IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

400 к.с. от 40-килограмов двигател

Новият DIG-T R агрегат на Nissan ще се използва в "Льо Ман"

400 к.с. от 40-килограмов двигател

Японската компания Nissan продължава да впечатлява със своите технологични достижения, най-новото от които е двигател с вътрешно горене, носещ означението DIG-T R. Той тежи едва 40 килограма, но ще задвижва състезателните машини за "Льо Ман" Nissan ZEOD RC Hybrid.
400 к.с. от 40-килограмов двигател
Трицилиндровият бензинов турбо-двигател има работен обем от 1.5 литра и може съвсем спокойно да бъде държан с невъоръжени ръце, тъй като теглото му е точно 40 килограма. Мощността, която доставя, обаче достига цели 400 к.с. А въртящият момент е равен на 380 Нм.

"Съотношението между маса и мощност е 10 к.с. на килограм, което е по-добро постижение от това при новите двигатели за Формула 1", сочи официалната информация от японската компания.

Двигателят, който развива 7500 об/мин. има и изключително компактни размери. Дължината му е едва 400 мм, височината - 500 мм, а широчината - 200 мм.

"Новият DIG-T R двигател отговаря на стандартите за ръчен багаж на повечето авиокомпании в света", шегуват се японците, като уточняват, че агрегатът е част от хибридна система за задвижване.

Болидът ZEOD RC Hybrid използва система, при която бензиновият двигател работи съвместно с електромотор, като предава въртящия момент към пътя, посредством 5-степенна скоростна кутия.

От Nissan не разкриват точните характеристики на хибридната система, като уточняват, че ZEOD RC Hybrid ще бъде първият болид в света, който може да измине пълна обиколка на пистата Сарт, задвижван само от електрическа енергия. Японската компания е първата, която ще използва двигател с три цилиндъра в голямо международно автомобилно състезание.

Натрупаният опит при разработката на новия двигател ще бъде използван и при серийните пътнически модели на Nissan.

Снимка: Nissan

Тагове: dig-t r
0 от 500
  • #54
    0 rate up comment 0 rate down comment
    хааа ( преди 11 години )
    Много дълъг виц си написал бате. И аз така си мислех, като четях списанията по тошово време. Докато не купих първият японски ЗВЯР. И си останах на японките - и баварци съм карал не един и два, но я няма тази прецизност. За мен са си трактори всички европейски и щатски таралясници :)
  • #53
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кой каквото иска да си приказва, обаче аз до момента в японска кола, която да ме впечатли с каквото и да било, не съм се качвал. Лош дизайн на екстериора, ужасен такъв на интериора, евтини пластмарии навсякъде, посредствено качество на изработката, като цяло, гадна гега да си подпреш предния капак, НЕ ВЪРВЯТ (изключваме тук GT-R и още няколко автомобила), но като цяло - НЕ ВЪРВЯТ! Но най-важното е, че като седнеш в тях оставаш с усещането за нисък клас кола. Съвсем отговорно го заявявам това дори за коли като Лекъс - IS (новия) и дори за LS (в сравнение с други коли в същия клас S class, A8, 7 series, Quatroporte). За Инфинити се отнася същото новото Q50 например, те оставя с класичко чувство за пестеливост и скучноватост на интериора, което е усещане несъвместимо с автомобилите в т.нар. премиум клас, където и те се тикат. Не бива да забравяме също така, че ако можеха действително да конглокират останалите европейски премиум марки, най-големият и платежоспособен пазар в света този на САЩ, щеше да го е отразил това. Но и до ден днешен, нито Лексъс, нито Инфинити имат шанс да се борят с немските премиум брандове в който и да е клас, нито Нисан GT-R някога ще попадне в позиция да конглокира Ферари или Мазерати, като и да ускорява от 0-100 малко по-добре. Винаги казвам на ентусиастите, които хвалят японските коли непрестанно седнете в Лексъс IS, после седнете в новата 3 серия, седнете в GS, после седнете в новата 5-та серия, седнете в новото Q50, после в новата С класа, във FX, после в новия Рейндж, в GT-R... а после във Ферари F12... И понеже, като изключим последното, аз съм правил вече това, Ви казвам, че и като ги подкарате, положението не се променя първите са впечатляващи във всяко отношение, а вторите силно изоставащи... пак във всяко отношение. То е като да сравняваш Samsung с iPhone на хартия изглежда като че ли южно корейската *** да е по-добрата машинка. Но това впечатление бързо се разсейва щом вземеш в ръката си iPhone. Всичко е въпрос на жизнен опит. Имаше време, в което нямах възможност да си купувам коли и затова четях за тях. Точно по това време и аз си мислех, че японските коли са най-хубави качествени, надеждни и вървящи. Но, после, когато вече можех не само да чета за тях разбрах, че 50 60 70, а в някои случаи много повече години история, е некомпенсируема преднина за европейските брандове, която японските никога няма да успеят да стопят. Защото докато се опитват да го направят, преднината расте 80 90 100 120 и т.н. Изобщо, надеждността и качествата на японските коли са като на комара оная работа всички сме чували за нея, ама никой не я е виждал!
  • #52
    6 rate up comment 1 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    1.0 EcoBoost на Ford тежи 97 кг., а 1.5 на Nissan 40 кг. Какво да коментираме повече! Който го може, може. Бих казал, че Ford имат много хляб да ядат за да се изравнят с големите, но няма да е съвсем точно. Те никога няма да ги настигнат. Ще си останат третокласна фирмичка, както са до сега. А VW ще подкупват автоизданията да им хвали посредствената продукция. Нищо ново под Слънцето.
  • #51
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Отговорът от Ауди: Ние като наследници на ДКВ, още преди 70 г. правихме *** на *** на гарата - така че ние сме най-големите гейзери на планетата!!!
  • #50
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Жермани TheConqueror ( преди 11 години )
    Абе, като си говорите тука за Лю Ман... защо забраниха ванкеловия двигател? Нали много некачествен, висок ражод, чуплив едно-що... и като спечели и промениха правилата. Спортсменско.
  • #49
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Karacho ( преди 11 години )
    Те Варбург откога имаха 3 цилиндров двигател ,та макар и двутактов и не чак толкова високотехнологичен,ама цяла источна германия си пърпореха с тях.
  • #48
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 11 години )
    germany:Тъкмо японските фирми са пионерите на 2 и 3-цилиндрови високотехнологични коли, например Дайхатцу:3 цинидъра, 4х4, турбо, климатик и други новости още от преди 15 години....
  • #47
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    как пък не се сетиха да правят трицилиндрови турбомотори преди 5 г тия японци гениални.и друго за тая година в ф1 борбата ще е за издръжливост.не е само въпрос да го има-важно е да работи дълго.иначе хонда щеше да е готова с тяхна система за 2 месеца.явно нисан мачка и хонда ,които пък им трябва повечко време от на мерцедес,рено и ферари.като казахме рено,сещате ли се откъде иде тоя мотор в нисан.от рено в ф1.та ква е заслугата на нисан...а да,снимката-слаб японец дига 40 кг.рекорд.
  • #46
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Germany ( преди 11 години )
    ...хем форд с реши проблемите ,хем за вас пари и слава.не можете?що се обяснявате тогава.екобууста за момента е наи добрия сериен мотор от такъв тип.констатирано.самия факт че мерцедес купиха лиценз за него говори ясно.или и инженерите на мерцедес са смешни.и не сравняваите състезателен с сериен мотор.а системата PU106A Hybrid,на мерцедес в ф1 за тая година надхвърля 850 к.с. демек нисан пак се изхвърля.или останалата част от тяхната система ще генерира 450 к.с....
  • #45
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Уличен дрифтър ( преди 11 години )
    Отговорът от Ауди: Ние като наследници на ДКВ, още преди 70 г. правихме 3-цилиндрови 2-тактови двигатели,така че на Нисан хибрида ако ще и с плазма да работи, ние оставаме най-великите:)