IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Девета година поред BMW е №1 в премиум сегмента

Баварците записаха рекорд от 1.66 млн. продажби за 2013 г

Девета година поред BMW е №1 в премиум сегмента

За девета поредна година BMW е най-продаваната марка в сегмента на премиум автомобилите. Това съобщи агенция Bloomberg, като цитира мюнхенското представителство на германския производител.
Девета година поред BMW е №1 в премиум сегмента
3-Series продължава да бъде основен двигател за продажбите на BMW. Снимка: BMW

Продажбите на марката BMW през 2013 г. са се увеличили със 7.5% и са достигнали рекордната за компанията цифра от 1 655 138 единици. Основна роля за това са изиграли седанът 3-Series и кросовърът X1. Ако се добавят и продажбите на Mini и Rolls-Royce, които са собственост на BMW, резултатът на групата достига 1 963 798 автомобила, а увеличението спрямо година преди това - 6.4 на сто.

Продажбите на BMW Group през 2013 година в Европа бележат лек спад от 0.7%, достигайки 858 990 автомобила. Рекорд обаче е записан на руския пазар, където през годината са реализирани 44 871 продажби - ръст от 11.8% спрямо 2012 г.

Увеличение е запасано и при продажбите на компанията в Азия. През 2013 година там са продадени 576 616 автомобила от марките BMW, Mini и Rolls-Royce, което представлява ръст от 17.3%. Повече от половината продажби на континента са реализирани на пазара на Китай - 390 713, където увеличението спрямо година преди това достига 19.7%.

Пазарите на Северна и Южна Америка също са били успешни за BMW Group през 2013 година. Увеличението там достига 9.1%, а продажбите наброяват 462 891. Сходен е ръстът и в САЩ - 8.1%, който калкулира 375 782 продажби. Най-голямо обаче е увеличението в Бразилия, където е записан ръст от цели 69.5% и 17 011 продажби.
Девета година поред BMW е №1 в премиум сегмента
Най-близкият конкурент на BMW – компанията Audi, също записва ръст на продажбите през 2013 г. Увеличението е с 8.3 % и достига 1.58 млн. автомобила. Нарастването се дължи най-вече на обновеното А3, както и на кросовърите на марката.

Третият голям производител в премиум сегмента – Mercedes-Benz, който отстъпи лидерската си позиция на BMW още през 2005 г., запазва класирането си. При производителят от Щутгарт увеличението на продажбите е най-голямо – с 11 %, като достига 1.46 млн. бройки.

Още по темата:
Audi с рекорд по продажби през 2013

Mercedes-Benz е най-продаваната луксозна марка в САЩ

 

0 от 500
  • #18
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Дошка, Ауди са в пъти повече премиум от която и да е японска колица.Продажбите го доказват.Ти си злобей колкото искаш, но хората държащи на лукс, красота, модерен дизайн, престиж и т.н. са в пъти повече от такива с мислене на бедняк!
  • #17
    1 rate up comment 16 rate down comment
    Cenitell ( преди 10 години )
    Изразът "премиум"-измислен от немските спецове по рекламите, напълно девалвира, щом БМВ включват Мини в бройката на "премиумите" си, а Мерцедес-малкия си градски модел.
  • #16
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Сивик или Акорд с кожен салон и климатроник братче.Абе смешен, Алуди какво е?Гоуф или Патас с кожен салон и климатик братче, само където е все на опашката в класациите за недеждност
  • #15
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че как кои?Скъпите Хонди и Нисани - Акюра и Инфинити.Нали скъпите Тойоти(Лексъс) са премиум!?Що сега да ощетяваме Нисан и Хонда.Ми това си е жива дискриминация, нал' така!?Пък и по америка и арабско на'ш как вървят, щот са по-евтинки.Страхотни технологии са това - Сивик или Акорд с кожен салон и климатроник братче.Това в немската тройка го има, ама е по-скъпо, да му се невиди.Джапан пауаааааа бре.Хи-хи-хи-хи
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Че от Японците ако приемем че Лексус е премимум, кои са другите две?
  • #13
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Добре де, защо не изкарат глобалните продажби на всички японски премуим автомобили?Може пък да успеят трите заедно да се доближат на половината от продажбите на третия в тази класация - Мерцедес.Джапан пауааааааа.Хи-хи-хи-хи-хи
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    hHh ( преди 10 години )
    Кой го интересува кой колко е продал?? Да се развиват всички компании , да има конглокенция и технологии от които ще се възползваме ние - потребителите!Тва , че БМВ продали най-много хич не е добре ,ДАРУ АУТО бавария и т.н. са ще се помислят за велики и ще ми вдигнат цените на косумативите за 10год 330ка която пързалям 3:)
  • #11
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ауди отстъпват на северно-американския пазар. Там БМВ и Мерцедес се продават от десетилетия и са далеч по познати на американците, Интересна ще е изивадка за продажбите по континенти.
  • #10
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    BMW е номер едно-това е достатъчно!
  • #9
    13 rate up comment 5 rate down comment
    chip ( преди 10 години )
    Мяуди, калко смешно звучи! Иначе респект пред БМВ, някои дори ги наричат Масло, Бензин и Вода, но това едва ли пречи да са най-предпочитаната премуим марка. :)