуват само от многодетни бащи, отчаяни от живота. Един от примерите за това е BAIC X5, който както и Leopard C3 се превръща в машина на времето и ни връща с 15-20 години назад.
В задния двор на автосалона в Пекин
Салонът на X5 е доста тесен, но това е нормално за тази част на света. На задните седалки трудно могат да се настанят хора с ръст над 175 см., а качеството на изработка е типично китайско, както и евтините материали в интериора.

Hongqi H7

Hongqi е създадена, за да прави автомобили за елита в Китай. Принадлежащата на концерна FAW марка, чието име се превежда като "Червена звезда", се занимава с това още от 1950 г. Сега вече предлага и "граждански" модели, сред които е седанът H7.
В задния двор на автосалона в Пекин
Китайците наричат модела "премиум", навярно защото е по-дълъг от BMW 7-Series, но като цяло екстериорът му не впечатлява. Интериорът обаче е друга работа - сериозното количество полирани елементи от дърво и червените стелки го правят доста изискан. Като цяло H7 е един от най-впечатляващите автомобили на автосалона в Пекин.

JAC A6


Преди време имаше кросовър JAC Rein, който до голяма степен бе прекопиран от цели 3 автомобила - задна част на Lexus RX, предна - на Hyundai Tucson и фарове на Toyota LC Prado. В Пекин JAC показа, че може да копира автомобили не само на части, но и изцяло. Не само от външния вид, но и от името може да се досетим коя е поредната жертва на китайското автомобилостроене - Audi A6.
В задния двор на автосалона в Пекин
Вярно е, че има и разлика в детайлите - емблемите на машината са на китайски език, променена е предната броня и са се появили странни светодиоди в предните и задните фарове. Двигателят също не е изглежда типичен за Audi A6 - 1.5-литров с мощност 174 к.с., макар че не се знае докъде ще стигнат европейците със следване на модата на даунсайзинга.

Zotye E20

Този малък градски електромобил също изглежда доста познат. Неговите автори са се опитали да създадат умалена на дължина и увеличена на широчина версия на предишното поколение на Toyota Aygo. Странното е, че височината на този автомобил действително превишава неговата широчина.
В задния двор на автосалона в Пекин
Двуместният Е20 се задвижва от електромотор с мощност 12 к.с. С едно зареждане на батериите машината може да измине, по различни данни, от 120 до 266 км. Максималната й скорост е 80 км/ч. Продажбите на Е20 в Китай вече стартираха, като те са съсредоточени само в големите градове.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    BJ 100- разцепва Jeep имаха такъв концепт от преди 10 години.Или май беше ровър?Тия китайци кога ще измислят нещо хубаво свое?
  • #5
    12 rate up comment 1 rate down comment
    nikito_blend ( преди 9 години )
    Копието на Ауди А6 кърти, особено с 1.5 двигател. :D
  • #4
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Манго ( преди 9 години )
    Статията е язвителна и тенденциозна.Всчики коли приличат една на друга - имат 4 колела и т.н., като изключим G class подобието, останалите всъщност са доста оригинални.Не съм съгласен, че изглеждат старомодно, поне гледайки снимките.За качество на изработка нищо не мога да кажа - вероятно са пълен ***, но от година на година стават все по-добре, а наложените марки, с които сме свикнали - все по-зле, така че интересно бъдеще ни чака.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Бъгчо ( преди 9 години )
    Забелязахте ли, че на номера на Hongqi H7 пише PHEV - също като при новия Mitsubishi Outlander PHEV. Явно бай китаец е направил и плъг-ин хибрид.
  • #2
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Митко ( преди 9 години )
    Китайчета-сладурчета!!! Хахахахахахахахаха!
  • #1
    10 rate up comment 6 rate down comment
    китаец ( преди 9 години )
    Това е абсолютна истина,китайците са тотални крадци и са първи в промишления и икономически шпионаж.Само дето от колите им не става и *** за зеле.