IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.

Японската компания води сред масовите производители, а BMW е лидер в премиум сегмента

Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.

Toyota и BMW са най-печелившите автомобилни компании за 2013 г, сочат данните на аналитиците от Сenter Automotive Research (CAR). Двата производителя оглавяват своите сегменти, генерирайки най-големи печалби от всеки реализиран на пазара автомобил.
Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.
Снимка: Ройтерс

През 2013 г. Toyota е продала почти 10 млн. возила и е най-печелившият производител на масови коли. Печалбата на компанията от всеки реализиран на пазара автомобил е средно 1558 евро.

За увеличаване на общите продажби на Toyota с 2% са помогнали отслабването на йената и оздравяването на японския пазар като цяло. Компанията е №1 в света въпреки масовите изтегляния от пазара на нейни автомобили, посочва шефът на Center Automotive Research Фердинанд Дуденхьофер.

На второ място по доходи сред масовите производители е Chrysler. Печалбата на концерна от всеки реализиран автомобил на пазара през 2013 г. е 1281 евро. През 2012 г. този показател е бил по-висок – 1400 евро, като спадът се обяснява от икономическите експерти с укрепването на европейската валута.

На трето място е Hyundai, чиято печалба от всеки продаден автомобил възлиза на 962 евро. Следват Ford с 820 евро, Kia - 802 евро, Nissan - 736 евро, Honda - 634 евро. Въпреки рекордните си продажби за 2013 г. Volkswagen е едва на 9-а позиция с 616 евро печалба от автомобил. В първата десетка попада и Skoda с печалба от 567 евро.

Големите аутсайдери в тази класация са европейските подразделения - Fiat (загуба от 224 евро на автомобил),  Renault (- 283 евро), Seat (- 331 евро), Peugeot-Citroen (- 370 евро), GM Europe (- 607 евро) и Ford Europe (- 891 евро).

При премиум производителите нещата стоят съвсем различно, най-малкото защото автомобилите от този сегмент струват доста по-скъпо. А и защото обемът на продажбите е много по-малък. Лидер тук е компанията BMW, която задно с марката MINI е реализирала средно по 3390 евро от всяка продажба. На второ място е Audi с 3188 евро, а на трето Mercedes с 2558 евро.

При компаниите, произвеждащи бутикови возила, печалбата е доста по-сериозна. Porsche, например, прибира средно по 16 639 евро от автомобил, а Ferrari и Maserati, чиито машини имат средна цена от около 170 639 евро, печелят по 23 967 евро от всяка продажба.

Данните от предходната година вижте ТУК

0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 10 rate down comment
    aguri ( преди 10 години )
    Аз продължавам да не ви разбирам вас, ***, които коментирате. Вие като влезете в магазина и си търсите сирене, интересувате ли се кой производител колко печели от всяка бучка или си купувате това сирене, което най-много ви харесва? Пълни *** сте и вие и класациите ви. То една кола, която да прилича на нещо няма Toyota, обаче по класациите са първи и вие веднага се нагъзихте.
  • #18
    8 rate up comment 3 rate down comment
    учуден ( преди 10 години )
    Забрави да спомена,че и цените са си вдигнали Volkswagen и то при изброените условия,което е нелогично.Всъщност,който търси логика да не е търси в този концерн!Там всичко е алогично,има само далавери,корупция,лъжи,пропаганда,измама и много,много прекарани клиенти,доверили се на тази марка.
  • #17
    9 rate up comment 4 rate down comment
    учуден ( преди 10 години )
    Според вурстовете,когато Порше прибира по 16 639 евро от продаден автомобил,всичко е ОК,а когато Тойота прибира по 1558 евро не е добре.Ей,това *** немски хралупи сте много забавни.Нямате равни просто.Само ще ви кажа,че преди 2 г.Volkswagen бяха лидери при печалбата от всеки техен продаден автомобил.Увеличават производството,увеличават производствените мощности в Китай за по-евтино,продават все повече,а печалбата им намалява в пъти.Как става номера,ако не е далавера питам аз.Пак лъжат!!!
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Те фв си взимат своето от продажба на прескъпи резервни части и малка гаранция.А, и да не забравя- от гениални инженерни решения.Знаете ли че бутона, който управлява лампите в купето, от 7-8г. ФВ групата не го монтират на колонката, а е вграден в бравата. Дефакто, ако искаш да ти светне в купето или да ти работи нормално алармата и централното, не сменяш бутонче от 10-20лв.,си купуваш брава за 300 и повече лв. Но така са "премиумите".
  • #15
    7 rate up comment 1 rate down comment
    doc ( преди 10 години )
    Estestveno,nyama da e samozapalila s-klasa
  • #14
    11 rate up comment 2 rate down comment
    doc ( преди 10 години )
    Toyota-the best brand in the world!Kolko puti da go pisha na zabludenite kalitkovci?
  • #13
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    В класацията много добре се вижда кой продава *** и кой качествена стока.
  • #12
    8 rate up comment 13 rate down comment
    КРвГзНДш ( преди 10 години )
    Този спор за японските и немските автомобили е безумен, и VW и тойота са еднакво скучни автомобили и не ми пука за тях.Просто хора като Дошо и подобни фенчета съсипват дискусията която би могла да се получи след всяка статия.Иначе евала на тоята имат добри продукти с хибридите са номер 1 и уникално управление на хората
  • #11
    19 rate up comment 6 rate down comment
    До: до чичето ( преди 10 години )
    Асфалта го хвърлят други и то не по пътищата, ами в колите си, сглобявани в Китай... сети се кои, нали? Твоите приятелчета лъжливи от ФауВе.
  • #10
    18 rate up comment 6 rate down comment
    до: КРвГзНДш ( преди 10 години )
    Хахаха,ти на forbes ли вярваш!А знаеш ли какво е forbes?Издателска и медийна компания е,а това говори ли ти нещо?Не нали!В такъв случай напълно те разбирам защо си фен на немското.Те вярват на АБ и другите платени медии,а не на специалистите.Жалка картинка сте това вурстовете.Докато има балъци - ще има и немско автомобилостроене.