IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Първата Toyota с двигател BMW

Моделът Verso с 1.6-литров дизелов двигател се качва на поточните линии след месец

Първата Toyota с двигател BMW

Първият модел на Toyota с двигател BMW ще започне да се произвежда след месец, съобщават от централата на японската компания. Това е миниванът Verso, който получава 1.6-литров дизелов двигател, конструиран от германския премиум производител.
Първата Toyota с двигател BMW
Toyota Verso. Снимка: Toyota

Точно преди две години - през декември 2011 година, BMW Group и Toyota Motor Corporation (TMC) подписаха договор за сътрудничество. Една от клаузите в споразумението предвиждаше снабдяването на японската марка с 1.6- и 2.0-литрови дизелови двигатели BMW. А първият модел на Toyota с такъв агрегат е Verso.

Миниванът Verso получава 1.6-литров дизелов двигател с мощност 110 к.с. и максимален въртящ момент 270 Нм. Агрегатът покрива стандарта Евро 5, отделя в атмосферата 119 гр/км вредни СО2 емисии и е познат от моделите BMW 1-Series и старото поколение MINI. Този двигател се произвежда във фабриката на BMW в Австрия.

Оборудваната с двигател на BMW Toyota Verso ще започне да се произвежда след около месец в завода на марката в Турция. Цените и спецификациите на модела ще бъдат разкрити по-късно.

Припомняме, че BMW Group и Toyota Motor Corporation (TMC) задълбочиха съвместното си сътрудничество, подписвайки допълнителни споразумения, насочени към дългосрочно сътрудничество за съвместно разработване на система за горивни клетки, развитие на архитектура и компоненти за спортен автомобил, изследвания и разработки за леки технологии. Предвижда се и сътрудничество в областта на изследванията за въздушно-литиеви батерии.

Тагове: toyota verso
0 от 500
  • #10
    19 rate up comment 16 rate down comment
    Нещо стойностно! ( преди 10 години )
    Най-после нещо стойностно и с качество в Corolla!Макар и това да е старият 8-годишен двигател на Mini, правен в заводите на PSA.Поне като моторизация Corolla-та започна да се доближава до европеиските автомобили от преди 8-10 год.Сега ако някой им каже как се прави окачване,кормилно управление и качествена пластмаса за интериора имат шанс да се наредят сред "средняците".
  • #9
    14 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    КУПУВАТ ОТ ВСИЧКИ КОИТО ПРАВЯТ КОЛИ, ЛЕПЯТ СИ ЕМБЛЕМАТА И ПРОДАВАТ. НИЩО ЛОШО ЕСТЕСТВЕНО.Това повече важи за СоцВаген, не мислиш ли?Колкото до Тойота, много ясно, че ще предпочетат да инжестират в проектиране и разработване на хибридни технологии и горивни клетки, отколкото да губят време в разработването на нафтови печки! А при хибридите Тойота и Лексус отдавна са се доказали на дела, а не на приказки, като някой други германски претендиращи премиуми. Не е случайно, че БМВ се съюзиха с тях!
  • #8
    13 rate up comment 16 rate down comment
    Началника ( преди 10 години )
    Крайно време беше! Първата тршьота, която човек може спокойно да си вземе! Всички знаем, че тойота прави добри салони за повечето западни производители, но моторите и удоволствието от шофиране винаги им е било трагично.. Сега имат възможност да предложат добър продукт на разумна цена, оставя само да видим дали ще го няправят!
  • #7
    22 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Оф, те и БМВ с едни велики двигатели... :)На хартия са страшни, ама само да не тръгнеш да го поддържаш.Изобщо марката БМВ нито е от най-бързите, нито пък е от най-здравите.И при моторите е същата песен- мноо сме велики,ама само по списанията - никой на Ман не се качва на БМВ, за останалите мото състезания работата е същата.
  • #6
    16 rate up comment 15 rate down comment
    Das Auto ( преди 10 години )
    Е това вече може да се причисли към категорията "автомобили"
  • #5
    21 rate up comment 6 rate down comment
    Дебелия ( преди 10 години )
    Този двигател 1,6D не е ли разработка на Пежо/Форд, а БМВ го сглабя само?Четох преди няколко години, че Пежо дава 1,6 дизела на БМВ за най-малките им модели, а баварците връщат на Пежо/Ситроен 1,6 турбинирания бензинов двигател от Мини
  • #4
    19 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ТОВА Е "ТЕХОЛОГИЧНАТА" ТОЙОТА. ДВИГАТЕЛИ И КУПЕТА ОТ БМВ, ДВИГАТЕЛИ И КУПЕТА ОТ СУБАРУ, ДВИГАТЕЛИ И КУПЕТА ОТ ДАЙХАЦУ. ТЕСЛА ПРАВЯТ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ РАВ-4 ЗА ТОЙОТА.... ТОВА СА ТЕХНОЛОГИЧНИТЕ ЯПОНЦИ, КУПУВАТ ОТ ВСИЧКИ КОИТО ПРАВЯТ КОЛИ, ЛЕПЯТ СИ ЕМБЛЕМАТА И ПРОДАВАТ. НИЩО ЛОШО ЕСТЕСТВЕНО.
  • #3
    16 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми там са и тях предлагат, просто обогатяват гамата си, защото както знаем японците развиват чисти и технологични хрибиди, а не бълващи сажди дизели. Други въпроси имаш ли? Или ще проумееш, че японците не залагат на дизелите, а ги правят само за европейския пазар?
  • #2
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Лютфи Трошлян ( преди 10 години )
    Е сега вече дошо има основание да се радва! да им е честито на трошльота най после нещо смислено се случва и при тях.Правилен и пътя който избраха за турбо моторите и позагърбиха хибрдите :)
  • #1
    20 rate up comment 18 rate down comment
    speedart ( преди 10 години )
    Първото и единственно хубаво нещо в Тойда...да им е честит стария двигател на Мини-то