Преди няколко години Mercedes-Benz разчиташе на цели 9 платформи за своите модели, но сега компанията се готви да ги намали до 4. Целта е намаляване на разходите и времето за произвеждане на автомобилите, съобщава Autoevolution.
Снимка: Ройтерс
В момента германците усърдно работят върху 4 модулни платформи, които ще бъдат в основата на непрекъснато увеличаващата се гама автомобили. Първата от тях е MFA (Modular Front Architecture), която в момента използват A-Class, B-Class и CLA. Вероятно през 2017 г. на тази платформа ще бъде построен и бъдещият SLA Roadster, чиято разработка в момента се обсъжда.
Втората платформа - MRA (Modular Rear Architecture), дебютира с новата C-Class (W205), като демонстрира широкото използване на алуминий и съответното намаляване на теглото. Представителят на Daimler Томас Вебер съобщи, че предстои пускането на 10 различни модела на тази платформа, като те ще бъдат с различна широчина и междуосие.
Третата - MHA (Modular High Architecture), ще се използва за кросовърите на Mercedes-Benz, в това число и бъдещият MLC, който трябва да се появи през 2015 г. Както и ML и GL, които заедно с С-Class (W205) ще се произвеждат в завода в Алабама. Същата платформа ще се използва и за по-компактните кросовъри на марката.
Последната е MSA (Modular Sports Architecture), при която също се използва огромно количество алуминий и въглеродни нишки. На нея ще се изгражда следващото поколение SLK, както и SL Roadster.