IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.

Японската компания води сред масовите производители, а BMW е лидер в премиум сегмента

Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.

Toyota и BMW са най-печелившите автомобилни компании за 2013 г, сочат данните на аналитиците от Сenter Automotive Research (CAR). Двата производителя оглавяват своите сегменти, генерирайки най-големи печалби от всеки реализиран на пазара автомобил.
Toyota и BMW с най-големи печалби за 2013 г.
Снимка: Ройтерс

През 2013 г. Toyota е продала почти 10 млн. возила и е най-печелившият производител на масови коли. Печалбата на компанията от всеки реализиран на пазара автомобил е средно 1558 евро.

За увеличаване на общите продажби на Toyota с 2% са помогнали отслабването на йената и оздравяването на японския пазар като цяло. Компанията е №1 в света въпреки масовите изтегляния от пазара на нейни автомобили, посочва шефът на Center Automotive Research Фердинанд Дуденхьофер.

На второ място по доходи сред масовите производители е Chrysler. Печалбата на концерна от всеки реализиран автомобил на пазара през 2013 г. е 1281 евро. През 2012 г. този показател е бил по-висок – 1400 евро, като спадът се обяснява от икономическите експерти с укрепването на европейската валута.

На трето място е Hyundai, чиято печалба от всеки продаден автомобил възлиза на 962 евро. Следват Ford с 820 евро, Kia - 802 евро, Nissan - 736 евро, Honda - 634 евро. Въпреки рекордните си продажби за 2013 г. Volkswagen е едва на 9-а позиция с 616 евро печалба от автомобил. В първата десетка попада и Skoda с печалба от 567 евро.

Големите аутсайдери в тази класация са европейските подразделения - Fiat (загуба от 224 евро на автомобил),  Renault (- 283 евро), Seat (- 331 евро), Peugeot-Citroen (- 370 евро), GM Europe (- 607 евро) и Ford Europe (- 891 евро).

При премиум производителите нещата стоят съвсем различно, най-малкото защото автомобилите от този сегмент струват доста по-скъпо. А и защото обемът на продажбите е много по-малък. Лидер тук е компанията BMW, която задно с марката MINI е реализирала средно по 3390 евро от всяка продажба. На второ място е Audi с 3188 евро, а на трето Mercedes с 2558 евро.

При компаниите, произвеждащи бутикови возила, печалбата е доста по-сериозна. Porsche, например, прибира средно по 16 639 евро от автомобил, а Ferrari и Maserati, чиито машини имат средна цена от около 170 639 евро, печелят по 23 967 евро от всяка продажба.

Данните от предходната година вижте ТУК

0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    LFA Nurburgring paket e v prodajba i e po-byrz ot vsi4ki germanski premium marki. I razbira se po-skyp i prestijen. I to4no na pytia e po-byrz, pyti6tata sa sys zavoi,a samo na svetofarite se systezavat bednite golfadjii, tozi Lexus e klasa.
  • #28
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    Те хубаво смятат печалбата по продажбите, но като извадим парите от глобите, които бяха наложени на Тойота, милиардите изръсени в извънсъдебните споразумения с клиентите на Тойота, които я съдиха плюс милиардите разходи в сервизните акции, може да се окаже че печалбата на Тойота е извън топ 20.
  • #27
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 години )
    По-бърз ли? Че то ЛФА в драговете всичко го бие с изключение на Голф и Фокус. Гигантското комби ва Ауди наема повече от малкото двуместно купе на ЛФА. На писта със специалния пакет направен за Нюрбургринг, може да е дал добро време след 3000 опита, но на улицата няма пакети, няма 5000 опита, на светофара всичко с над 300к.с. изпреварва ЛФА, пък нега докато гледа пушилката на отдалечаващите се пред него автомобили, собственика на ЛФА да се топли с това, че някога, някъде професионален пилот, след хиляди опити, и със специален пакет направен за писта Нюрбургринг, успял да даде добро време на Нюрбургринг. Щеше да е смешно, ако не беше толкова тъжно.
  • #26
    6 rate up comment 5 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Kola za udovolstvie - Lexus LFA, po-byrz ot cialata germanska avtomobilna industria na Nurburgring Germania. Syshto taka struva 400 000$, po-skypa ot vsi4kite modeli na germanskite marki. Taka 4e elityt kara iaponski avtomobili, vinagi e bilo taka i e taka. Nemski avtomobili karat v Kitai i v dyrjavnite administracii. Princovete i kralete se voziat v Lexus i angliski aristokrati4ni marki, no ne v germanski shirpotrebi muhahahahahaha
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Eii dobre 4e be6e ti da kaje6 kak e v avto-industriata pe4albata,bedniak.
  • #24
    4 rate up comment 8 rate down comment
    doc ( преди 9 години )
    Доше, насрал си се като селянин на глокбан... Успокой се, пиленце, елита в целия свят кара немски коли и това никога няма да се промени. Както се развиват нещата може би японците наиста ще произвеждат всички части за коли просто защото са евтини и качествени. Но самия японец да ти измисли колата е голяма мъка. Удовоствие от шофиране - кръгла нула. И затова който има пари и приема пътуването с кола за удоволствие а не просто превозване с магаре няма да си купи кола проектирана от японец...
  • #23
    5 rate up comment 1 rate down comment
    баровеца ( преди 9 години )
    Това са глупости за да се плащат ниски данъци, или по-наглите които са на загуба да не плащат нищо. Истиата е че всеки масов производител печели по 2 хиляди евро от най-евтиния си модел и около 5 хиляди от най-скъпия. В премиум сегмента печалбата започва с 5 хиляди евро и стига до 15. А баровската класа на порше и фирари започва от 25 хиляди евро и с много глезотии стига до 40 хиляди. Така че си е направо супер да си автомобилен концерн в днешно време!
  • #22
    6 rate up comment 3 rate down comment
    до: aguri ( преди 9 години )
    Много глупаво сравнение със сирене.Много!Типично за фен на немските бараки.Интересно ми е само защо си избрал този ник,който е име на японец и тум във Ф1?Обясни защо!А истинското сирене се получава с истинско мляко - това са немските автомобили.Фалшивото сирене се прави с изкуствени суровини. Например китайско,канцерогенно сухо мляко - това са немските коли.Всеки си избира,какво да консумира.Аз не съм фен на ментетата и си купувам само японско.Който е фен на фалшивата стока си взема немско
  • #21
    8 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 9 години )
    Ni6to po-normalno ot tova Toyota da e na vyrha na avtomobilata ierarhia.
  • #20
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 9 години )
    Купуваме си сирене, за което знаем със сигурност, че е от краве или овче мляко на съответната цена(японските автомобили) а не такова за което знаем, че е от палмово масло и сухо мляко от Украина на цена като за истинско(германо-китайските ментета)