IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.

Японската компания води сред масовите производители, а BMW е лидер в премиум сегмента

Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.

Toyota и BMW са най-печелившите автомобилни компании за 2013 г, сочат данните на аналитиците от Сenter Automotive Research (CAR). Двата производителя оглавяват своите сегменти, генерирайки най-големи печалби от всеки реализиран на пазара автомобил.
Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.
Снимка: Ройтерс

През 2013 г. Toyota е продала почти 10 млн. возила и е най-печелившият производител на масови коли. Печалбата на компанията от всеки реализиран на пазара автомобил е средно 1558 евро.

За увеличаване на общите продажби на Toyota с 2% са помогнали отслабването на йената и оздравяването на японския пазар като цяло. Компанията е №1 в света въпреки масовите изтегляния от пазара на нейни автомобили, посочва шефът на Center Automotive Research Фердинанд Дуденхьофер.

На второ място по доходи сред масовите производители е Chrysler. Печалбата на концерна от всеки реализиран автомобил на пазара през 2013 г. е 1281 евро. През 2012 г. този показател е бил по-висок – 1400 евро, като спадът се обяснява от икономическите експерти с укрепването на европейската валута.

На трето място е Hyundai, чиято печалба от всеки продаден автомобил възлиза на 962 евро. Следват Ford с 820 евро, Kia - 802 евро, Nissan - 736 евро, Honda - 634 евро. Въпреки рекордните си продажби за 2013 г. Volkswagen е едва на 9-а позиция с 616 евро печалба от автомобил. В първата десетка попада и Skoda с печалба от 567 евро.

Големите аутсайдери в тази класация са европейските подразделения - Fiat (загуба от 224 евро на автомобил),  Renault (- 283 евро), Seat (- 331 евро), Peugeot-Citroen (- 370 евро), GM Europe (- 607 евро) и Ford Europe (- 891 евро).

При премиум производителите нещата стоят съвсем различно, най-малкото защото автомобилите от този сегмент струват доста по-скъпо. А и защото обемът на продажбите е много по-малък. Лидер тук е компанията BMW, която задно с марката MINI е реализирала средно по 3390 евро от всяка продажба. На второ място е Audi с 3188 евро, а на трето Mercedes с 2558 евро.

При компаниите, произвеждащи бутикови возила, печалбата е доста по-сериозна. Porsche, например, прибира средно по 16 639 евро от автомобил, а Ferrari и Maserati, чиито машини имат средна цена от около 170 639 евро, печелят по 23 967 евро от всяка продажба.

Данните от предходната година вижте ТУК

0 от 500
  • #9
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ако помните по време на кризата, баба Меркел им беше отпуснала 5 млрд. евро безвъзмездна помощ и същите тези црвули с цялата си наглост на следващата година обявиха,че са излезли от кризата и са с 5 млрд. евро на печалба.В същото време ги изловиха шефовете на компанията да харчат стотици млн. за частни партита с елитни *** в други държави.Няма по-големи измамници просто,няма.Всичките им далавери,подкупи и измами се плащат от нещастните им фенове,които си купуват техните ***.
  • #8
    7 rate up comment 16 rate down comment
    до чичето ( преди 10 години )
    ко се пениш бе, да не си акционер. марш навън да хвърляш асфалт по пътищата....
  • #7
    17 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Излиза, че печалбата на Тойота е 15 580 000 000 евро. Не е зле и това е само от колите, които произвежда. А от другите неща, високите технологии, роботи, космонавтика, шевни машини и т.н. А за патентите за които им се плаща и новите разработки?В крайна сметка резултата е следния:за 2013 г Тойота има печалба от 1.320 трилиона йени което е равно на около 100 млрд евро за 2013.Тойота е компания гигант,а ВАГ е джудже във всяко отношение и най-вече технологично.
  • #6
    9 rate up comment 15 rate down comment
    кен еф ( преди 10 години )
    Как така марката със емблема на сплескан *** продава толкова много коли след като на всички им предстои сервизна акция. Подозирам простоДошо в цялата схема.
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Тойота ( преди 10 години )
    Опитайте да сметнете с калкулатор (не на ум) печалбата на Тойота - 10 000 000 автомобила по 1558 евро.
  • #4
    19 rate up comment 11 rate down comment
    до: май-мун_чо ( преди 10 години )
    това показва,кой крие най-много от печалбата си за черни каси с които да се плащат подкупи,купуват медии,журналисти и цели каласации,като в АДАК.Сега разбираш ли защо печалбата на ВАГ била уж малка.Не може да произвеждаш повечето части евтино в Китай,да слагаш най-евтините материали,колите ти да са доказано канцерогенни,да са напълнени с асфалт,да имат колано окачване и да нямаш огромна печалба.Колко пъти ги хващаха ВАГ с подкупи и злоупотреби и всичко се покриваше?Помниш ли или забрави?
  • #3
    25 rate up comment 13 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Тойота отново размазва автомобилната индустрия. Произвеждат най-качествения продукт, влагат в него най-напредналите технологии и го продават с най-голяма печалба.
  • #2
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    мун_чо, тая статистика показва кои скоро ще изхвърчи от тоя бизнес
  • #1
    8 rate up comment 19 rate down comment
    мун_чо ( преди 10 години )
    Тая статистика само ни показва кои производители ни продават колите си с яка надценка и кои под пазарната им стойност. Така че купувайте повече Сеати и Фордове :)