IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW се сбогува с хипарския бус

След продължило 63 години производство моделът Type 2 ще бъде спрян

VW се сбогува с хипарския бус

10 години след като свали окончателно от пазара оригиналния Beetle, германската компания VW ще спре производството на още един свой култов модел - Type 2, предава агенция AFP.
VW се сбогува с хипарския бус
Последният VW Type 2, както е оригиналното име на модела, ще бъде производен в края на този медец във фабриката на компанията в Сао Бернардо до Кампо, Южна Бразилия. Така VW ще сложи край на продължилото рекордните 63 години производство на този модел.

За първи път VW Type 2 се появява през далечната 1950 година, като благодарение на ниската си цена, лесна поддръжка и забавен дизайн бързо се превръща в любимец на няколко поколения. В САЩ го наричат Bus, във Великобритания - Camper, а в България стана известен като "хипарския бус". Може да бъде срещнат и под имената Volkswagen Delivery Van, Volkswagen Kombi, Volkswagen Microbus, Volkswagen Pick-up, Volkswagen Transporter.

Именно Type 2, заедно с оригиналния Beetle, се превърна във визитна картичка за германската компания. С тези свои модели тя доби популярност на нови пазари, разположени на пет континента. Type 2 се произвеждаше в Германия, Мексико, САЩ, Бразилия, Аржентина и дори Австралия.
VW се сбогува с хипарския бус
Спирането на производството беше обявено още през това лято, когато от VW заявиха, че Type 2 не е в състояние да покрие новите мерки за сигурност в Бразилия, влизащи в сила от 2014 г. Те предвиждат всички автомобили да разполагат с ABS и поне две въздушни възглавници – за шофьора и пасажера до него.
VW се сбогува с хипарския бус
По същото време на пазара в южноамериканската страна се появи и финалната версия на модела - Last Edition (на снимките). Тя се отличава с двуцветен екстериор, бели гуми, леко затъмнени задни прозорци, специална брандировка и двуцветна винилова тапицерия. Цената на финлания модел в Бразилия достига 27 000 евро, но въпреки това първоначално планираните 600 бройки бяха увеличени до 1200.

Снимки: VW

Тагове: vw type 2
0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    българин ( преди 10 години )
    Дизайнът е много,много красив!
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Вчера пак много ме биха по главата, не знам защо, но винаги след това сядам да пиша в нета, не чата, а само пиша, пиша, до като ми мине главоболието!
  • #13
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И следващото поколение съм карал Т3 само че дизел.Пак беше 1,6 и горе-долу по спомен също 50 коня.Атмосферка.Бавна,но славна.Тоя мотор беше голяма мърда,но пък нямаше закъсване.Много надежден и икономичен.Каква ли не нафта и *** сме му сипвали,но никога не ни е оставял на пътя.За съжаление вече не се произвеждат подобни здрави двигатели.
  • #12
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Карал съм такъв.Беше 1,6 50 к.с. мисля и с въздушно охлаждане.За времето си е бил може би добра машина, но за сегашните условия е просто немислимо да го имаш.Много лоша возия и динамика,като на куца костенурка.Едва потегляше, а да набере до 100 сигурно 1 минута му трябваше.Повече от 130 км/ч не можеше да вдигне.Продължително време не може да се кара без почивка,защото загрява.Иначе е много ремонтно пригоден и лесно се оправя.Дето се казва на пътя можеш да му направиш основен ремонт.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    penev ( преди 10 години )
    zzz, виж лика към последната версия, там е инфото, което търсиш ;)http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/20284-volkswagen-puska-posledna-versiia-na-hiparskiia-van/
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Pernik ( преди 10 години )
    В гр.Перник е обявен тридневен траур.
  • #9
    2 rate up comment 5 rate down comment
    A3 ( преди 10 години )
    Ot kostenurkata izhojdat mnogo modeli,koncepciqta i e zapazena do den dne6en pri 911,dori Renault polzwat tazi konstrukciq za edin ot modelite si.Ako kostenurkata ne e nai-zna4imata,za teb moje bi e Corolla li?A ot towa,4e se izkazwa6 nepodgotwen li4i,4e mai ti si u4enika :)
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 10 години )
    До АЗНай-легендарната кола на ФВ за всички времена може да е, ама за чак пзк най-легендаранта от всички коли... Хайде да не се изхвърляш като ч..ия на пясък. Точно по такива изказвания си личи, че още си ученик приятелю... :)))
  • #7
    6 rate up comment 5 rate down comment
    A3 ( преди 10 години )
    Towa bus4e su6to e na bazata na moje bi nai-legendarnata kola na wsi4ki wremena-KOSTENURKATA :)
  • #6
    10 rate up comment 7 rate down comment
    A3 ( преди 10 години )
    Krasota,stil,63 godini bez da se promenq dizaina.Towa e istinska ikona.A ne kato oniq qponski ednodnewki,koito wseki sledwa6t model ne moje6 da poznae6 kakwo e-jaba,dakel ili pekinez...