Компанията Audi показа на автосалона в Пекин всъдеходна версия на третото поколение на модела си ТТ. Прототипът разчита на хибридния агрегат, представен по-рано на концептуалния кросовър Аllroad shooting brake, чиято премиера се състоя на автосалона в Детройт през януари.
Серийната версия на автомобила ще трябва да се конкурира с модели като Porsche Macan, Range Rover Evoque и BMW X4. В силовия агрегат на Audi TT offroad concept е включен 2.0-литров турбо-мотор с 4 цилиндъра и мощност 292 к.с., както и два електромотора. Първият доставя 50 к.с. и е интегриран в скоростната кутия. Вторият развива 115 к.с. и задвижва задната ос. Батериите са литиево-йонни с капацитет 12 кВтч.
Общата мощност на агрегата е 408 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Трансмисията е 6-степенна e-S Tronic с два съединителя, а разпределението на масите между двете оси е 54:46 в полза на предната.
Прототипът ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.2 секунди, а максималната му скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч. С едно зареждане на батериите машината може да измине около 50 км само на електрическа енергия при максимална скорост от 130 км/ч. При хибриден режим пробегът на всъдехода е 880 км, а разходът на гориво – около 1.9 л/100 км.
Кросовърът има 3 режима, управляващи електрониката. При EV се използва предимно електромотора на задната ос. При превключване на хибриден режим се активизира двигателя с вътрешно горене и електромотора на предната ос. При превключване на Sport всички агрегати работят на пълна мощност.
Моделът е получил още 21-цолови алуминиеви джанти с гуми 255/40, както и матрични главни светлини. Вместо аналогов панел в интериора е поставен 12.3-инчов TFT-дисплей. Кросовърът разполага и с аудиосистема Bang&Olufsen, а в салона му са използвани материали като кожа Nappa и алкантара.
Снимки: Audi